Наш кореспондент поспілкувався з інструктором одного з підрозділів, де навчають операторів наземних роботизованих комплексів. Він людина скромна, тому представляється коротко…
«Брабус» — старший бойовий медик одного з взводів бригади територіальної оборони Київської області. Брав участь у боях за Київщину та Донеччину. А до широкомасштабного вторгнення чоловік працював логістом. Нині він доброволець. Хоч медиком став вимушено, по службі, та чоловік рятує життя своїх побратимів та посестер. Нашим кореспондентам «Брабус» розповідає про ротацію в Бахмут.
— Яка щільність вогню в Бахмуті? Які умови служби там?
— Там дуже важко, росіяни зносять місто камінь за каменем. «Летить» цілодобово. Вони так і в Дмитрівці робили, але не в таких масштабах. І там (у Бахмуті. — Ред.) все відбувається дуже швидко. Постійно літають дрони, і там вже ти або швидко біжиш, або там назавжди залишаєшся.
— У чому полягала ваша служба в Бахмуті?
— Я займався евакуацією поранених та загиблих. Виходить група на позиції, і якщо в них є «200» або «300», по рації мені про це кажуть. Якщо поранений, описують поранення, тоді я з водієм виїжджаю. Поранених ми відвозимо на точку збору. Там вже їм надають більш профільну допомогу. На цьому в принципі робота завершена, але я ще стежив потім за тим, куди, в яку лікарню направляють бійців нашого батальйону.
— На якій автівці відбувається евакуація поранених?
— Автівка військова… у нас «буханка» була. І не одна, але вони всі там розбиті залишилися. Наприклад, одного разу ми поїхали, забрали людей, по дорозі заплутались у кабелях електромереж, колеса розірвало, в різні сторони розкидало. Довелося три кілометри вести десятьох поранених пішки, і водій з нами. Потім ми проїжджали повз те місце, де залишилася автівка. То наша «буханка» була вже розбита. Одна автівка, яка була з нами, залишилась ціла.
— Які поранення там дістають бійці?
— Найбільше це осколкові поранення, більшість від мін. Контузії там у всіх, питання тільки в тому, якого ступеня. І ще запалення легень, простуди. Бо живемо ми у підвалах, там дуже сиро.
— Ви були в ротації понад два тижні. Підраховували, скільки виходів зробили за цей час?
— А що ми рахуємо, як вихід? От, наприклад, прилетіло поряд, від стрибка електромережі згорів Старлінк, і все, зв`язку немає. Але він необхідний, я маю постійно розуміти, що відбувається на позиціях. Тоді доводиться одягати броню, каску, йти на інший пункт і вже прощаєшся зі всіма. Бо йти 300 метрів, але гарантії, що ти реально туди дійдеш — немає.
Або вранці водій виходить перевірити стан авто для евакуації, а там пробиті два колеса. І він їх змінює під постійними обстрілами. Це як? Рахуємо, як вихід? Тому не знаю, не рахував.
— Під час евакуації ви розмовляєте з бійцями?
— Звичайно! Це ледь не єдине, що взагалі можу для них зробити, бо ми їдемо на шаленій швидкості. І от один боєць кричить: ноги, де мої ноги? Тоді я вмикаю ліхтарик і показую йому, що його ноги цілі, на місці. З пораненими необхідно розмовляти. Я їм кажу, що все буде добре, бо ми вже не на позиціях, вже не стріляють, ми їдемо. Головне в ці моменти зберігати спокій, казати все впевнено.
— Що найскладніше в роботі бойового медика?
— Виїхати. Бо розмова, вона сама по собі приходить. А от виїхати — інша справа. Бо ти розумієш, що, ймовірно, їдеш по свою смерть. До того ж я не сам їду, мені треба водій. А ви спробуйте вмовити іншу людину поїхати в останню путь. І ще дуже важко триматися морально. Я багато сиджу на рації, чую все, що відбувається на позиціях, розумію, як їм там важко, і що в будь-який момент треба бути готовим виїхати.
— Щодо ліків, чим надавали допомогу?
— Ну от що з собою взяв, те й твоє. А якщо чогось немає — треба бігти в пункт збору. До нього було понад кілометр, і стільки ж потім назад. На автівці не поїдеш, бо це дуже приваблива ціль, і автівка потрібна для іншого, а ти один навряд комусь потрібен. От я і бігав. Іншого нікого немає, хто б міг принести.
— Кажуть, з війни «не повертаються»? Ви з цим згодні?
— Та я, наче, який був, таким і залишився. Але сьогодні була перша ніч, як погано спав. Чомусь мариться Бахмут. Напевно, тепер моя черга по лікарях ходити, бо все це мариться. Я сьогодні типу когось витягав з під завалів. Тому не знаю. Думаю, просто мало часу пройшло з ротації, це стане зрозуміло пізніше, чи вертаються з війни.
— Що вас мотивує?
— Та що… просто я розумію, що їду за своїми хлопцями, бо їх треба забрати, і ніхто, окрім тебе, цього не зробить.
…Поки важко уявляти, чим займатиметься після війни, каже «Брабус». З планів — поїхати на рибалку.
Фото Віктора Дехтяра
Відео Віктора Дехтяра та Руслани Богдан
@armyinformcomua
Президент України Володимир Зеленський у своєму вечірньому зверненні повідомив про підготовку 20-го пакета санкцій ЄС, деталі щодо ситуації в Покровську, а також про те, що українська розвідка встановила точні адреси місцезнаходження понад 300 українських дітей, викрадених росією.
На Оріхівському напрямку 26 жовтня 2025 року підрозділи 65-ї окремої механізованої бригади «Великий Луг» майстерно відбили зухвалу атаку противника, коли близько десяти російських штурмовиків на мотоциклах спробували раптово прорвати українську оборону.
На Лиманському напрямку один окупант потрапив у поле зору одразу двох українських екіпажів БПЛА — тому момент ураження FPV-дроном батальйону «Signum» випадково зняв безпілотник суміжного підрозділу.
Прикордонники викрили на Волині канал незаконного переправлення військовозобов’язаних чоловіків до Євросоюзу.
Українські аеророзвідники стали свідками вельми невдалої спроби пораненого російського загарбника позбавити себе страждань.
Один із підрозділів 143-го батальйону 115-ї окремої бригади територіальної оборони, опинившись у глибокому оперативному оточенні на Донеччині, утримував позиції майже 50 днів під постійними атаками та здійснив прорив на світанку, пройшовши кілька кілометрів крізь бойові порядки противника.
Наш кореспондент поспілкувався з інструктором одного з підрозділів, де навчають операторів наземних роботизованих комплексів. Він людина скромна, тому представляється коротко…