Саме таку неофіційну назву отримали перші в історії випробування взаємодії пілотованого літака з дроном зі штучним інтелектом в ролі напарника на авіабазі Еглін у Флориді (США)…
Приваблені надійністю, доступністю та ефективністю, керівники військових відомств провідних країн все частіше звертаються до бізнес-джетів, щоб заповнити нішу своїх авіаційних флотів у царині збору розвідданих і радіоелектронної боротьби.
Як інформує оборонний портал Army Recognition, Міністерство оборони США (DoD) оприлюднило новий образ армійської платформи ATHENA (АФІНА — українською), передового літака розвідки, спостереження та рекогносцировки (ISR), який тісно пов’язаний із можливостями сучасного літака-розвідника, зазначає АрміяInform.
Експерти видання заявляють, що мова йде про модифікований реактивний літак Bombardier Global 6500, оснащений передовими датчиками та системами зв’язку, що підкреслює перехід армії на висотну технологію ISR на базі літаків з реактивним двигуном.
Літак-розвідник армії США ATHENA A-ISR призначений для виконання непомітних розвідувальних місій у багатьох областях у великих оперативних зонах, зміцнюючи стратегічну та тактичну перевагу армії шляхом збору даних у режимі реального часу та покращеної обізнаності про ситуацію.
Сайт TheAviationist, який спеціалізується на повітроплавальній техніці заявив, що у грудні 2023 року Пентагон уклав контракт з компанією Bombardier на перший Global 6500, який стане прототипом HADES, з опціями постачання ще двох бортів цієї моделі. Планується створити авіафлотилію з 14 літаків, які мають замінити в американській армії весь парк пілотованих літаків ISR попереднього покоління.
A-ISR — це повітряна розвідка, спостереження та рекогносцировка. Цей термін стосується військових операцій і технологій, які використовують літальні апарати, такі як безпілотники, гелікоптери або літаки, щоб збирати з повітря інформацію про рух військ ворога, місцевість та інші оперативні дані.
Літак ATHENA має бути оснащений найсучаснішими технологіями, розробленими як для тактичних, так і для стратегічних місій, забезпечуючи армії важливу перевагу в розвідці. Серед своїх широких можливостей місії ATHENA виділяється можливістю отримання зображення високої роздільної здатності, використовуючи вдосконалені оптичні та інфрачервоні камери для захоплення детальних зображень з великої висоти. Ця можливість необхідна для спостереження за великими територіями, ідентифікації ворожих формувань і відстеження пересування складною місцевістю.
Окрім обробки зображень, ATHENA буде здатна похвалитися потужними можливостями сигнальної розвідки (SIGINT). Датчики, встановлені на літальному апараті, зможуть перехоплювати та аналізувати електронні комунікації та сигнали, що випромінюють прибори потенційного противника, що дозволяє знаходити, ідентифікувати та характеризувати ці сигнали для оцінки загрози та підтримки в електронній війні.
Платформа ATHENA також має включати складні системи електронної боротьби (РЕБ), які дозволяють порушувати, вводити в оману або вимикати ворожі комунікаційні та радіолокаційні системи, у такий спосіб надаючи тактичну підтримку силам США на землі та в повітрі.
Крім того, можливості ATHENA на великій висоті сприятимуть широкомасштабним спостереженням у великих операційних зонах за одну місію. Завдяки підвищеній витривалості та радіусу дії літак зможе залишатися в повітрі протягом тривалого часу, що робить його дуже ефективним для місій, які вимагають постійного спостереження.
Основною метою ATHENA є заміна застарілих гвинтових літаків ISR швидшими й ефективнішими реактивними платформами, здатними до оперативного розгортання по всьому світу протягом 24 годин. Завдяки покращеній швидкості, радіусу дії та висоті ATHENA зможе діяти над протиповітряною обороною противника, підвищуючи живучість, забезпечуючи постійне покриття розвідки.
Програма об’єднує майбутній армійський парк літаків програми HADES (система високоточного виявлення та експлуатації), заплановану платформу ISR, яка, як очікується, буде введена в експлуатацію до 2035 року. Дані, зібрані ATHENA, відіграватимуть важливу роль у програмі HADES, забезпечуючи наступне покоління літаків ISR, що відповідають оперативним вимогам сучасних багатодоменних конфліктів.
Цього року Пентагон у межах проєкту ATHENA вже досяг значного прогресу, уклавши контракти з оборонними фірмами, такими як MAG Aerospace, L3Harris і Sierra Nevada Corporation. Кожен підрядник працює над спеціалізованими версіями літаків ATHENA, починаючи від операційних платформ і закінчуючи орієнтованими на дослідження варіантами, призначеними для перевірки продуктивності датчиків і адаптивності місії.
Оскільки армія США модернізує свої можливості ISR, літак ATHENA пропонує складне рішення для задоволення зростаючих вимог до розвідки. Завдяки можливостям швидкого розгортання, передовій технології зондування та оперативним перевагам на великій висоті ATHENA готова забезпечити інформаційне домінування для армії на поточних і майбутніх театрах операцій.
Як військові збираються використовувати бізнес-джет Bombardier Global 6500 для розвідувальних операцій. Відео: Aviation International News
@armyinformcomua
56-річний чоловік був поранений, коли вранці 17 жовтня ворог завдав ударів керованими авіабомбами по місту Суми.
У ніч на 17 жовтня (з 20:00 16 жовтня) противник атакував 70 ударними БПЛА типу Shahed, Гербера і безпілотниками інших типів.
У російських регіонах знижують або скасовують виплати новобранцям російської армії. Тенденція свідчить про вичерпання ресурсів регіональних бюджетів на фоні війни та зростання видатків.
Згідно з указом Президента України Володимира Зеленського № 143/2022, хвилина мовчання проводиться щодня о 9:00, її оголошують у всіх засобах масової інформації.
Президент Володимир Зеленський зустрівся у Вашингтоні з представниками оборонної компанії Raytheon, яка, зокрема, виробляє системи Patriot.
Ворожі втрати за минулий місяць склали майже 29 тисяч військовослужбовців та понад тисячу одиниць різної техніки.
від 23000 до 23000 грн
Могилів-Подільський
Державна прикордонна служба України
від 20000 до 50000 грн
Кропивницький
Військова частина А3406
Саме таку неофіційну назву отримали перші в історії випробування взаємодії пілотованого літака з дроном зі штучним інтелектом в ролі напарника на авіабазі Еглін у Флориді (США)…