Це формує спадкоємність та власну військову традицію. 23 травня 2025 року Президент України присвоїв 38 окремій бригаді морської піхоти Військово-Морських Сил Збройних…
Перший політ F-16 Fighting Falcon відбувся випадково — пілот був змушений підняти літак в повітря, щоб запобігти аварії. Вона могла призвести до авіатрощі, загибелі льотчика-випробувача і навіть поставити хрест на всій історії F-16.
Неймовірну історію, яка могла поставити хрест на проєкті F-16 як такому, читайте в матеріалі АрміяInform.
Завдання пілота Філа Естрічера (Phil Oestricher) за програмою випробувань було відносно простим — протестувати швидкісне руління під час руху літака злітно-посадковою смугою. Жодних польотів під час цього випробування на авіабазі Едвардс у Каліфорнії не передбачалось.
Естрічер, щоправда, згодом згадував, що таки планував «пустити трохи денного світла», фут або два, між землею і колесами шасі, «пролетіти близько тисячі футів злітно-посадковою смугою та приземлитися».
Негаразди почались щойно льотчик, спробувавши підняти ніс літака, вдався до керування елеронами. Внаслідок цього коливання системи керування креном мало не призвели до катастрофи — спочатку об землю вдарився кіль встановленої на лівому боці крила ракети, потім злітну смугу зачепив стабілізатор правого борту.
Читайте також: У Пентагоні пояснили, скільки часу українські пілоти навчатимуться на F-16
Пілот втрачав керування літаком, який почав відхилятися ліворуч зі злітно-посадкової смуги. Щоб запобігти катастрофі, Філ Естрічер вирішив підняти винищувач в повітря, витиснувши всю потужність двигуна на повну.
Результат рішення льотчика був неочевидним — впродовж кільканадцяти секунд йому довелось боротись за контроль над літаком, доки його швидкість зросла до рівня, коли підйомна сила стала достатньою для польоту.
Зрештою пілоту вдалось опанувати бойовою машиною і благополучно приземлитись. Перший в історії політ F-16 тривав шість хвилин.
Випадковий імпровізований політ приніс чимало користі. Завдяки ньому, згадував Філ Естрічер, вдалося отримати неймовірну кількість таких даних про літак, які навіть не планували збирати під час тестування прототипу.
Так завдяки професіоналізму й витримці пілота-випробувача вдалось не лише запобігти катастрофі, але й, імовірно, врятувати від можливого закриття проєкт зі створення багатоцільового винищувача F-16 Fighting Falcon компанії General Dynamics.

Пілотований Філом Естрічером прототип літака YF-16 № 72-01567 справді був єдиним, який існував на той час. Якби він розбився, до нього могли б втратити інтерес ВПС США, а відтак і розробники з General Dynamics.
Читайте також: Маловідомі факти про легендарний F-16 Fighting Falcon
Перший офіційний політ F-16 відбувся 2 лютого 1974 року, відразу після того, як усунули незначні пошкодження літака під час інциденту 20 січня 1974 року. У кабіні знову був Філ Естрічер. Цього разу він пробув у повітрі 90 хвилин, досяг швидкості 400 миль/год (близько 650 км/год) і піднявся на висоту у 30 000 футів (понад 9 тис. метрів). За кілька днів, 5 лютого 1974 року, було здійснено перший надзвуковий політ F-16.

Випробування засвідчили високі льотні якості і перспективність подальшого вдосконалення літака. У підсумку F-16 став одним із найуспішніших багатоцільових винищувачів в історії авіації.
За півстоліття кількість випущених літаків упевнено наближається до 5 тисяч і виробництво, вочевидь, триватиме ще щонайменше кілька років.
Читайте також: Нідерланди підготують ще шість винищувачів F-16 для України
Високі тактико-технічні характеристики F-16, масовість і поширеність цього літака, багаторічний успішний досвід його експлуатації та застосування у збройних конфліктах роблять «Бойових Соколів» одним з найкращих варіантів для прийняття на озброєння Повітряними силами ЗСУ.
Неодноразово анонсована поява F-16 в українському небі вже цього року неодмінно вплине на перебіг бойових дій на користь Україні.
@armyinformcomua
Печенізька дамба тривалий час є об’єктом системних російських атак. Ворог намагався влучити по ній іранськими «Шахедами», авіабомбами КАБ, ракетами різних типів, «Молніями» та FPV-дронами.
Бійці батареї артилерійської розвідки Ares 57-ї мотопіхотної бригади імені кошового отамана Костя Гордієнка атакували російську логістику.
Найбільше ворог атакував на Покровському (27 разів), Костянтинівському та Гуляйпільському напрямках (по 13).
Бійці батальйону безпілотних систем Fatum 60 механізованої Інгулецької бригади влучили легковий автомобіль з повним кузовом окупантів.
У 95-й окремій десантно-штурмовій Поліській бригаді ДШВ ЗСУ пояснюють, що раніше переведення могло тягнутися пів року.
Бійці 4-ї бригади оперативного призначення імені Героя України сержанта Сергія Михальчука «Рубіж» Нацгвардії на Покровському напрямку узяли в полон російського штурмовика, який прийшов на війну з тюрми.
Це формує спадкоємність та власну військову традицію. 23 травня 2025 року Президент України присвоїв 38 окремій бригаді морської піхоти Військово-Морських Сил Збройних…