Від самого початку широкомасштабного вторгнення «Яструби» ефективно й ефектно б’ють окупантів на сході та півдні України, застосовуючи широкий спектр безпілотних літальних апаратів — від…
АрміяInform продовжує серію публікацій про військові професії. Цього разу розповімо про водіїв багатовісного тягача МАЗ-537. Допомагав нам розібратись у тонкощах професії інструктор з водіння у Навчальному центрі «Десна» імені князя Ярослава Мудрого майстер-сержант Григорій Смоляр.
— Щоб приборкати таку величезну машину, потрібно знати, як вона влаштована. Це перше. Друге — потрібно відчути її габарити. Хоча, якщо раніше їздив на інших машинах, то і до цих звикнеш… МАЗ-537 — машина для перевезення великогабаритного вантажу: бронетехніки, автотехніки. Тому ж КрАЗу швидкістю поступається, але щодо міці — набагато сильніша, — розповідає інструктор.

За його словами, водію такої машини потрібно звикати до постійного і дуже гучного шуму мотору, від якого втомлюєшся.
— Фізична витривалість тут теж потрібна. Бо коли проїдеш 200–300 кілометрів, то спині важко. Це не іноземна автівка, де натренований водій може по тисячі кілометрів за добу проїжджати, не сильно втомлюючись. У такому МАЗі на особливий комфорт розраховувати не доводиться… Той же акумулятор тут підняти — багато зусиль треба. А акумуляторів тут чотири. За нормативами, за якими навчають водіїв МАЗів, цей акумулятор мають взагалі піднімати дві людини. Адже, якщо один, то тільки спину підірвеш, — пояснює Григорій Смоляр.
Він зазначає, що у машині є три передачі.
— Максимальна швидкість — до 60 км за годину. 525 кінських сил. Тут стоїть танковий двигун Д12А-525, — каже чоловік.
Додає, якщо у водія МАЗ-537 є родина, то їй треба готуватись, до того ж самого, що й родині кожного військовослужбовця:
— Ми так само по 6–9 місяців можемо перебувати у відрядженні.
Інструктор акцентує увагу на тому, що хлопці, які хочуть навчитися керувати такою машиною, вже повинні мати категорію CE.
— Коли в навчальний центр до нас приходить курсант, ми з ним спочатку співбесіду проводимо. Далі навчаємо, як влаштована машина. Потім — практика, коли відпрацьовують навички на автодромі: гірки, підйоми, спуски. Звісно, коли людина вперше сідає за кермо МАЗ-537, спочатку трішки боїться. Але з часом звикає до цього велетня, — додає Григорій.
Він зауважує, навчання для водіїв триває півтора місяця.
— Коли людина вже в підрозділ приходить, то, думаю, роки 2–3 їй потрібні, аби отримати впевненість у собі, здобути найважливіше — досвід. Але головне — щоб водій часто виїжджав. Щоб побільше практики було в нього. Тут треба вміти, наприклад, правильно і «назад здати», бо у цієї машини, бачите, який причіп, — розповідає майстер-сержант.
Він зазначає, що водієві МАЗу в дорозі треба бути готовим до всього.
— Потрібно, щоб завжди всі інструменти були з собою. ЗІП (запчастини, інструменти, приладдя. — Ред.) має бути. У водія із досвідом, як правило, вже все є… «Запасок» водій старається брати із собою побільше. Бо буває всяке. Наприклад, везеш танк, і одне колесо може «вистрілити», потім друге…Може, та ж сама трубка повітряна чи масляна десь порветься. І треба бути готовим все це відремонтувати, — попереджає інструктор з водіння.
Він стверджує, що найголовніше для водія будь-якої машини — любов до техніки.
— У дитинстві нам з братом батько купив мопед. А в батька вже був мотоцикл. І так потихеньку ми звикали до техніки. Привчались любити її… У юнацтві паралельно із навчанням в училищі я закінчив Дарницьку автошколу. Там я здобув потрібну категорію. Потім, на строковій службі, потрапив до автомобільної «учебки». І після цього вже почав їздити на цій машині.
@armyinformcomua
Президент України Володимир Зеленський зустрівся з міністром закордонних справ Нідерландів Давідом ван Веелом, який сьогодні перебуває з візитом в Україні, та обговорив з ним ключові на даний момент питання — енергетичну безпеку та захист інфраструктури.
Після наради щодо підсумків перших 100 днів роботи уряду Міністр оборони України Денис Шмигаль деталізував результати роботи Міністерства оборони та визначив пріоритети на наступні 100 днів.
Пресофіцер 24-ї окремої механізованої бригади імені короля Данила Олег Петрасюк, супроводжуючи журналістку з Нідерландів, вчасно помітив ворожий FPV-дрон, що прямував на знімальну групу, і збив його пострілом з автомата, врятувавши репортерку та побратимів.
Командувач Сил безпілотних систем ЗСУ майор Роберт «Мадяр» Бровді повідомив, що підрозділи Угруповання СБС «перетнули позначку у 7000 „хробаків“», а загальна кількість уражених ворожих цілей за 28 діб жовтня становить 23 500.
Міністр оборони України Денис Шмигаль провів у Києві зустріч із Старшим представником НАТО в Україні Патріком Тернером, а також командувачем NSATU та SAG-U генерал-лейтенантом Кертісом Баззардом.
В районі Добропілля відбили одну з наймасовіших атак росіян. Щоб захопити села Шахове та Володимирівка, окупанти кинули в бій 29 одиниць броньованої техніки. Колони рухалися різними маршрутами й у різний час — групами по 4–5 машин. Загалом атака тривала понад шість годин. За цей час вдалося знищити два танки, 12 бойових броньованих машин і одну машину з піхотою. Після цього FPV-дрони розпочали полювання на залишки окупантів.
від 21000 до 23000 грн
Харків
Метрологічний центр військових еталонів ЗСУ
від 21000 до 21000 грн
Полтава
Східне регіональне управління Державної прикордонної служби України
Від самого початку широкомасштабного вторгнення «Яструби» ефективно й ефектно б’ють окупантів на сході та півдні України, застосовуючи широкий спектр безпілотних літальних апаратів — від…