Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…
Станом на 23 травня українські захисники знищили вже 171 гелікоптер російсько-нацистських окупантів. Це приблизно три повноцінні полки армійської авіації. Найбільше українські військові «приземлили» гелікоптерів Ка-52 «Алігатор». Це підтверджують численні опубліковані в мережі фотознімки «дохлих рашистських крокодилів». Росіяни придумали для нього пафосну лякливу назву, постійно демонстрували гелікоптер на парадах, описували його як «найсучасніший». Та реалії виявилися такими, що в Україні «алігатори» помалу зазнають повного фіаско і, ймовірно, скоро стануть вимираючим видом.
Чому українці не дають «розгулятися» «алігаторам», знає військовий історик, доктор історичних наук, професор кафедри гуманітарних наук Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного Андрій Харук.
— З першого дня широкомасштабного російського вторгнення в небі України з’явились штурмові вертольоти Ка-52 — досить незвичного вигляду машини з двома співвісними несучими гвинтами, що розташовані один над одним і обертаються в протилежних напрямках. Цей «аналоховнєт» має досить довгу історію, яка почалась ще 1976 року, коли міністерство оборони СРСР оголосило конкурс на створення бойового вертольота для заміни Мі-24, — розповів він. — Конструкторське бюро Камова представило машину Ка-50, яка кардинально відрізнялась від попередників не тільки співвісною схемою, але й тим, що була одномісною. Конструктори чомусь вирішили, що сам пілот цілком зможе справитись з управлінням гелікоптером, а також пошуком й ураженням цілей. Ідея сподобалась військовим. Ка-50 переміг в конкурсі і його взяли на озброєння. Незважаючи на активний піар Ка-50, пафосно названого «Чорною акулою», російська армія придбала лише дюжину таких машин. Чому? Виявилось, що пілотування винищувача на великих висотах і гелікоптера при самісінькій землі — це, делікатно кажучи, трохи різні речі. Один пілот Ка-50 фізично не справлявся з усіма завданнями, і вертоліт довелось переробляти на двомісний. Так з’явився Ка-52. Але й тут російські горе-конструктори вирішили проявити оригінальність. Замість традиційної для бойових вертольотів тандемної кабіни, коли льотчик сидить ззаду і вище оператора озброєння, на Ка-52 членів екіпажу посадили поруч. Це суттєво погіршило огляд. Уявіть собі ситуацію, коли пілот питає оператора: «Пасматрі, что там справа!!!». Зрозуміло, це значно знижує шанси вижити в повітряному бою.
Андрій Харук зазначив, що перша ескадрилья Ка-52 була сформована у 2011 році. За різними даними, у 2021 році росіяни мали 127 таких вертольотів.
— Ка-52 обладнаний оптико-електронною системою і бортовим радаром. Утім, антена радара встановлена в носовій частині фюзеляжу, тоді як на інших сучасних бойових вертольотах, наприклад, на американському «Апач», вона розташована над гвинтом, — розповів військовий експерт. — Через це Ка-52 не може «визирнути» з-за дерев чи будівель — йому доводиться підніматись, підставляючи себе під обстріл. Ймовірність влучити, скажімо, із ЗУ-23-2, у лопать гвинта Ка-52 значно вища, ніж в лопать одногвинтового гелікоптера, наприклад Мі-24.
На Ка-52 є бортовий комплекс оборони, але він цілком «пробивається» переносними зенітно-ракетними комплексами. У мережі є багато відео, на яких українські захисники знищують Ка-52 з ПЗРК «Ігла», «Стінгер», «Перун» та протитанковими ракетними комплексами «Стугна-П».
Ка-52 застосовували рашисти в Сирії. Також цей гелікоптер обстріляв український малий броньований артилерійський катер «Бердянськ» під час атаки на українські кораблі в районі Керченської протоки 25 листопада 2018 року.
— Якщо в Сирії «аналоховнєти» діяли майже в полігонних умовах, то широкомасштабне вторгнення в Україну показало москалям, що значить працювати в умовах активної протидії ППО. Перший Ка-52 був збитий вже 24 лютого поблизу Вишгорода, — додав Андрій Харук. — І ще один характерний момент, Ка-52 єдиний у світі гелікоптер, обладнаний катапультними сидіннями для екіпажу. Однак екіпажі збитих «Алігаторів» чомусь не поспішають ними користуватись.
Нещодавно в мережі з’явилося відео, на якому добре видно надзвичайно сильну вібрацію крил та пілонів Ка-52 під час режиму зависання або приземлення. Авіаційні фахівці припускають, що такі екстремальні коливання можуть виникати через вади у конструкції або через розбалансованість гвинтів. Таке «тремтіння», вважають експерти, критично позначається на електроніці та авіаційному озброєнні і може призвести до руйнування окремих елементів гелікоптера.
Відтак завзятість українських захисників та «рукожопість» російських «мастєрових» активно сприяють зменшенню «поголів’я алігаторів» в Україні. Непрямо про це свідчить й інша статистика — збільшується кількість знищених рашистських Мі-28Н, якими загарбники заміняють Ка-52.
@armyinformcomua
Бійці Державної прикордонної служби протягом доби продемонстрували високу ефективність у боротьбі з повітряними цілями, знищивши понад півтора десятка російських безпілотників на різних напрямках.
У Липецькій області росії під час тренувального польоту зазнав аварії винищувач-перехоплювач МіГ-31, поповнивши статистику втрат російської авіації.
У Києві чотири дні працював Третій міжнародний форум оборонних індустрій DFNC³ у рамках якого відбулися виступи керівництва держави та Міністерства оборони України, урядовців та були підбиті підсумки діяльності галузі ОВТ і намічені плани розбудови галузі, а також пройшли панельні дискусії.
Бійці «Sword Group» 3-го окремого полку Сил спеціальних операцій упродовж минулого місяця знищили близько 40 окупантів, які намагалися прорвати оборону.
Працівники Державного бюро розслідувань завершили досудове розслідування щодо учасників корупційної схеми в Одеській області, які за гроші організовували оформлення «непридатності» чоловіків до військової служби.
На Лиманському напрямку пілот батальйону «Signum» продемонстрував майстерність керування FPV-дроном, пролітаючи крізь густі хащі осіннього лісу, щоб знайти та знищити російських окупантів, які намагалися сховатися від українських очей.
Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…