Її слова — як рефрен, що лунає в багатьох куточках України. У Сумах, Львові, Запоріжжі, Женеві. Так, навіть у нейтральній…
Пошуковці громадської організації «Пошук літаків в Україні» здійснили вже другий від початку року виїзд на розкопки місця падіння літака Другої світової війни в Золочівському районі Львівщини. Про перший, коли, власне, вдалося знайти фрагменти літака, ми розповідали в одній із публікацій. Як повідомив журналістові АрміяInform керівник пошукової групи і співзасновник організації Андрій Кір’янов, цього разу до місця розкопок вони їздили разом із колегами з товариства «Пам’ять», що спеціалізується на пошуку й перепохованні воїнів Першої та Другої світових воєн. Причому – незалежно від того, в яких арміях воювали загиблі.
– Для нас, пошуковців та істориків, як, власне, і для лікарів під час війни, немає різниці, радянський це чи німецький літак або солдат, – пояснює свою принципову позицію Андрій Кір’янов. – Усі загиблі мають бути поховані належним чином.
На місці падіння літака-винищувача І-16, у лісі в Золочівському районі, представники «Пам’яті» обережно викопали шурф на ймовірному місці знаходження останків пілота. Вони були на зовсім незначній глибині – на поверхні снігу було більше, ніж землі зверху загиблого льотчика.
– Їдучи, ми сподівалися, що зараз снігу у лісі небагато, а виявилося – на штик лопати, тобто – принаймні 25 сантиметрів, – продовжує Андрій Кір’янов. – А тіло пілота – на глибині сантиметрів 20, трохи глибше, ніж уламки літака…
Разом із хлопцями з «Пам’яті» пошуковці ретельно просіяли ґрунт у пошуках медальйона чи бодай чогось для ідентифікації льотчика. Проте, на жаль, марно… Натомість знайшли кілька малих ґудзиків РСЧА, монети номіналом 1 і 5 копійок 1938 та 1939 років, застібки парашутного ранця, частини згорілої тканини парашута, прив’язні пряжки. Але головне – петлички, так званий кубар, що свідчить про приналежність загиблого до молодшого офіцерського складу. «Кубарі» носили командири у званні лейтенанта (також – молодшого та старшого лейтенанта). Вони мають вигляд квадратів із червоною емаллю. Отже, коло пошуків звузилося – в архівах треба шукати лише тих льотчиків, які не повернулися з польоту 22-23 червня 1941 року, і були при цьому у званні плюс-мінус лейтенанта.
Останки пілота забрали для належного поховання на цвинтарі, а пошуковці вирішили спробувати встановити особу загиблого методом архівного пошуку.
– Перебрали полки, які вели бойові дії в цьому районі, – продовжує Андрій. – 22-23 червня тут діяли 23-й, 28-й, та 164-й винищувальні авіаполки. 23-й ВАП станом на 22 червня вже не мав літаків І-16 – всі було знищені німцями ще на аеродромі. 28-й ВАП ще мав кілька літаків цієї моделі (4-6 одиниць), але всі вони були зайняті обороною аеродромів Цунів та Львів, а також вели повітряні бої в напрямку Рави-Руської. Та й по логістиці місце падіння далеко від базування цього полку. Залишається 164-й ВАП, що базувався в Куровичах (на той час населений пункт називався Куровіце).
Далі пошуковці встановили, що у ці два дні, 22-23 червня, полк і зазнав основних втрат. Половина літаків була знищена бомбами ще на аеродромі. З вцілілих машин 8 було збито. Перебравши списки втрат особового складу, дійшли до висновку, що тільки четверо льотчиків відповідають місцю падіння, даті та військовим званням. Це – молодші лейтенанти Федір Митрофанович Мойсейченок, Мартин Євстахович Мітін, Іван Андрійович Самойлов та Ігор Григорович Семенюк. Перший – командир ланки, решта – льотчики. Один українець, один білорус і двоє росіян. Льотчик-українець, до речі, з Кіровоградщини. Але – кого ж саме з молодих пілотів, які в перші дні війни прийняли свій останній повітряний бій, знайшли львівські пошуковці? Наразі це питання залишається відкритим. Але пошуковці сподіваються, що їм усе ж вдасться прив’язати номер літака, який їм уже відомий, до одного з прізвищ, аби поховати конкретно визначеного льотчика.
Поки ж уламки літака передані до Державного музею авіації імені О. Антонова. Пошуковці вірять в успіх, але розуміють, що роботи попереду багато. І не лише в архіві, адже, якщо саме в цьому районі було збито 4 літаки, то десь у лісі досі лежать їхні уламки та останки ще трьох загиблих пілотів – молодших лейтенантів, які не повернулися з польоту понад 80 років тому…
@armyinformcomua
За доказовою базою контррозвідки та слідчих Служби безпеки 15 років ув’язнення з конфіскацією майна отримав ще один агент фсб, який на Донеччині займався виявленням вогневих позицій реактивної артилерії ЗСУ, по якій ворог готував удари керованими авіабомбами.
На озброєння зенітного артилерійського дивізіону окремої артилерійської бригади Національної гвардії України надійшли модернізовані самохідні зенітні установки ЗСУ-23-4 «Шилка».
На Покровському напрямку, в зоні відповідальності бригади «Рубіж», ситуація є «абсолютно динамічною». Противник витрачає просто неймовірний людський і технічний ресурс, штурмуючи позиції Сил оборони.
Міноборони забезпечило організацію у ЗСУ повного та безперебійного циклу відбору, обліку та зберігання біологічного матеріалу.
У підрозділах 159-ї окремої механізованої бригади впроваджують наземні роботизовані комплекси, які виконують бойові завдання, доставляють боєприпаси, проводять розвідку та допомагають з евакуацією поранених, зменшуючи ризик для особового складу.
Щодо другого російського ката прокурори направили до суду обвинувальний акт за жорстоке поводження з цивільним населенням.
від 21400 до 23000 грн
Дніпро
31 Бр НГУ ім. генерал-майора Олександра Радієвського
від 20100 до 120000 грн
Обухів
135 окремий батальйон територіальної оборони
Її слова — як рефрен, що лунає в багатьох куточках України. У Сумах, Львові, Запоріжжі, Женеві. Так, навіть у нейтральній…