ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Платформа — універсальна, завдання — різні: турецькі зброярі представили оновлену плаваючу бойову машину

Новини Озброєння та техніка
Прочитаєте за: 5 хв. 21 Серпня 2025, 6:36
Легка гусенична машина-амфібія Tulpar-S. Візуалізація Otokar
Легка гусенична машина-амфібія Tulpar-S. Візуалізація Otokar

У мережі з’явилися перші світлини нового варіанту турецької амфібійної гусеничної бойової машини піхоти Otokar Tulpar-S, оснащеної безпілотною дистанційно керованою баштою.

Як вважають експерти оборонного порталу Army Recognition, конфігурація башти дуже нагадує 25-мм башту, інтегровану в Akrep II, що свідчить про те, що це, ймовірно, той самий новий модульний варіант башти Bozok 25 MKT, розроблений Otokar. У портфоліо компанії ця конструкція башти видається найбільш подібною, що підтверджує припущення, що вона є спільною для двох платформ, зазначає АрміяInform.

Як наголошено на офіційному сайті цього одного з найбільших турецьких приватних виробників спеціальної техніки, Tulpar-S розроблена Otokar як легка гусенична машина-амфібія, що пропонує спільну платформу для виконання конкретних варіантів завдань, як-от: бойова машина піхоти, бронетранспортер, транспортер артилерійської зброї, машина технічного обслуговування та евакуації, машина командування та управління, санітарна машина, розвідувальна машина.

Підхід до проєктування на спільній платформі забезпечує значні тактичні та логістичні переваги, а також зменшує навантаження під час навчання персоналу.

Конструкція Tulpar-S дозволяє адаптуватися до широкого спектру оперативних ролей — від бойових дій високої інтенсивності до стабілізаційних операцій, миротворчих місій та ліквідації наслідків стихійних лих. Повна маса машини сягає 17 000 кілограмів, а максимальна місткість екіпажу — 10 осіб, що становлять водій, командир та вісім десантників. Розміри машини: 5700 мм завдовжки, 2900 мм завширшки та 2100 мм у висоту корпусу, з дорожнім просвітом 450 мм.

Легка гусенична машина-амфібія Tulpar-S. Фото: Otokar
Легка гусенична машина-амфібія Tulpar-S. Фото: Otokar

Оснащена дизельним двигуном з турбонаддувом потужністю 360 кінських сил у поєднанні з автоматичною коробкою передач, Tulpar-S досягає максимальної швидкості понад 70 км/год на суші та може плавати зі швидкістю понад 8 км/год. Максимальна робоча дальність становить щонайменше 500 кілометрів.

Гусенична система може бути оснащена гумовими або сталевими траками зі змінними колодками. Підвіска базується на торсіонних стрижнях з амортизаторами та має систему автоматичного натягу гусениць.

Стандартні характеристики Tulpar-S включають систему життєзабезпечення з захистом від ХБРЯ та кондиціонуванням повітря, автоматичні системи пожежогасіння та вибухогасіння, протимінні сидіння та бортову електроніку (Armadronics), таку як інтегрований дисплей водія, система покращення візуалізації та вбудований діагностичний модуль.

Додаткові системи включають попередній підігрів двигуна, повні можливості C3I, покращення ситуаційної обізнаності, системи внутрішнього зв’язку, допоміжні силові установки, інтегровані дисплеї командира та навігацію на основі GPS/INS.

Легка гусенична машина-амфібія Tulpar-S. Фото: Otokar
Легка гусенична машина-амфібія Tulpar-S. Фото: Otokar

Хоча раніше її можна було побачити на Akrep II, безпілотна башта, яка зараз встановлена ​​на БМП Tulpar-S, є еволюцією варіанта Bozok 25 MKT, раніше інтегрованого в Arma 6×6. Ця електрично-приводна, стабілізована та повністю закрита башта озброєна 25-мм автоматичною гарматою з подвійним живленням та включає цифрову тепловізійну перископічну систему денного та нічного режимів для навідника. Ця ітерація є модульним прототипом, розробленим для підтримки різних конфігурацій зброї.

Система, що внутрішньо відома як «Модульна башта» (хоча ще 2019 року їй не було присвоєно комерційної назви), розроблена для підтримки зброї середнього калібру від 25 мм до 35 мм, включаючи варіанти від Northrop Grumman Armament Systems (раніше Orbital ATK) та Rheinmetall.

Варіант Akrep IIe, представлений на IDEF, включав перший прототип, озброєний 25-мм гарматою та пропонуючи кілька варіантів модульного бронювання, адаптованих до вподобань замовника. Очікуються конфігурації з незалежним прицілом командира або без нього, що відповідає зростаючому прагненню користувачів до рішень з безпілотними баштами.

У портфоліо Otokar конструкція башти Akrep II видається найближчою до неї, що підтверджує припущення, що вона є спільною з цим новим варіантом бойової машини піхоти Tulpar-S. Фото: Otokar
У портфоліо Otokar конструкція башти Akrep II видається найближчою до неї, що підтверджує припущення, що вона є спільною з цим новим варіантом бойової машини піхоти Tulpar-S. Фото: Otokar

У цьому контексті Otokar надає пріоритет безпілотним баштовим системам, таким як та, що встановлена ​​на БМП Tulpar-S. Однак варіант з одномісною баштою та баштовим кошиком залишається потенційною конфігурацією. Otokar прагне поєднати конструктивні особливості башт Mizrak-30 та Bozok-25 в єдину компактну систему.

