Попри належність до винищувачів четвертого покоління та наявність у бойовому строю Ізраїлю сучасних F-35 і F-15, саме F-16I Sufa виконують левову частку ударних місій:…
Перший політ F-16 Fighting Falcon відбувся випадково — пілот був змушений підняти літак в повітря, щоб запобігти аварії. Вона могла призвести до авіатрощі, загибелі льотчика-випробувача і навіть поставити хрест на всій історії F-16.
Неймовірну історію, яка могла поставити хрест на проєкті F-16 як такому, читайте в матеріалі АрміяInform.
Завдання пілота Філа Естрічера (Phil Oestricher) за програмою випробувань було відносно простим — протестувати швидкісне руління під час руху літака злітно-посадковою смугою. Жодних польотів під час цього випробування на авіабазі Едвардс у Каліфорнії не передбачалось.
Естрічер, щоправда, згодом згадував, що таки планував «пустити трохи денного світла», фут або два, між землею і колесами шасі, «пролетіти близько тисячі футів злітно-посадковою смугою та приземлитися».
Негаразди почались щойно льотчик, спробувавши підняти ніс літака, вдався до керування елеронами. Внаслідок цього коливання системи керування креном мало не призвели до катастрофи — спочатку об землю вдарився кіль встановленої на лівому боці крила ракети, потім злітну смугу зачепив стабілізатор правого борту.
Читайте також: У Пентагоні пояснили, скільки часу українські пілоти навчатимуться на F-16
Пілот втрачав керування літаком, який почав відхилятися ліворуч зі злітно-посадкової смуги. Щоб запобігти катастрофі, Філ Естрічер вирішив підняти винищувач в повітря, витиснувши всю потужність двигуна на повну.
Результат рішення льотчика був неочевидним — впродовж кільканадцяти секунд йому довелось боротись за контроль над літаком, доки його швидкість зросла до рівня, коли підйомна сила стала достатньою для польоту.
Зрештою пілоту вдалось опанувати бойовою машиною і благополучно приземлитись. Перший в історії політ F-16 тривав шість хвилин.
Випадковий імпровізований політ приніс чимало користі. Завдяки ньому, згадував Філ Естрічер, вдалося отримати неймовірну кількість таких даних про літак, які навіть не планували збирати під час тестування прототипу.
Так завдяки професіоналізму й витримці пілота-випробувача вдалось не лише запобігти катастрофі, але й, імовірно, врятувати від можливого закриття проєкт зі створення багатоцільового винищувача F-16 Fighting Falcon компанії General Dynamics.
Пілотований Філом Естрічером прототип літака YF-16 № 72-01567 справді був єдиним, який існував на той час. Якби він розбився, до нього могли б втратити інтерес ВПС США, а відтак і розробники з General Dynamics.
Читайте також: Маловідомі факти про легендарний F-16 Fighting Falcon
Перший офіційний політ F-16 відбувся 2 лютого 1974 року, відразу після того, як усунули незначні пошкодження літака під час інциденту 20 січня 1974 року. У кабіні знову був Філ Естрічер. Цього разу він пробув у повітрі 90 хвилин, досяг швидкості 400 миль/год (близько 650 км/год) і піднявся на висоту у 30 000 футів (понад 9 тис. метрів). За кілька днів, 5 лютого 1974 року, було здійснено перший надзвуковий політ F-16.
Випробування засвідчили високі льотні якості і перспективність подальшого вдосконалення літака. У підсумку F-16 став одним із найуспішніших багатоцільових винищувачів в історії авіації.
За півстоліття кількість випущених літаків упевнено наближається до 5 тисяч і виробництво, вочевидь, триватиме ще щонайменше кілька років.
Читайте також: Нідерланди підготують ще шість винищувачів F-16 для України
Високі тактико-технічні характеристики F-16, масовість і поширеність цього літака, багаторічний успішний досвід його експлуатації та застосування у збройних конфліктах роблять «Бойових Соколів» одним з найкращих варіантів для прийняття на озброєння Повітряними силами ЗСУ.
Неодноразово анонсована поява F-16 в українському небі вже цього року неодмінно вплине на перебіг бойових дій на користь Україні.
@armyinformcomua
Угрупування російських окупаційних військ, яке наразі діє на Сумському напрямку, складає близько 50 тисяч осіб.
Українські захисники розповіли, які види російських штурмовиків їм вдалося ідентифікувати під час виконання своїх завдань, та чим вони відрізняються одне від одного.
На Покровському напрямку продовжуються атаки противника. Штурмують невеликими групами. В останній час фіксують спроби противника використовувати наземні дрони — для підвозу боєприпасів.
Загальна чисельність угруповання військ збройних сил рф на території України становить близько 695 тисяч осіб.
Сили оборони України контролюють близько 90 квадратних кілометрів території Глушковського району Курської області рф.
На Лиманському напрямку ще рік тому ворог активно намагався застосовувати механізовану техніку. Зараз давить саме кількістю піхоти та дронів. Працює ворожа авіація. Найскладніше — скиди КАБів.
Попри належність до винищувачів четвертого покоління та наявність у бойовому строю Ізраїлю сучасних F-35 і F-15, саме F-16I Sufa виконують левову частку ударних місій:…