Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…
— Коли запускали двигун, виникло багато недоліків у його роботі. Ось тепер відрегулюємо, підтягнемо гайки, кріплення, і поїде машина на фронт воювати на користь ЗСУ, — розповідає про ремонт трофейної російської БМП-1 Микола, військовослужбовець ремонтно-відновлювального батальйону окремої механізованої бригади імені князя Романа Великого.
У спеціально обладнаному величезному приміщенні стоїть кілька одиниць бойової техніки, яку покинули росіяни під час відступу. На деяких машинах, які нещодавно були пригнані з поля бою, якось несміливо пробивається рашистська «Z». Решта — ті, що довше перебувають у дбайливих руках наших механіків, вже позбавилися напису, який асоціювався зі смертю та розрухою «русского міра».
Команда з трьох військовослужбовців безупинно пересувається навколо бойової машини — двоє з них щось підкручують під «капотом», третій щось лагодить всередині башти. Хлопці розповідають, що саме ця БМП надійшла до ремонтно-відновлювального батальйону в жахливому стані: радіатор був пробитий, у трансмісії взагалі було відсутнє мастило.
— Машина хороша, пошкодження можна було ліквідувати на місці, але росіяни вирішили покинути її, щоб не заморочуватися з відновленням. Що стосується більшої частини орківської техніки, яка надходить до нас на відновлення, — вона дуже занедбана. Ставлення до державного майна в рашистів, як у найкращих традиціях «совка» — якщо колективне, то нічиє, — розповідає Микола.
Начальник майстерні ремонтно-відновлювального батальйону Роман розповідає, що під час контрнаступальної операції на Харківщині бригада обзавелася достатньою кількістю колісної та гусеничної трофейної бойової техніки — його підрозділу роботи тепер вистачає.
Позаду військовослужбовця стоять два трофейні танки Т-72Б3. Ця модифікація розроблена рашистським оборонпромом як масова та економічна альтернатива основному російському танку Т-90А «Владимир». Україна такої техніки на озброєнні не має. Але вмілим рукам наших механіків це не стає на заваді — використовуючи одну машину як «донора» деталей (через значні пошкодження після вибуху відремонтувати її неможливо. — Авт.), вони вже незабаром відновлять другий танк.
— Це вже не перший Т-72Б3, який ми «поставили у стрій» та відправили на фронт нищити колишніх «господарів». Наші танкісти без проблем опанували цю модифікацію. Для досвідчених воїнів це не проблема — трохи більше електроніки, відрізняється ходова частина та башта.
У сусідньому боксі військові механіки обслуговують Урал-43206. Розпізнавальна російська «Z» на лівому боці кузова вже замаскувалася під бортовий номер. Командир відділення регламенту і ремонту техніки Сергій розповідає, що хлопці з гумором ставляться до «процедури перейменування» рашистських символів – іноді підправляють літери на цифри, час від часу прописують — «Zа Україну!»
Близько тижня тому цей російський «Урал» потрапив до українського ремонтного підрозділу з побитими осколками колесами, кабіною, крилами та пошкодженою гальмівною системою.
— Гуму ми вже поміняли. Закінчуємо розбиратися з рештою. Ця модифікація «Уралу» нещодавно почала випускатися в росії. Відмінності в моделях полягають лише в гальмівній системі. Вона дуже схожа на камазівську — розробники, у найкращих традиціях росії, вирішили не заморочуватися та «скопіювали» її у своїх «колег». Тому, постійно маючи справу з КамАЗами, складнощів щодо відновлення гальмів ми не відчули. Незабаром, за день-два, вантажівка вже поїде виконувати бойові завдання.
Евакуювати трофейну бойову машину з поля бою насправді нелегко. Заступник командира ремонтно-відновлювального батальйону Андрій розповідає, що під час виявлення техніки на місце прибуває взвод технічної розвідки, який проводить рекогносцировку безпосередньо на місцевості. У подальшому транспорт оглядають сапери на предмет замінування. І третій етап — якщо бойова машина несправна, за допомогою тягача її доставляють у ремонтні майстерні або на завод. А вже незабаром трофеї служать на користь ЗСУ та нищать колишніх «господарів»!
Фото автора
@armyinformcomua
Служба безпеки України затримала чотирьох російських агентів, які здійснювали підпали об’єктів «Укрзалізниці». Серед них — троє підлітків віком від 13 до 16 років, яких, за даними слідства, фсб готувала до виготовлення вибухівки для теракту.
У Генеральному штабі ЗСУ повідомили про зміну найменувань деяких напрямків.
На цей час загальна кількість бойових зіткнень становить 107.
24-річний військовослужбовець Едуард здійснив майже неможливе — збив із автомата ворожий FPV-дрон, що атакував його, під час руху в кузові пікапа на швидкості близько 90 км/год. Згодом цей випадок став для нього переломним і спонукав стати командиром взводу дронів-перехоплювачів.
На Покровському напрямку протягом доби зафіксовано найбільше штурмів, а саме 46 із загальних 200. В атаки російських піхотинців відправляють в один кінець, при чому дрони виступають погоничами.
Мешканець Вінниччини намагався перетнути кордон, ховаючись серед речей, хоча мав всі законні підстави для законного виїзду з країни.
від 20000 до 50000 грн
Покровськ
Бахмутський ОБ ТрО (Військова частина А7270)
від 21000 до 51000 грн
Степанівка, Сумська область
від 23000 до 23000 грн
Дніпро
25 Окрема повітрянодесантна Січеславська Бригада
від 20000 до 120000 грн
Львів
217 окремий батальйон 125 окремої бригади територіальної оборони Сухопутних військ Збройних Сил України
Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…