Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…
Навіть найнадійнішій техніці періодично потрібна технічна допомога. Німецькі машини тут не виняток. Тим більше — бойові. Тому разом із поставками в пакетах оборонної допомоги з ФРН, куди серед іншого увійшли самохідні артилерійські установки Panzerhaubitze 2000 та зенітні самохідки Gepard, офіційний Берлін відправив до України й ремонтно-евакуаційні машини Bergepanzer 2.
Броньована ремонтно-евакуаційна машина (БРЕМ) Bergepanzer 2 (BPz-2) належить до групи машин бойового забезпечення. Бронемашина, розроблена на базі Leopard 1, призначена для забезпечення мобільності бронетанкових військ, евакуації та відновлення пошкодженої в бою техніки, забезпечення установки та демонтажу двигунів та башт. Машина використовується у збройних силах Німеччини, а також арміях інших країн.
Основні технічні характеристики БРЕМ Bergepanzer 2:
Довжина — 7,68 м
Ширина — 3,25 м
Висота — 2,69 м
Вага — 39,8 т
Екіпаж — 4 особи (водій, командир, кулеметник і радист)
Потужність — 830 к.с.
Швидкість — 62 км/год
Дальність — 850 км
Танкове шасі — Leopard 1
Озброєння — два кулемети калібру 7,62
У середині шістдесятих років минулого сторіччя Бундесвер почав перехід на нові танки Leopard 1. Також у цей період почалося розроблення нового покоління інженерних машин, які мали б забезпечувати роботу танкових військ. Протягом кількох наступних років компанія Krauss-Maffei розробила на основі цього танка низку нових зразків: мостоукладач, інженерну машину та БРЕМ.
Постачання нової техніки в західнонімецькі військові частини стартували на рубежі десятиліть. Потреби Бундесверу в БРЕМ Bergepanzer 2 оцінювалися майже в 550 одиниць — відповідно до розмірів танкового парку. На початку 70-х років ХХ століття з’явилися перші експортні контракти. Наприклад, Італія замовила близько 70 ремонтно-евакуаційних машин і самостійно виготовила партію приблизно таких самих обсягів. Надалі BPz 2 у тих чи інших кількостях закуповувалися різними країнами як доповнення до танків «Леопард-1».
Наприкінці сімдесятих було проведено модернізацію, спрямовану на підвищення основних характеристик. БРЕМ модифікації BPz 2A2 отримала потужнішу лебідку, кран більшої вантажопідйомності тощо. Модернізацію за цим проєктом пройшли лише близько сотні машин.
«Німецька армія давно відмовилася від застарілих танків Leopard 1, але техніка на їхній базі досі залишається на службі. Згідно з довідником The Military Balance 2022, Бундесвер донедавна мав 95 БРЕМ BPz 2. Крім того, в невеликій кількості такі машини є в кількох інших держав. При цьому на постачанні Бундесверу та іноземних армій уже стоїть сучасна БРЕМ BPz 3 Büffel, виконана на шасі танка Leopard 2», — прокоментували ІА АрміяInform використання цього оборонного виробу військові експерти з інформаційно-консалтингової компанії Defense Express.
Водночас спеціалісти зазначили, що БРЕМ Bergepanzer 2 є типовим представником свого класу. Це бронемашина з набором спеціального обладнання, здатна працювати на передньому краї й виконувати особливі завдання: витягувати техніку, що застрягла, буксирувати її й забезпечувати проведення деякого ремонту.
Серед основних завдань таких машин:
Як зазначалося вище, BPz 2 виконана на основі танка «Леопард-1» і максимально уніфікована з ним. Частка спільних деталей та вузлів сягає 75 %. Практично без змін збережені нижня частина корпусу, силова установка та ходова частина. При цьому корпус отримав рубку для розміщення основного обладнання, зовні та всередині неї. Рівень захисту загалом залишився лише на рівні базового танка. Лобова проєкція захищала від снарядів, інші елементи броні — від куль, уламків та малокаліберних снарядів.