Було розроблено спеціальне контактне кільце для мінімізації внутрішнього проникнення, переходячи від вузького діаметра та високого інтерфейсу до ширшої, низькопрофільної конструкції, яка збільшує корисний внутрішній об’єм.

На виставці IDEF 2019 було представлено концепцію модульної башти зі спареним кулеметом, встановленим праворуч від головної гармати. Хоча стандартною є версія калібру 7,62 мм, підтримується і варіант калібру 12,7 мм. Розроблена за принципом «башта на башті» (ToT), система дозволяє інтегрувати дистанційно керований бойовий модуль (RCWS) на дах башти.

Otokar адаптує свій Ucok RCWS для перезаряджання зсередини машини — вимога, висунута силами внутрішньої безпеки. Для військового використання розробляється версія з протитанковими ракетами, причому наразі концепція включає дві пускові установки з кожного боку башти.

Кормова частина та відділення для десанта гусеничної машини-амфібії Tulpar-S. Фото: Otokar
Кормова частина та відділення для десанта гусеничної машини-амфібії Tulpar-S. Фото: Otokar

Основне озброєння машини, включаючи основну гармату та спарений кулемет, перезаряджається зсередини корпусу. На той час Otokar планував використовувати боєзапас у 210 набоїв для конфігурації 30 мм, використовуючи систему подвійного подавання, яка дозволяє вибирати між двома типами боєприпасів.

Цей модульний підхід відображає постійні зусилля Otokar щодо задоволення різноманітних оперативних вимог, одночасно оптимізуючи внутрішній простір, захист та вогневу міць у своєму останньому варіанті легкої гусеничної машини.

Техніка Otokar у підрозділах Сил оборони вже знана. Броньовані тактичні машини Cobra II цього концерну, про які детально розповідала наша редакція, вже не раз засвітилися в повідомленнях з фронту, тому інтерес до плаваючого новачка у конфігурації бойової машини піхоти підвищений.

 

Otokar üretimi Tulpar-S amfibi paletli zırhlı araç.

Amfibi yetenekleri gelişmiş araç 2’si mürettebat 10 personel taşıma kapasitesine, 360 beygir dizel motora ve 17 ton ağırlığa sahip.

Опубликовано Mavi Vatan Четверг, 10 апреля 2025 г.

Легка гусенична машина-амфібія Tulpar-S. Відео: Otokar

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
@armyinformcomua
Президент: українська розвідка встановила місцезнаходження сотень викрадених дітей

Президент: українська розвідка встановила місцезнаходження сотень викрадених дітей

Президент України Володимир Зеленський у своєму вечірньому зверненні повідомив про підготовку 20-го пакета санкцій ЄС, деталі щодо ситуації в Покровську, а також про те, що українська розвідка встановила точні адреси місцезнаходження понад 300 українських дітей, викрадених росією.

«Мотопробіг» у пекло: 65-та бригада знищила російських штурмовиків на мотоциклах

«Мотопробіг» у пекло: 65-та бригада знищила російських штурмовиків на мотоциклах

На Оріхівському напрямку 26 жовтня 2025 року підрозділи 65-ї окремої механізованої бригади «Великий Луг» майстерно відбили зухвалу атаку противника, коли близько десяти російських штурмовиків на мотоциклах спробували раптово прорвати українську оборону.

«FPV по обидва боки»: окупант думав, що знайшов сховище — натомість знайшов два об’єктиви

«FPV по обидва боки»: окупант думав, що знайшов сховище — натомість знайшов два об’єктиви

На Лиманському напрямку один окупант потрапив у поле зору одразу двох українських екіпажів БПЛА — тому момент ураження FPV-дроном батальйону «Signum» випадково зняв безпілотник суміжного підрозділу.

На Волині перекрили канал переправлення ухилянтів до ЄС

На Волині перекрили канал переправлення ухилянтів до ЄС

Прикордонники викрили на Волині канал незаконного переправлення військовозобов’язаних чоловіків до Євросоюзу.

Окупант у розпачі вистрелив собі у голову, проте влучити у мозок з першого разу не зумів

Окупант у розпачі вистрелив собі у голову, проте влучити у мозок з першого разу не зумів

Українські аеророзвідники стали свідками вельми невдалої спроби пораненого російського загарбника позбавити себе страждань.

50 днів під атаками — і прорив на світанку: батальйон ТрО пройшов крізь позиції ворога

50 днів під атаками — і прорив на світанку: батальйон ТрО пройшов крізь позиції ворога

Один із підрозділів 143-го батальйону 115-ї окремої бригади територіальної оборони, опинившись у глибокому оперативному оточенні на Донеччині, утримував позиції майже 50 днів під постійними атаками та здійснив прорив на світанку, пройшовши кілька кілометрів крізь бойові порядки противника.

ВАКАНСІЇ

Механік вантажних автомобілів, військовослужбовець

від 20000 до 60000 грн

Кривий Ріг

Інгулецький ОРТЦК та СП

Водій-радіотелефоніст, військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Київ

Морська Піхота ЗСУ

Інженер-сапер

від 50000 до 120000 грн

Вся Україна

Ахіллес, рота ударних БпАК 92 ОШБр

Водій – механік БМП

від 25000 до 125000 грн

Вся Україна

22 окремий мотопіхотний батальйон 92 ОШБр

Військовослужбовець ЗСУ

від 20100 до 120100 грн

Дніпро

Старобільський РТЦК та СП

Санітарний інструктор у Дрогобич

від 21000 до 130000 грн

Дрогобич

Військова частина А7079

--- ---