ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Випадково злетів у повітря. Інцидент, який міг поставити хрест на проєкті F-16

Публікації
Прочитаєте за: 3 хв. 4 Лютого 2024, 12:25
Ілюстративне фото

Перший політ F-16 Fighting Falcon відбувся випадково — пілот був змушений підняти літак в повітря, щоб запобігти аварії. Вона могла призвести до авіатрощі, загибелі льотчика-випробувача і навіть поставити хрест на всій історії F-16.

Неймовірну історію, яка могла поставити хрест на проєкті F-16 як такому, читайте в матеріалі АрміяInform.

Завдання пілота Філа Естрічера (Phil Oestricher) за програмою випробувань було відносно простим — протестувати швидкісне руління під час руху літака злітно-посадковою смугою. Жодних польотів під час цього випробування на авіабазі Едвардс у Каліфорнії не передбачалось.

Естрічер, щоправда, згодом згадував, що таки планував «пустити трохи денного світла», фут або два, між землею і колесами шасі, «пролетіти близько тисячі футів злітно-посадковою смугою та приземлитися».

Негаразди почались щойно льотчик, спробувавши підняти ніс літака, вдався до керування елеронами. Внаслідок цього коливання системи керування креном мало не призвели до катастрофи — спочатку об землю вдарився кіль встановленої на лівому боці крила ракети, потім злітну смугу зачепив стабілізатор правого борту.

Читайте також: У Пентагоні пояснили, скільки часу українські пілоти навчатимуться на F-16

Пілот втрачав керування літаком, який почав відхилятися ліворуч зі злітно-посадкової смуги. Щоб запобігти катастрофі, Філ Естрічер вирішив підняти винищувач в повітря, витиснувши всю потужність двигуна на повну.

Результат рішення льотчика був неочевидним — впродовж кільканадцяти секунд йому довелось боротись за контроль над літаком, доки його швидкість зросла до рівня, коли підйомна сила стала достатньою для польоту.

Зрештою пілоту вдалось опанувати бойовою машиною і благополучно приземлитись. Перший в історії політ F-16 тривав шість хвилин.
Випадковий імпровізований політ приніс чимало користі. Завдяки ньому, згадував Філ Естрічер, вдалося отримати неймовірну кількість таких даних про літак, які навіть не планували збирати під час тестування прототипу.

Так завдяки професіоналізму й витримці пілота-випробувача вдалось не лише запобігти катастрофі, але й, імовірно, врятувати від можливого закриття проєкт зі створення багатоцільового винищувача F-16 Fighting Falcon компанії General Dynamics.

Прототип YF-16 (№ 72-01567) / Getty Images

Пілотований Філом Естрічером прототип літака YF-16 № 72-01567 справді був єдиним, який існував на той час. Якби він розбився, до нього могли б втратити інтерес ВПС США, а відтак і розробники з General Dynamics.

Читайте також: Маловідомі факти про легендарний F-16 Fighting Falcon

Перший офіційний політ F-16 відбувся 2 лютого 1974 року, відразу після того, як усунули незначні пошкодження літака під час інциденту 20 січня 1974 року. У кабіні знову був Філ Естрічер. Цього разу він пробув у повітрі 90 хвилин, досяг швидкості 400 миль/год (близько 650 км/год) і піднявся на висоту у 30 000 футів (понад 9 тис. метрів). За кілька днів, 5 лютого 1974 року, було здійснено перший надзвуковий політ F-16.

Ілюстративне фото

Випробування засвідчили високі льотні якості і перспективність подальшого вдосконалення літака. У підсумку F-16 став одним із найуспішніших багатоцільових винищувачів в історії авіації.

За півстоліття кількість випущених літаків упевнено наближається до 5 тисяч і виробництво, вочевидь, триватиме ще щонайменше кілька років.