БРЕМ зберегла дизельний двигун MTU MB 838 CaM 500 потужністю 830 л. Трансмісію доопрацювали для видачі потужності на насос гідравлічної системи, що забезпечує роботу цільового обладнання. Ходова частина з урахуванням торсіонів не перероблялася. Рухливість та прохідність БРЕМ та танка не відрізнялися, що спрощувало спільну експлуатацію та виконання завдань евакуації.
Усередині корпусу — гідравлічна лебідка із зусиллям 35 тс. Трос видається через вікно в лобовій броні та використовується самостійно або з поліспастом. У останньому випадку БРЕМ здатна витягнути танк масою в десятки тонн. Для стійкості під час роботи спереду на корпусі є бульдозерний відвал, що опускається. Крім того, Bergepanzer-2 має розчисний та опорний ковші.
У передній частині машини, праворуч від рубки, розташований підйомний кран із поворотною платформою та прямою стрілою. У похідному положенні стріла вкладається вздовж корпусу. Гідравлічні приводи забезпечують кругове обертання крана. Вантажопідйомність, залежно від кута підйому стріли, сягає 20 т. Модернізована БРЕМ BPz 2A2 отримала кран на 25 т.
На бортах та на кормі корпусу передбачені кріплення для різного обладнання, як-от блоки поліспаста, буксирувальні штанги тощо. Також є ящики для інструментів та запчастин. Платформа над моторним відсіком призначена для перевезення танкового двигуна або ж силового агрегату у зборі.
Екіпаж БРЕМ складається із чотирьох осіб. На їхніх робочих місцях є необхідні пульти управління, зокрема у виносному виконанні. Для самозахисту екіпаж має два кулемети. Один міститься на люку в даху, інший перевозиться в укладанні. Передбачено розміщення димових гранатометів.
За задумом Берліна, машини Bergepanzer 2 будуть використовуватись для витягування, евакуації та дрібного ремонту пошкоджених бойових одиниць. Насамперед «клієнтами» таких БРЕМ можуть стати німецькі самохідки — зенітки Gepard та гаубиці PzH 2000. Технічні характеристики BPz 2 цілком достатні для роботи з ними.
Тим часом на офіційному порталі посольства ФРН в Україні зазначено, що на початок 2023 року уряд ФРН уже передав Україні 15 одиниць броньованих ремонтно-евакуаційних машин (БРЕМ) Bergepanzer 2.
Постачання БРЕМ Bergepanzer 2 ЗСУ, безумовно, є корисним для одержувачів. Така техніка не призначена для безпосереднього здійснення атаки чи організації оборони, але здатна виводити пошкоджені бойові машини з поля бою та доставляти їх до місця ремонту й сама по собі комплектується обладнанням для розрізання та зварювання металу. Ось таке воно, німецьке «польове СТО» для броньованих машин.
@armyinformcomua
На всьому Південно-Слобожанському напрямку Сили оборони відбивають штурми російської піхоти. Є три «гарячі» точки. В районах Вовчанська, Мілового й на берегах Осколу.
Від початку доби між українськими військами та російськими окупаційними силами відбулося 101 бойове зіткнення. Найбільше ворожих штурмів зафіксовано на Покровському, Південно—Слобожанському та Торецькому напрямках.
Воїни Залізної бригади оприлюднили «бойову хроніку» знищення російської піхоти на Харківщині.
Бійці 3-го механізованого батальйону Окремої президентської бригади провели унікальну рятувальну операцію, пішки та серед білого дня вивівши літню жінку та її онука з села Новогригорівка, що опинилося на лінії бойового зіткнення.
Українські захисники з бригади «Рубіж» поділилися спогадами про одну з найпекельніших операцій з порятунку поранених побратимів.
На Новопавлівському напрямку з літа тривають безперервні бої. Головна задача російських штурмовиків — «просочитися» крізь бойові порядки Сил оборони і — встановити прапор.
від 20000 до 100000 грн
Дніпро
Інженерний батальйон Сил ТрО ОК Схід (в/ч А4806)
від 20000 до 120000 грн
Київ
Святошинський РТЦК та СП
від 25000 до 125000 грн
Одеса
35 ОБрМП ім. контр-адмірала Михайла Остроградського
Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…