Таку думку висловив правник, військовослужбовець Сил ТрО ЗСУ Олександр Мусієнко, спілкуючись із кореспонденткою АрміяInform. «Росія не може існувати без зовнішніх експансіоністських…
Урочиста прощальна церемонія з нідерландськими винищувачами F-16 привернула увагу не лише у Нідерландах та Україні, якій передадуть зняті з озброєння літаки.
Збурила вона й російських пропагандистів, яких вже бомбить від того, що Повітряні Сили ЗСУ отримають чергову партію легендарних літаків.
Говорячи про голландські F-16, росіяни намагаються маніпулювати офіційною статистикою, розповідаючи про немов би надзвичайно велику кількість аварій, яких зазнавали ці літаки в Королівських повітряних силах Нідерландів.
Що саме не так з вигадками росіян про F-16, пояснює АрміяInform.
Головний меседж, який намагаються просувати ворожі пропагандисти, — F-16 Fighting Falcon немов би є застарілим літаком, який не зможе бути ефективним в Україні під час відбиття російської агресії. При цьому звертають увагу не лише на рік створення та взяття винищувачів на озброєння, але й на час виробництва конкретних машин.
Історія бойового літака від моменту його першого польоту справді нараховує понад пів століття. На службі ж у Королівських повітряних силах Нідерландів «Бойові соколи» перебували аж 45 років — перший винищувач із придбаних Голландією F-16 прибув на авіабазу Леуварден 6 червня 1979 року.
Усього за час експлуатації літака Королівські повітряні сили Нідерландів отримали 213 винищувачів F-16 різних модифікацій (177 F-16A, 36 F-16B), які виготовляла голландська фірма Fokker. Постачання здійснювалось упродовж 1979–1992 років, тож «найсвіжіші» нідерландські F-16 стали у стрій 1992 року.
Чи свідчить тривале перебування в строю про низьку якість літаків? Аж ніяк. Воно радше є доказом високої якості тактико-технічних характеристик винищувачів, спроможних виконувати бойові завдання однаково ефективно як на початку 1980-х, так і на початку 2020-х років.
Перші бойові місії голландських F-16 припадають на 1990-ті роки. Тоді Королівські повітряні сили Нідерландів взяли участь в операціях НАТО на Балканах:
Під час операції «Заборона польоту» 18 нідерландських винищувачів F-16 базувались на авіабазі Віллафранка в Італії. 12 квітня 1993 року вони стали першими літаками НАТО, які увійшли в повітряний простір Боснії для «бойового повітряного патрулювання».
Надалі F-16 працювали «в режимі гойдалки», одночасно забезпечуючи перевагу в повітрі та підтримку військ ООН на землі. Зокрема, 21 листопада 1994 року майже 40 літаків НАТО, зокрема 4 голландські F-16, розбомбили аеропорт Удбіна в Хорватії.
Під час операції «Союзна сила» до бойових операцій над територією Югославії залучались 20 голландських F-16. В одному з повітряних боїв саме пілот нідерландського F-16 збив ракетою AIM-120 югославський винищувач МіГ-29.
Потому голландські «Бойові соколи» брали участь в операції «Нескорена свобода» (Enduring Freedom) в Афганістані у 2001–2014 роках, базуючись спочатку на киргизькій авіабазі Манас, а згодом у Кабулі, Кандагарі та Мазар-і-Шаріфі. З огляду на відсутність противника в повітрі, їхнім головним завданням стали розвідка й удари по наземних цілях.
2011 року нідерландські F-16 брали участь у спільній операції НАТО «Об’єднаний захисник» (Unified Protector) у Лівії. А у 2014–2018 роках долучались до операції «Непохитна рішучість» (Inherent Resolve) проти Ісламської Держави (ІДІЛ) на території Іраку та Сирії.
Під час усіх цих операцій — патрулюючи повітряний простір, здійснюючи розвідку, ведучи повітряні бої, завдаючи ударів по наземних цілях — нідерландські F-16 засвідчили свої високі бойові якості, а голландські пілоти продемонстрували відмінну бойову підготовку.
