Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…
Музика — окрилює! А пісня — й поготів!
Не знаю, правда, хто це сказав, але цей незаперечний факт залюбки підтверджується ще й практикою, яка, як відомо, є критерієм істини.
Отак сядеш вечерочком десь у серпневому садочку, пригорнеш до серця кохану, поглянеш разом з нею на ясні зорі, і сколихнеться душа твоя піснею на слова М. Петренка та музику Л. Александрової:
Дивлюсь я на небо та й думку гадаю:
Чому я не сокіл, чому не літаю?
Чому мені, Боже, ти крилець не дав?
Я б землю покинув і в небо злітав.
…Аж поки не гупне тобі щось на голову.
— І казала ж тобі, Васю… — докине своє скрушне друга учасниця дуету: — Не сідаймо попід яблунею, бо завтра ж Спаса… Дай-но я тобі мідну гривеньку до лоба прикладу, поки їх наш Нацбанк із обігу не утютюлив…
А ви тим часом, після відповідних у польових умовах санітарно-меди-чних процедур, уже новеньку пісенію (прошу не плутати із піцерією.— Ю.К.) веселеньким тенорком підтягуєте. На слова народні, та й музику того ж не-схибного гатунку:
Ой, Марічко, чічери,
Чічери, чічери.
Розчеши ми кучері,
Кучері, кучері.
Отак і співав би все життя!.. Якби ні мені, ні Марічці моїй зранку до роботи не ходити.
Музика — надихає! А пісня — й поготів!
Не знаю, правда, хто це сказав, проте сама практика, що, повторюсь, є критерієм беззаперечної істини, підтверджує… Чи тротуаром ти прошкуєш, чи підгицикуєш у такт вибоїнам у переповненій маршрутці. А пісня під но-сом так сама уже й намигукується. На слова І. Дунаєвського і музику В. Лебедєва-Кумача:
Нам песня строить и жить помогает,
Она, как друг, и зовет, и ведет,
И тот, кто с песней по жизни шагает,
Тот никогда и нигде не пропадет!
…Еге ж, скажу, до обіду голос ще більш-менш бринить продуктивно. По-молодечому, з ентузіазмом, із іскоркою! І роботою наче, і планами тими ж таки офісно-виробничими ще вдосталь надихаєшся…
Зате після другої дня… Ех!.. От якби хтось ненароком колискову піа-ніссімо — тихесенько і ніжнесенько! — як у дитинстві, на вушко замуркотів. То й було б — у самий раз!.. На слова народні та й музику, як кажуть, із того ж самого глечика:
Спи, мій котику, спи…
Хай тобі сняться казковії сни.
Ген вже на небі погасли зірки,
Час людям трудящим з роботи іти…
… Ні, про різножанровість і багатоплановість нашого пісенно-музич-ного ряду й говорити-балакати нічого. Наклепали брати-композитори за сві-тову історію музики стільки «скрипково-нотного» добра, що слухати його тепер нам усім — не переслухати, співати нам хором усе оте караоке — і до кінця століття не переспівати. Бо музотека, скажу вам, — справді що без дна, що без… покришки!
А репертуар який! Ненароком сам кленом, як ото у пісні на слова Се-рьоги Єсеніна, — «закачаєшся»!..
Хочеш класичну симфонію від Штрауса (декого прошу не плутати із екзотичним представником австралійської фауни. — Ю.К.) із Бізе (прошу не плутати із одноіменним кондитерським виробом.— Ю.К.) у бані з дєвочками слухай, а хочеш — хекай додому із валізою базарної картоплі сорту «Іван да Мар’я» під милозвучну оперу Дж. Верді «Сицілійська вечерня», що із навуш-ників смартфона мало не лікером тобі у вуха так і пре, а хочеш…
Коротше кажучи, музики на всіх вистачало, вистачає і, будьте певні, вистачить…
Он, за радянських часів, хто пригадує, ту музичну надлишкову про-дукцію навіть колгоспним коровам під магнітолу крутили. Та й вчені тва-ринники-музикознавці теж своє авторитетне слово про музичне доїння до-кинули. Мовляв, музика благодійно впливає на всі метаболічні процеси в організмі. Тож поки чарувались круторогі красуні інструменталкою, то і молочко їхнє справною цівкою лилося у дійниці. І всім було добре: і партії та уряду, які непохитні рішення з’їзду в життя креативно втілили, та й народ начебто теж без кефіру в животі на ніч спати не лягав.
