Про особливості 14-денного періоду адаптації бійців у бойових частинах після проходження БЗВП та фахової підготовки АрміяInform розповів начальник групи інструкторів 127-ї окремої важкої механізованої бригади сержант…
Збройні сили Королівства Швеція розмістили чергове замовлення на виробництво популярних в арміях країн НАТО амфібійних мостових транспортних засобів M3.
Як заявляє портал European Security & Defence, контракт було підписано шведським закупівельним агентством Försvarets Materielverk (FMV) з виробником амфібійних систем компанією General Dynamics European Land Systems (GDELS) — Bridge Systems, передає АрміяInform.
Угода є частиною проєкту поставки 25 мостів у період з 2025 по 2027 рік межах контракту на 400 мільйонів шведських крон ($39,2 млн).
«Надзвичайно позитивно, що ми змогли скористатися цією можливістю», — заявив операційний керівник Управління оборонного матеріального забезпечення сухопутних військ Швеції Йонас Лоцне. «Це означає, що бойові підрозділи армії отримують швидко побудовану систему зв’язку, більш ніж для однієї бригади. І це відбудеться набагато раніше, ніж ми вважали можливим».

Амфібійні мостові транспортні засоби M3 використовують для різних завдань — від бойових до цивільних, зокрема під час повені для наведення переправ або евакуації. Систему M3 становлять самохідні пороми-амфібії на колісному шасі з інтегрованим прольотом мосту, що розгортається.
Система M3 має вантажопідйомність MLC 85 (77,11 тонни) для гусеничної техніки та MLC 132 (119,75 тонни) для колісної техніки. Зокрема, може витримати вагу основних бойових танків, включаючи Challenger 2, Leopard 2 і M1A2 Abrams.
Поромні системи M3 Amphibious Bridge and Ferry System можуть перевозити всі транспортні засоби і військову техніку НАТО і здатні сформувати плавучий міст завдовжки 100 м менш ніж за 10 хвилин.
На марші обладнання працює як колісний транспортний засіб 4×4 з максимальною швидкістю по дорозі 80 км/год. M3 саморозгортається на шляху слідування до створення переправи. Перед тим, як її запустити у воду для десантної операції, відокремлюються два великі алюмінієві понтони, які розгортаються уздовж корпусу їхнього транспортера.

Системою-амфібією керує екіпаж із двох осіб. Екіпаж виходить з кабіни автомобіля, щоб маневрувати понтоном за допомогою елементів керування, розташованих у верхній частині корпусу транспортера. При переміщенні у воді M3 приводиться в рух і керується двома повністю рухомими насосними форсунками зі швидкістю до 14 км/год.
Дані транспортні плавзасоби будуть оснащені «арктичними наборами», які дозволять експлуатувати їх у холодних кліматичних умовах.
Цікаво, що збройні сили Швеції випробували систему M3 ще 20 років тому, але через геополітичні зміни — (глобальна війна з тероризмом) і скорочення економіки — проєкт згодом був відкладений. Досвід FMV, набутий під час цих випробувань, нині переважно впроваджується, повідомляє польський портал Military Magazine.

Наразі комплекти M3 також поставлені до збройних сил Німеччини, Великої Британії, Індонезії, Тайваню, Сінгапуру, Південної Кореї, Латвії та Словаччини.
Амфібійні мостові транспортні засоби M3 на службі в Бундесвері. Відео: Def_x
@armyinformcomua
Президент України Володимир Зеленський у вечірньому зверненні повідомив про ситуацію на Покровському напрямку.
Міністерство закордонних справ України заперечило існування листа, в якому Київ нібито закликав бойкотувати пропозиції представників партій «Рух 5 Зірок» та Forza Italia».
Через атаку безпілотниками у Павлограді загинув 55-річний чоловік. Поранення протягом дня отримали три людини.
Розвідувально-ударні групи БПЛА прикордонної бригади «Гарт» (1-й прикордонний загін) продовжують виявляти та знищувати ворожі цілі на Південно-Слобожанському напрямку.
Президент України Володимир Зеленський повідомив про виконання попередніх домовленностей з ФРГ щодо посилення української протиповітряної оборони, та анонсував подальшу роботу у цьому напрямку.
Загалом від початку доби відбулося 95 бойових зіткнень, з них більше третини на Покровському напрямку.
Про особливості 14-денного періоду адаптації бійців у бойових частинах після проходження БЗВП та фахової підготовки АрміяInform розповів начальник групи інструкторів 127-ї окремої важкої механізованої бригади сержант…