Численні, але розрізнені селянські виступи та повстання другої половини 1920-х — початку 1930-х років були придушені державною владою з її апаратом насильства і не спромоглися…
Проблеми кадрового дефіциту в багатьох сферах державного управління не настільки гострі, як це подають засоби масової інформації. Це стосується і Міністерства оборони України. Є влучний вислів: «Той, хто не хоче працювати, шукає причини, а той, хто хоче – можливості». З 2016 по 2018 роки група фахівців, відповідно до доручень Міністра оборони України, виконувала завдання, пов’язані безпосередньо з аналізом:
Треба зазначити, це була дійсно клопітка та тривала робота, яка насамперед вимагала глибокого занурення в тему й наявності у працівників спеціалізованих знань та навичок. Попри всі складнощі, завдання було виконано – ми змогли зазирнути в природу проблематики управління майном та землею МО України, починаючи з 1991 року. Це дало змогу скласти загальну картину в єдиній системі координат.
Аби не розчарувати очікування читачів, наведу окремі приклади здобутих результатів, без прив’язки до території та обсягів зловживань.
Отже, по-перше, з’ясувалося, що в окремих обласних центрах-мільйонниках не було зареєстровано жодної земельної ділянки з числа тих, які були передані у володіння та користування Міністерства оборони України. Внаслідок чого їх втрати становили близько 50%, як порівняти з 1991 роком. Збитки, завдані державі, вимірювалися сотнями мільйонів доларів США, що еквівалентно ціні понад десяти тисяч квартир. За наявності 47 тис. черги безквартирних військовослужбовців в армії, це більш ніж актуально.
По-друге, у сфері будівництва військової інфраструктури, казармено-житлового фонду, житла для військових, а також у процесі обслуговування нинішньої інфраструктури, яка перебуває на обліку і балансі МО та ГШ ЗСУ, мали місце щорічні системні багатомільярдні втрати в національній валюті.
По-третє, в окремих підрозділах, які вповноважені управляти військовим майном і землями Міністерства оборони, спостерігався досить низький рівень професійності та організації, що автоматично призводило до значних майнових та фінансових втрат.
По-четверте, окрім будівництва за бюджетні кошти, з надвисокими майновими та фінансовими ризиками здійснювалася й господарська діяльність окремих підрозділів МО та ГШ ЗС України. Так, наприклад, за результатами укладених інвестиційних договорів (угод пайової участі) на будівництво житла для військовослужбовців та членів їхніх сімей на землях оборони, до Міністерства було передано, якщо порівнювати з кількістю вилучених земель на користь третіх осіб, дуже незначну кількість квартир.
Нині, зі зміною парламенту і керівництва держави, а також керівництва Міністерства оборони України, є надія на зміни. Однак, як зазначалося на нещодавній робочій нараді президії Громадської ради при Міноборони, ситуація не може змінитися сама по собі.
Варто наголосити на тому, що для ефективного виконання поставлених завдань оборонне відомство повинно щонайменше залежати від політичної кон’юнктури. Зрозуміло також і те, що будь-який новий очільник хоче мати повну картину щодо стану справ у ввіреному відомстві. Формування цієї картини, як правило, відбувається на підставі його власного досвіду, даних, представлених його командою, а також оцінкою інтересів тієї чи іншої групи впливу. Однак що робити з напрацьованим з 2016 по 2018 роки масивом інформації? У який спосіб найбільш ефективно використовувати отримані дані безпосередньо з місць, і що найважливіше, як скористатися їх аналізом?
На мою думку, відповіддю на це питання має стати демонстрація державницького підходу, який базується на ефективності, економічності, результативності і соціальній відповідальності. Аби не бути голослівним, назву завдання, які слід вирішити насамперед:
Водночас найважливішим аспектом у роз’язанні посталих питань з метою кардинального покращення управління майном і землями оборони є забезпечення кадрової спадкоємності фахівців, які розуміють специфіку завдань, а також володіють професійними інструментами. Розглянувши комплекс цих питань, можна виконати надактуальне завдання: забезпечити високі соціальні стандарти в армії.
Іван Базарко, керівник Центру стратегічних та оборонних досліджень, кандидат наук з державного управління
@armyinformcomua
Оператори 423-го окремого батальйону безпілотних систем «Скіфські грифони» продемонстрували вражаючу точність на полі бою. Бійцям вдалося одним влучним скидом боєприпасу уразити одразу чотирьох російських загарбників.
На Покровському напрямку оператори БПЛА 32-ї окремої механізованої Сталевої бригади провели успішне полювання на ворожу артилерію. У результаті ювелірної роботи пілотів було знищено дві гаубиці окупантів, які військові перетворили на «купу обгорілого брухту».
Президент України Володимир Зеленський провів телефонну розмову з Прем’єр-міністром Іспанії Педро Санчесом. Лідери обговорили результати вчорашніх зустрічей у Женеві, а також залучення європейських партнерів до діалогу з американською командою.
Воїни 118-ї окремої механізованої бригади продовжують поповнювати обмінний фонд. Новий полонений розповів про схему примусового рекрутингу в рф: його затримали з наркотиками, змусили підписати контракт під обіцянку посади водія, а згодом «продали» у штурмовий підрозділ.
У Сумах російські війська здійснили цинічну атаку на рятувальників, які ліквідовували наслідки попереднього обстрілу. Ворог прицільно вдарив безпілотником по пожежному автомобілю, повністю знищивши техніку. На щастя, особовий склад встиг перейти в укриття.
Упродовж 21–23 листопада воїни 155-ї окремої механізованої бригади імені Анни Київської спільно з десантниками нищили ворожі танки та логістичні маршрути на Покровському напрямку.
від 21000 до 121000 грн
Васильків, Київська область
від 50000 до 120000 грн
Ужгород
68 ОЄБр ім. Олекси Довбуша
від 20100 до 120000 грн
Вінниця
Вінницький обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки
Численні, але розрізнені селянські виступи та повстання другої половини 1920-х — початку 1930-х років були придушені державною владою з її апаратом насильства і не спромоглися…