Читайте також: Нідерланди підготують ще шість винищувачів F-16 для України

Високі тактико-технічні характеристики F-16, масовість і поширеність цього літака, багаторічний успішний досвід його експлуатації та застосування у збройних конфліктах роблять «Бойових Соколів» одним з найкращих варіантів для прийняття на озброєння Повітряними силами ЗСУ.

Неодноразово анонсована поява F-16 в українському небі вже цього року неодмінно вплине на перебіг бойових дій на користь Україні.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
@armyinformcomua
Від набоїв до гранатометів — затримано 10 торгівців зброєю  

Від набоїв до гранатометів — затримано 10 торгівців зброєю  

Служба безпеки та Національна поліція запобігли новим спробам нелегального збуту зброї та боєприпасів у різних регіонах України. За результатами комплексних заходів затримано 10 ділків, які намагалися продати криміналітету «трофейні» засоби ураження.

Десяток окупантів, дві гармати і купа транспорту — наші дронарі працюють на Лиманському напрямку

Десяток окупантів, дві гармати і купа транспорту — наші дронарі працюють на Лиманському напрямку

Оператори батальйону безпілотних систем 63  механізованої бригади за допомогою FPV-дронів та бомбера «Баба Яга» спалили два «урали», два уазіки, дві гармати, «буханку» та баггі. Ну і відправили на той світ з десяток окупантів.

«Наухиляв» на «порше» — у Кривому Розі викрили лікаря, який допомагав тікати за кордон

«Наухиляв» на «порше» — у Кривому Розі викрили лікаря, який допомагав тікати за кордон

Повідомлено про підозру приватному лікарю-нейрохірургу за фактами незакінченого замаху на незаконне переправлення осіб через державний кордон України та одержання неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави (ч. 3 ст. 15 ч. 3 ст. 332, ч. 2 ст. 369-2 КК України).

Загнали під згорілу «броню», розмазали по снігу — полювання наших пілотів на Курщині

Загнали під згорілу «броню», розмазали по снігу — полювання наших пілотів на Курщині

Аеророзвідники 36 бригади морської піхоти імені контрадмірала Михайла Білинського знаходили та уражали ворожих штурмовиків на сніжних полях Курської області.

В Одесі рекетири «вибивали» з військовослужбовця ЗСУ похоронні за батька

В Одесі рекетири «вибивали» з військовослужбовця ЗСУ похоронні за батька

Викрито та припинено діяльність групи осіб, які займалися вимаганням великих сум коштів у місцевих мешканців. Їм інкриміновано вимагання з погрозою насильства над потерпілим, вчинене за попередньою змовою групою осіб в умовах воєнного стану (ч. 4 ст. 189 КК України).

«Страшно, але треба»: як працює екіпаж САУ 2С1 на передовій — розповідь гармашів 92-ї бригади

«Страшно, але треба»: як працює екіпаж САУ 2С1 на передовій — розповідь гармашів 92-ї бригади

Екіпаж самохідної артилерійської установки 2С1 «Гвоздика» з 92-ї окремої штурмової бригади розповів про свої бойові будні, підтримку побратимів та важливість злагодженої роботи в умовах інтенсивних боїв.

ВАКАНСІЇ

Військова служба за контрактом: Обери свою майбутню професію!

від 21300 до 121200 грн

Сновськ, Чернігівська область

Водій-електрик, військовослужбовець

від 20000 до 30000 грн

Дніпро

Комендатура військових сполучень Дніпро

Військова служба за контрактом в ЗСУ

від 45000 до 110000 грн

Київ

Шевченкіський в м. Києві РТЦКтаСП

Військовослужбовець, медична сестра, фельдшер

від 22000 до 120000 грн

Ужгород

68 окрема єгерська бригада імені Олекси Довбуша

Стрілець-снайпер

від 24000 до 124000 грн

Мукачеве, Закарпатська область

Водій (кат. B, C, D), військовослужбовець

від 20500 до 20500 грн

Городок (Житомирська обл.)

Військова частина А2192