Фельдшер за освітою, який до широкомасштабного вторгнення рф працював у Кривому Розі на шахті. Йому 34 роки, за плечима вже…
Найголовніше завдання наземних дронів — полегшити роботу бійців та вберегти їх від загроз. Однак використовувати наземні роботизовані платформи складніше, ніж БПЛА.
Про те, які функції спроможні виконувати роботизовані платформи та як подолати складнощі в їхній експлуатації, в ефірі національного телемарафону «Єдині новини» розповів командир взводу наземних роботизованих систем Сергій Крайняк.
— Насамперед, це логістичні місії, місії з евакуації, а також велика ніша бойових дронів, які заточені на вогневе ураження противника. Це і камікадзе, і бойові платформи, озброєні турелями, кулемети, гранатометами, які заточені на безпосереднє ураження ворога, — сказав він.
Разом з тим застосовувати наземні дрони складніше, ніж повітряні.
— Основна складність застосування наземних систем полягає в тому, що вони застосовуються в абсолютно різних умовах. Умови їх застосування набагато важчі, ніж для повітряних дронів, у яких сфера застосування одна — це повітряний простір. Він буде однаковий як в Харківській області, так само й у Херсонській. Тобто, нам потрібен лише радіогоризонт, хороший зв’язок і ми можемо працювати на доступних відстанях, — розповів військовий.
Натомість з наземними платформами все складніше, бо дрон мусить пересуватися по різних поверхнях зі складним рельєфом. З огляду на це йому необхідна висока прохідність.
— Він повинен мати можливість долати перешкоди, які є на фронті, бо дороги на фронті надзвичайно важкі, перетята місцевість, все побито снарядами, лежать уламки будинків, дерев і тому подібне. Тому він повинен мати можливість це все долати, — наголосив командир наземних дронарів.
Також є проблеми зі зв’язком оператора з наземним дроном.
— Складність, насамперед, зі зв’язком. Оскільки він пересувається по землі, дуже багато мертвих зон для зв’язку і дуже важко саме організувати зв’язок таким чином, щоб він міг пересуватися без втрати керування певним маршрутом, — пояснив офіцер.
Він наголосив, що сфера застосування наземних дронів доволі молода, однак надзвичайно перспективна.
— На мою думку, платформи мають розвинутися до тих можливостей, щоб ми могли сидіти за десятки і сотні кілометрів у захищеному місці та керувати платформами під час реального бою, евакуації і доставляти потрібні елементи на передню лінію та мінімізувати в цьому участь бійців, щоб максимально їх захистити від вогневого ураження противника, — пояснив Сергій Крайняк.
Військовий упевнений у перспективності подальшої роботи з удосконалення наземних дронів, зокрема в план застосування штучного інтелекту.
— Наразі ми маємо пройти цей еволюційний шлях, щоб у нас з’явилися платформи, які можуть витримувати важкі умови експлуатації, мати високу прохідність і достатній зв’язок, щоб працювати безперебійно у важких умовах. Наразі ми маємо пройти еволюційним шляхом, щоб технічно дійти до тих параметрів, щоб платформа могла виконувати бойові завдання. Думаю, що далі можна буде інтегрувати багато всього цікавого, в тому числі штучний інтелект, програмувати платформи на самостійний рух і тому подібне. Наразі ми ще на початковому етапі розвитку, наземні платформи поки відстають від повітряних, на крок попереду, — сказав він.
Раніше АрміяInform пояснювала, що стає на заваді вибагливим наземним дронам.
@armyinformcomua
На Сіверському напрямку російські війська відмовилися від штурмів із застосуванням бронетехніки. Натомість вони «прощупують» українську оборону малими піхотними групами, яких самі ж і прирікають на загибель.
На Торецькому напрямку, де ворожі FPV-дрони стали однією з найстрашніших загроз, воїни зенітного дивізіону 28-ї ОМБр влаштували на них справжнє полювання, збиваючи «пташок» з кулеметів, автоматів і навіть мисливських рушниць.
На Покровському напрямку оператори БПЛА бригади «Спартан» продовжують методично знищувати окупантів, які для штурму українських позицій використовують мотоцикли та квадроцикли.
Від початку доби між Силами оборони та російськими окупантами відбулося 97 бойових зіткнень.
Командир інженерно-саперного взводу 95-ї бригади ДШВ Сергій, який разом зі своїм підрозділом мінує танконебезпечні напрямки на Сумщині, отримав від Головнокомандувача ЗСУ почесний нагрудний знак «Хрест Військова честь».
На Лиманському напрямку пілоти батальйону «SIGNUM» знищили ворожий КамАЗ з написом «Крьостний», іронічно зазначивши, що зробили водію «пропозицію, від якої кабіна вибухнула».
Фельдшер за освітою, який до широкомасштабного вторгнення рф працював у Кривому Розі на шахті. Йому 34 роки, за плечима вже…