ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Грім – беззвучний месник

Новини Озброєння та техніка
Прочитаєте за: 4 хв. 4 Березня 2020, 12:12

Науково-виробниче підприємство «Атлон Авіа» (м.Київ) – вітчизняний виробник безпілотних авіакомплексів розробив новий комплекс із баражуючим боєприпасом під назвою «Грім» (Silent Thunder). Кореспондент АрміяІnform поспілкувався з директором НВП «Атлон Авіа» Артемом В’юнником стосовно нової розробки і побував на її випробуваннях.

– Артеме Андрійовичу, ваш безпілотник «Фурія» працює на передовій не перший рік. Що стало поштовхом для розробки баражуючого боєприпаса?

– Так, наша «Фурія» працює у військах з 2014 року, і ми постійно взаємодіємо з нашими операторами і в цілому з підрозділами, що експлуатують таку техніку. В ці роки наші військові спостерігали ситуацію, коли росіяни свою техніку (системи розвідки, РЕБ, артилерійські батареї) розташовують у житлових кварталах, серед будинків і уразити її без ймовірного ушкодження будівель чи інфраструктури майже неможливо.

Неодноразово наші військові виявляли ворожу техніку, радіолокаційні станції, системи розвідки, що тижнями стояли біля багатоповерхівок, в яких мешкають цивільні, та спокійно працювали проти українських сил, і з цим нічого не могли вдіяти. Тож ми почали вивчати світовий досвід баражуючих боєприпасів, але на той час морально не були готові до створення подібної системи ураження.

Після принесених Україною жертв ми переоцінили ситуацію і наші можливості. І зрозуміли, що приречені створити високоточну зброю, яка врятує багато людських життів. Й почали шукати компоновку, формувати тактико-технічні характеристики з огляду на цілі, які необхідно уражати, в яких умовах вони перебувають, на якій відстані їх розташовують. Вирішили, що для ураження цілей найкраще підходить схема біплана з Х-компоновкою, яка гарантує хороші характеристики у горизонтальному польоті й при плануванні на ціль у вертикальній траєкторії.

Перед нашим колективом постало важливе питання – в який спосіб піднімати у повітря наші боєприпаси. Спершу розглядався варіант катапульти – пневматичної або еластичної з гумовим силовим блоком. Коли створили перший «Грім», то зрозуміли, що катапульту робити довго, дорого. І подумали, чому б не підняти боєприпас у повітря й не скинути його за допомогою мультиротора.

«Грім» прив’язали до коптера, створили систему скидання з радіокеруванням і перший раз для тесту скинули його у повітрі. Ідея спрацювала. Один колега запропонував боєприпаси прикріплювати до мультиротора на спеціальних кріпленнях носовою частиною доверху. Після того, як коптер підіймає «Грім» у повітря на визначеній висоті, в автоматичному режимі боєприпас вивільняється, запускається його двигун,  і він починає керований політ до цілі. До того ж, вирішили використовувати мультиротор не тільки як стартовий майданчик, а і як ретранслятор. У бойових умовах це дозволяє виконувати запуск з будь-якого місця.

Основні ТТХ боєприпаса «Грім» ST-35

Крейсерська швидкість         120 км/год

Тривалість польоту               60 хв

Злітна вага                             10 кг

Вага бойової частини            3,5 кг

Типи бойової частини            термобарична

кумулятивна

осколково-фугасна

Ймовірність ураження цілі    0,95

Ефективна робоча висота      800-1200 м

Розрахунок                            3 особи

 

– Ви запланували випробування «Грому» в польових умовах. Які завдання поставлені перед випробувачами?

Політ «Грому» особливий. Це другий запуск за допомогою мультикоптера, деякі етапи польоту вперше відбудуться в автоматичному режимі. Заплановано підйом у повітря, відокремлення на визначеній висоті боєприпаса від мультикоптера, початок польоту за заданим маршрутом, автосупровід цілі, імітація пікірування на ціль, повернення на стартовий майданчик. «Грім» для випробувань оснащений системою посадки з допомогою парашута. Бойовий варіант парашутом не оснащуватиметься.

