Запорукою спроможності оперативно обмінюватися тактичною інформацією для обох винищувачів стало використання системи зв’язку Link 16, яку інколи умовно називають «військовий Wi-Fi»…
Перший політ F-16 Fighting Falcon відбувся випадково — пілот був змушений підняти літак в повітря, щоб запобігти аварії. Вона могла призвести до авіатрощі, загибелі льотчика-випробувача і навіть поставити хрест на всій історії F-16.
Неймовірну історію, яка могла поставити хрест на проєкті F-16 як такому, читайте в матеріалі АрміяInform.
Завдання пілота Філа Естрічера (Phil Oestricher) за програмою випробувань було відносно простим — протестувати швидкісне руління під час руху літака злітно-посадковою смугою. Жодних польотів під час цього випробування на авіабазі Едвардс у Каліфорнії не передбачалось.
Естрічер, щоправда, згодом згадував, що таки планував «пустити трохи денного світла», фут або два, між землею і колесами шасі, «пролетіти близько тисячі футів злітно-посадковою смугою та приземлитися».
Негаразди почались щойно льотчик, спробувавши підняти ніс літака, вдався до керування елеронами. Внаслідок цього коливання системи керування креном мало не призвели до катастрофи — спочатку об землю вдарився кіль встановленої на лівому боці крила ракети, потім злітну смугу зачепив стабілізатор правого борту.
Читайте також: У Пентагоні пояснили, скільки часу українські пілоти навчатимуться на F-16
Пілот втрачав керування літаком, який почав відхилятися ліворуч зі злітно-посадкової смуги. Щоб запобігти катастрофі, Філ Естрічер вирішив підняти винищувач в повітря, витиснувши всю потужність двигуна на повну.
Результат рішення льотчика був неочевидним — впродовж кільканадцяти секунд йому довелось боротись за контроль над літаком, доки його швидкість зросла до рівня, коли підйомна сила стала достатньою для польоту.
Зрештою пілоту вдалось опанувати бойовою машиною і благополучно приземлитись. Перший в історії політ F-16 тривав шість хвилин.
Випадковий імпровізований політ приніс чимало користі. Завдяки ньому, згадував Філ Естрічер, вдалося отримати неймовірну кількість таких даних про літак, які навіть не планували збирати під час тестування прототипу.
Так завдяки професіоналізму й витримці пілота-випробувача вдалось не лише запобігти катастрофі, але й, імовірно, врятувати від можливого закриття проєкт зі створення багатоцільового винищувача F-16 Fighting Falcon компанії General Dynamics.

Пілотований Філом Естрічером прототип літака YF-16 № 72-01567 справді був єдиним, який існував на той час. Якби він розбився, до нього могли б втратити інтерес ВПС США, а відтак і розробники з General Dynamics.
Читайте також: Маловідомі факти про легендарний F-16 Fighting Falcon
Перший офіційний політ F-16 відбувся 2 лютого 1974 року, відразу після того, як усунули незначні пошкодження літака під час інциденту 20 січня 1974 року. У кабіні знову був Філ Естрічер. Цього разу він пробув у повітрі 90 хвилин, досяг швидкості 400 миль/год (близько 650 км/год) і піднявся на висоту у 30 000 футів (понад 9 тис. метрів). За кілька днів, 5 лютого 1974 року, було здійснено перший надзвуковий політ F-16.

Випробування засвідчили високі льотні якості і перспективність подальшого вдосконалення літака. У підсумку F-16 став одним із найуспішніших багатоцільових винищувачів в історії авіації.
За півстоліття кількість випущених літаків упевнено наближається до 5 тисяч і виробництво, вочевидь, триватиме ще щонайменше кілька років.
Читайте також: Нідерланди підготують ще шість винищувачів F-16 для України
Високі тактико-технічні характеристики F-16, масовість і поширеність цього літака, багаторічний успішний досвід його експлуатації та застосування у збройних конфліктах роблять «Бойових Соколів» одним з найкращих варіантів для прийняття на озброєння Повітряними силами ЗСУ.
Неодноразово анонсована поява F-16 в українському небі вже цього року неодмінно вплине на перебіг бойових дій на користь Україні.
@armyinformcomua
Ернето Мітчель Перес Альбелаіс — громадянин Куби, котрий потрапив до армії окупанта, повіривши в обіцянки ректутерів про службу в тилу та мільйонні виплати. Проте навідміну від своїх товаришів-іноземців, котрі з України уже не повернуться, він потрапив у полон.
«Джек» пройшов шлях від рядового солдата до командира гармати за рік служби в артилерійському дивізіоні 144 центру ССО.
На Запоріжжі і півдні Дніпропетровщини противник не зменшує інтенсивності штурмових дій, масованих артилерійських обстрілів і вогневих ударів
Орієнтовно о 10:00 15 листопада Херсон вкотре опинився під ударами російської армії.
В одному з навчальних центрів Сухопутних військ звели підземний тренувальний комплекс площею 650 м². Він дозволяє військовим, зокрема рекрутам на БЗВП, продовжувати навчання навіть під час повітряних тривог — без втрати темпу та годин підготовки.
Президент України Володимир Зеленський нагородив званням Героя України полковника Олександра Довгача, командира 39-ї бригади тактичної авіації.
від 25000 до 125000 грн
Одеса, Одеська область
від 20000 до 24000 грн
Хмельницький
В/Ч А1056
від 20000 до 120000 грн
Київ
20 окремий батальйон спеціального призначення
Запорукою спроможності оперативно обмінюватися тактичною інформацією для обох винищувачів стало використання системи зв’язку Link 16, яку інколи умовно називають «військовий Wi-Fi»…