10 жовтня 2025 року Новозаводський районний суд міста Чернігова виніс вирок у кримінальній справі, за яким жителька Вінницької області визнана винною у перешкоджанні законній…
Станом на 23 травня українські захисники знищили вже 171 гелікоптер російсько-нацистських окупантів. Це приблизно три повноцінні полки армійської авіації. Найбільше українські військові «приземлили» гелікоптерів Ка-52 «Алігатор». Це підтверджують численні опубліковані в мережі фотознімки «дохлих рашистських крокодилів». Росіяни придумали для нього пафосну лякливу назву, постійно демонстрували гелікоптер на парадах, описували його як «найсучасніший». Та реалії виявилися такими, що в Україні «алігатори» помалу зазнають повного фіаско і, ймовірно, скоро стануть вимираючим видом.
Чому українці не дають «розгулятися» «алігаторам», знає військовий історик, доктор історичних наук, професор кафедри гуманітарних наук Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного Андрій Харук.
— З першого дня широкомасштабного російського вторгнення в небі України з’явились штурмові вертольоти Ка-52 — досить незвичного вигляду машини з двома співвісними несучими гвинтами, що розташовані один над одним і обертаються в протилежних напрямках. Цей «аналоховнєт» має досить довгу історію, яка почалась ще 1976 року, коли міністерство оборони СРСР оголосило конкурс на створення бойового вертольота для заміни Мі-24, — розповів він. — Конструкторське бюро Камова представило машину Ка-50, яка кардинально відрізнялась від попередників не тільки співвісною схемою, але й тим, що була одномісною. Конструктори чомусь вирішили, що сам пілот цілком зможе справитись з управлінням гелікоптером, а також пошуком й ураженням цілей. Ідея сподобалась військовим. Ка-50 переміг в конкурсі і його взяли на озброєння. Незважаючи на активний піар Ка-50, пафосно названого «Чорною акулою», російська армія придбала лише дюжину таких машин. Чому? Виявилось, що пілотування винищувача на великих висотах і гелікоптера при самісінькій землі — це, делікатно кажучи, трохи різні речі. Один пілот Ка-50 фізично не справлявся з усіма завданнями, і вертоліт довелось переробляти на двомісний. Так з’явився Ка-52. Але й тут російські горе-конструктори вирішили проявити оригінальність. Замість традиційної для бойових вертольотів тандемної кабіни, коли льотчик сидить ззаду і вище оператора озброєння, на Ка-52 членів екіпажу посадили поруч. Це суттєво погіршило огляд. Уявіть собі ситуацію, коли пілот питає оператора: «Пасматрі, что там справа!!!». Зрозуміло, це значно знижує шанси вижити в повітряному бою.
Андрій Харук зазначив, що перша ескадрилья Ка-52 була сформована у 2011 році. За різними даними, у 2021 році росіяни мали 127 таких вертольотів.
— Ка-52 обладнаний оптико-електронною системою і бортовим радаром. Утім, антена радара встановлена в носовій частині фюзеляжу, тоді як на інших сучасних бойових вертольотах, наприклад, на американському «Апач», вона розташована над гвинтом, — розповів військовий експерт. — Через це Ка-52 не може «визирнути» з-за дерев чи будівель — йому доводиться підніматись, підставляючи себе під обстріл. Ймовірність влучити, скажімо, із ЗУ-23-2, у лопать гвинта Ка-52 значно вища, ніж в лопать одногвинтового гелікоптера, наприклад Мі-24.
На Ка-52 є бортовий комплекс оборони, але він цілком «пробивається» переносними зенітно-ракетними комплексами. У мережі є багато відео, на яких українські захисники знищують Ка-52 з ПЗРК «Ігла», «Стінгер», «Перун» та протитанковими ракетними комплексами «Стугна-П».
Ка-52 застосовували рашисти в Сирії. Також цей гелікоптер обстріляв український малий броньований артилерійський катер «Бердянськ» під час атаки на українські кораблі в районі Керченської протоки 25 листопада 2018 року.
— Якщо в Сирії «аналоховнєти» діяли майже в полігонних умовах, то широкомасштабне вторгнення в Україну показало москалям, що значить працювати в умовах активної протидії ППО. Перший Ка-52 був збитий вже 24 лютого поблизу Вишгорода, — додав Андрій Харук. — І ще один характерний момент, Ка-52 єдиний у світі гелікоптер, обладнаний катапультними сидіннями для екіпажу. Однак екіпажі збитих «Алігаторів» чомусь не поспішають ними користуватись.
Нещодавно в мережі з’явилося відео, на якому добре видно надзвичайно сильну вібрацію крил та пілонів Ка-52 під час режиму зависання або приземлення. Авіаційні фахівці припускають, що такі екстремальні коливання можуть виникати через вади у конструкції або через розбалансованість гвинтів. Таке «тремтіння», вважають експерти, критично позначається на електроніці та авіаційному озброєнні і може призвести до руйнування окремих елементів гелікоптера.
Відтак завзятість українських захисників та «рукожопість» російських «мастєрових» активно сприяють зменшенню «поголів’я алігаторів» в Україні. Непрямо про це свідчить й інша статистика — збільшується кількість знищених рашистських Мі-28Н, якими загарбники заміняють Ка-52.
@armyinformcomua
Агресор продовжує використовувати «будьоновську конніцу» у спробах збільшити мобільність підрозділів. Завдяки майстерності операторів БПЛА 92-ї бригади, вершників вдалось знищити, не нашкодивши тваринкам.
Унаслідок ворожого удару в Харкові спалахнула пожежа, наразі відомо про двох загиблих.
Служба безпеки спільно з Національною поліцією та Офісом Генерального прокурора зібрали доказову базу на очільника російської в’язниці, де катують та убивають українських полонених.
Окупаційні російські війська намагаються перегрупуватися на лівому березі річки Оскіл, проте не мають жодних успіхів поблизу Куп’янська.
Від початку доби зафіксовано 112 бойових зіткнень. Загарбники продовжують штурмувати позиції українських захисників.
Усього бійці батальйону безпілотних систем 63-ї механізованої бригади знищили 25 одиниць техніки ворога.
від 20100 до 120000 грн
Ужгород, Закарпатська область
від 20000 до 120000 грн
Київ, Київська область
10 жовтня 2025 року Новозаводський районний суд міста Чернігова виніс вирок у кримінальній справі, за яким жителька Вінницької області визнана винною у перешкоджанні законній…