відео: випробування баражуючого боєприпаса «Грім» ST-35

– Ну от і ми стали свідками роботи «Грому». Як оцінюєте результати випробувань?

– Передусім поставлено завдання усунути проблеми, які мали при першому зльоті. Сьогодні все пройшло штатно і прогнозовано – повністю в автоматичному режимі. У першому польоті автоматичний зліт довелось призупинити та перейти на ручний режим через незначні проблеми, що виникли з бортовими датчиками.

Зліт, від’єднання боєприпаса, переворот у повітрі, все відбулося, як і планували. Результатом задоволений. Швидкість польоту «Грому» досягнута відповідно до розрахунків. За результатами випробувань, зробимо аналіз телеметрії, адже це найважливіший етап випробувань, і внесемо необхідні корективи.

– Звідки з’явилася назва боєприпаса, яка в перекладі з англійської звучить як «Тихий Грім»?

– Наш боєприпас грізний, тихий і непомітний. Адже політ відбувається в беззвучному режимі. Таку невелику ціль, яка до того ж швидко рухається, у небі на висоті понад 500 метрів візуально спостерігати доволі важко.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
@armyinformcomua
Покровський напрямок залишається найгарячішим: Сили оборони відбили 72 атаки ворога

Покровський напрямок залишається найгарячішим: Сили оборони відбили 72 атаки ворога

Загалом протягом минулої доби зафіксовано 234 бойові зіткнення.

За добу росія втратила 1120 військових, 21 артсистему і 6 ББМ

За добу росія втратила 1120 військових, 21 артсистему і 6 ББМ

За минулу добу втрати російських загарбників склали 1120 військових та 338 бойових броньованих машин.

Ворог завдав 679 ударів по Запорізькій області: дві людини загинуло, ще 11 поранено

Ворог завдав 679 ударів по Запорізькій області: дві людини загинуло, ще 11 поранено

Загалом упродовж доби окупанти завдали 679 ударів по 14 населених пунктах Запорізької області.

На Покровському напрямку зупинено 51 атаку ворога

На Покровському напрямку зупинено 51 атаку ворога

Загалом, від початку минулої доби відбулося 198 бойових зіткнень. Українські захисники продовжують рішуче давати відсіч спробам противника просунутися вглиб нашої території, завдаючи йому вогневого ураження.

«Робота як робота — виїхали, розвалили, повернулись»: танкіст «Шева» про виконання бойових задач на фронті

«Робота як робота — виїхали, розвалили, повернулись»: танкіст «Шева» про виконання бойових задач на фронті

Старший лейтенант Олександр, із позивним «Шева», служить заступником командира танкової роти у 128-й окремій важкій механізованій бригаді «Дике поле».

1 окремий Центр СБС: карай ворога в його тилу справедливим гнівом Спектра

1 окремий Центр СБС: карай ворога в його тилу справедливим гнівом Спектра

14-й окремий полк безпілотних авіаційних комплексів (віднедавна розширений до 1 окремого Центру СБС) — з’єднання у складі Сил безпілотних систем ЗСУ, перший та єдиний в світі підрозділ, що виконує спеціальні завдання зі знищення особливо важливих цілей ворога із застосуванням широкої номенклатури безпілотних систем на оперативно-тактичному та стратегічному рівнях.

ВАКАНСІЇ

Сержант із матеріального забезпечення, військовослужбовець

від 23500 до 58500 грн

Кам'янка-Бузька

Військова частина А4623

Командир бойової машини

від 21000 до 121000 грн

Вся Україна

1 центр рекрутингу Сухопутних військ ЗСУ

Технік, монтажник РЕА

від 21000 до 51000 грн

Одеса

ВМС ЗС України

Бойовий медик взводу 155 окремого батальйону ТрО

від 21000 до 51000 грн

Степанівка, Сумська область

--- ---