Звичайно, за тривалий час активної експлуатації великої кількості літаків, до того ж і в умовах бойових дій, не обійшлося без негараздів. Усього нідерландські F-16 зазнали 44-х аварій, під час яких Королівські повітряні сили Нідерландів втратили 15 пілотів та безповоротно 36 літаків, які не підлягали відновленню.
Утім, згідно з офіційними даними Міністерства оборони Нідерландів, після списання останнього проблемного літака F-16 21 вересня 2006 року, справи йдуть добре, і впродовж 18 років голландські «Бойові соколи» не мали жодних втрат. При цьому в строю й активному використанні перебували щонайменше понад 60 бойових машин.
У самих Нідерландах пари F-16 здійснювали патрулювання повітряного простору Бельгії, Нідерландів і Люксембургу та моніторинг гідротехнічних споруд, виявляючи за допомогою спеціального обладнання можливі дефекти й ослаблення дамб.
Всього станом на 2021 рік у Королівських повітряних силах Нідерландів несли службу 61 винищувач F-16. Всі вони проходили регулярні техогляди, ремонти та модернізацію. Враховуючи багатодесятирічний досвід експлуатації та місцеву виробничу базу, вони є особливо якісними.
Вочевидь, на сьогодні базовою комплектацією нідерландських F-16 можливо вважати Block 15OCU з оновленими навігаційними системами та модулями РЕБ ALQ-131 Block-2, наведення високоточного озброєння Lantirn.
Вони цілком спроможні використовувати всю основну номенклатуру озброєння, зокрема ракети AIM-120 і JDAAM, а також високоточні планеруючі керовані бомби середньої дальності AGM-154 JSOW тощо.
Тож, якщо нідерландські F-16 і можна вважати старими за віком, вони аж ніяк не є застарілими чи неякісними. У свої 50 років вони подібні до 50-річного Сергія Жадана, який доєднався до лав Сил оборони України і може дати фору молодшим за нього бійцям.
До них цілком пасує знаменитий мемний вислів Термінатора: «Old, but not obsolete» — «Старий, але не застарілий». Модель перебуває у багаторічній експлуатації, але не втратила своєї актуальності та спроможна ефективно виконувати бойові завдання.
Раніше АрміяInform повідомляла, що новий пакет допомоги США Україні містить крилаті авіабомби Joint Standoff Weapon.
@armyinformcomua
Мешканець окупованого Криму, який з початком повномасштабного вторгнення рф добровільно приєднався до армії загарбників, отримав 15 років позбавлення волі.
Українські оператори безпілотників продовжують ювелірно, методично та безкомпромісно нищити ворога по всій лінії зіткнення. Зокрема, бійці одного з гвардійських підрозділів провели серію точних ударів, ліквідувавши ключові об’єкти російських окупантів: пункт дислокації операторів БПЛА разом із технікою, фортифікаційну споруду та добре замасковану вогневу точку.
Президент України Володимир Зеленський затвердив склад нашої делегації для участі в переговорному процесі щодо досягнення справедливого і сталого миру.
Танкові колони, гармати, бронетехніка, мотоциклетні штурмові групи та автомобілі з особовим складом — усе це стає легкою здобиччю для українських операторів ударних безпілотників на Покровському напрямку. Бійці одного з підрозділів Сил оборони майстерно обходять ворожі засоби РЕБ та завдають точних ударів по незахищених ділянках техніки, перетворюючи останній тиждень на справжнє пекло для окупантів.
Головнокомандувач ЗСУ генерал Олександр Сирський у режимі відеоконференції взяв участь у засіданні Ради Україна—НАТО.
На північному рубежі України небо стає дедалі чистішим: бійці 15-го мобільного прикордонного загону «Сталевий кордон» не дають жодного шансу ворожим безпілотникам. За добу та ніч — мінус чотири російські дрони, включно з FPV, ударною «Молнією» та черговим іранським «Шахедом».
від 25000 до 125000 грн
Одеса, Одеська область
від 46500 до 46500 грн
Бердичів
Військова частина А2772
Таку думку висловив правник, військовослужбовець Сил ТрО ЗСУ Олександр Мусієнко, спілкуючись із кореспонденткою АрміяInform. «Росія не може існувати без зовнішніх експансіоністських…