А як кохались у музиці вожді!..
Один з них, не буду всує згадувати його прізвище, за роки своєї емі-грації в Європі так, кажуть, «Апасіонати» Людвіга ван Бетховена наслу-хався, що жовтневої ночі, явно перебуваючи в мелодійному екстазі, навіть державний переворот «в одній окремо взяті країні» учворив. Зате двоє його колег-наступників в організації світового робітничо-колгоспного руху пішли ще далі… Під грузинську лезгінку в обробці німецького лабуха Ріхарда Ваг-нера вони зметикували на двох… Другу світову війну.
Хай вже пробачають мені читачі за немузичний ритурнель, але не мо-жу обійтись без свого звичного лінгвістичного приспіву…
Музика – кличе до бою, до подвига! А пісня – й поготів! Не знаю, правда, хто це сказав. Але практика, яка і досі залишається винятковим кри-терієм істини, про це con tutta forza (з усією силою. — Ю.К.), як висловлю-ються між собою композитори, заявляє.
А втім, не будемо на цих сторінках доскіпливо переповідати всю агресивну історію людства, з її перманентними баталіями, військовими операціями, походними маршами, тріумфальними славоспівами на честь пе-ремоги і громовим салютом у пам’ять полеглих бійців.
Вистачить принаймні одного конкретного прикладу, коли музика, спі-ви і танці замість естетичної насолоди й натхнення викликають в людини геть зворотній ефект.
За хронікою літньо-осіннього перемир’я, неоголошена війна на оку-пованому Донбасі все одно поки що триває. Проросійські бойовики най-активніше продовжують зводити фортифікаційні споруди — риють шанці, облаштовують кулеметні гнізда і в стилі a tempo, не за нотною вже азбукою, мінують поля і дороги. І робиться це смертоносне дійство, слід сказати, під акомпанемент пісень та мелодій… із радянського репертуару.
Звичайно, психологічну атаку на свідомість противника у стратегії і тактиці війни ще ніхто не відміняв. Але ж навіщо, будучи одурманеним примарним «руськім міром», опошлювати те, що було колись свято для на-ших батьків і дідів? Ту ж таки — неповторну «Землянку», зворушливу «А помнишь, Алеша, дороги Смоленщины», ліричну «Темная ночь» тощо.
Зрештою, для тих «ордловських вуркаганів», що так завзято у ці дні відкопують собі на українській землі окопчик, а скоріше — риють власну мо-гилу, було б природніше послухати якщо не сучасний російський блатняць-кий шансон, то хоча б наостанок своїх земних днів послухати шедеври сві-тової музичної класики. Скажімо, того ж таки Фредеріка Шопена… Із його похоронним маршем!
Хоч як абсурдно це звучить, але навіть сьогодні ця ритуальна соната лунає донецькими степами реквієм для штикової лопати, виготовленої за мо-сковським ГОСТом №4-39413. Лопати, яка вже котрий рік марно пробує здо-лати твердь нашої шахтарської землі… Та марно випробує на міцність бі-йцівських характер її захисників.
От і усе вам — фортесcімо!..
Спеціально для ІА «СП»
@armyinformcomua
9 жовтня силами та засобами Угруповання Десантно-штурмових військ спільно з військовими частинами та підрозділами 1 корпусу Національної гвардії України «Азов», а також суміжниками було зірвано спробу прориву сил противника на Добропільському напрямку.
Армія FM презентувала новий телевізійний проєкт «Хроніки боліт». Це аналітична програма, яка показує сучасну росію без кремлівської пропаганди.
Президент України Володимир Зеленський провів телефонну розмовуіз Премʼєр-міністром Канади Марком Карні.
На полігоні у Великій Британії українські військові під керівництвом румунських інструкторів відпрацьовують бій у міській забудові.
Ворог спробував здійснити масований штурм на Костянтинівському напрямку, але зазнав невдачі.
Президент України Володимир Зеленський повідомив про дипломатичні успіхи щодо розвитку і впровадження антиросійських санкцій.
Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…