Запорукою спроможності оперативно обмінюватися тактичною інформацією для обох винищувачів стало використання системи зв’язку Link 16, яку інколи умовно називають «військовий Wi-Fi»…
Після проголошення Акта про незалежність і підтвердження суверенітету на всенародному референдумі, що відбувся 1 грудня 1991 року, Україна, звичайно, потребувала й нової Конституції.
«На початку 90-х усі республіки колишнього срср ухвалили нові конституції, і лише Україна жила за конституцією УРСР, — згадував покійний нині Леонід Кравчук. — Склалася доволі парадоксальна ситуація, коли парламентарі зуміли проголосити незалежність України, а на нову конституцію все ніяк не вистачало сил і часу. Мене закордонні колеги часто запитували: Леоніде Макаровичу, що там з новим основним законом? Я, звичайно, віджартовувався, мовляв, усьому свій час, хоча робота над відповідним проєктом розпочалася ще у січні 1992 року».
Дійсно, тоді була створена робоча група на чолі з відомим правознавцем Леонідом Юзьковим, яка й розробила відповідний проєкт. Навесні того ж року у Празі відбулося його обговорення, учасниками якого стали як вітчизняні, так і міжнародні фахівці з конституційного права. А влітку в Києві відкрився симпозіум «Конституція незалежної України», почали збиратися круглі столи, учасники яких обговорювали цю проблему. Тривали й засідання тимчасової комісії з доопрацювання тексту Конституції. Врешті-решт проєкт документа після відповідних доповнень і численних експертиз у червні 1992 року ухвалила й Конституційна комісія, відразу передавши його на розгляд Верховної Ради України, яка й ухвалила постанову про винесення проєкту Конституції на всенародне обговорення. Проте…
Саме в цей час Україну охопила глибока соціально-економічна криза. Зовнішня політика, криза сільського господарства, реформи, приватизація, створення власної армії, економічна нестабільність, побудова нових державних інститутів — ось далеко не повний перелік проблем, що постали перед молодою державою. На їхньому тлі процес доповнень, змін, редакцій Основного закону розтягнувся на роки. Весь цей час Україна де-факто продовжувала жити за конституцією радянської України 1978 року.
У 1994 році відбулися президентські вибори і главою держави став Леонід Кучма. Незабаром між ним і спікером парламенту Олександром Морозом почалося політичне протистояння, оскільки в них було різне бачення розвитку держави. Зокрема президент прагнув створити сильну виконавчу владу, здатну ефективно працювати в умовах економічної кризи, що наростала. А ВР, боячись диктатури, намагалася зберегти свої повноваження, зокрема і право втручатися у вирішення конкретних економічних питань, безпосередньо керувати територіями. Звісно, що цей конфлікт заважав і ухваленню нової Конституції. Леонід Данилович, як і Олександр Олександрович, розумів, що так довго тривати не може, і 8 червня 1995 року між парламентом і президентом було укладено Конституційний договір, який містив 61 статтю. Вони регламентували взаємодію гілок влади, а головне — зобов’язували ухвалити нову Конституцію. Документ був досить суперечливий, неоднозначний і навіть в очах деяких учасників тих подій — протизаконний.
Проте, на думку багатьох експертів, політиків, у такий спосіб президент України стимулював народних депутатів активніше зайнятись роботою над Конституцією. І це подіяло: 4 квітня 1996 року 10 депутатських фракцій створили робочу групу з розроблення Конституції. До неї увійшли представники всіх фракцій, окрім соціалістів і комуністів. Але робота не клеїлася, і ситуація в країні загострювалася. 26 червня Рада національної безпеки України і Рада регіонів при Президентові України засудили будь-які подальші зволікання, а Леонід Кучма досить прозоро натякнув, що в разі подальшого зволікання може розпустити парламент.
Головною була дискусія щодо повноважень: адміністрація президента і особисто Леонід Кучма були категорично проти, щоб держава ставала парламентською республікою. В ті дні, починаючи з кінця березня, комуністи взагалі зайняли обструкційну позицію — їм із москви була дана вказівка всіляко гальмувати процес ухвалення Конституції. Адже це давало чітку й однозначну відповідь на запитання: є Українська держава чи немає, буде вона чи не буде. Але 27 червня був оприлюднений Указ Президента щодо проведення у вересні референдуму, на якому українці повинні були схвалити чи відхилити Конституцію, запропоновану президентом. У разі схвалення парламенту відводилась бутафорська роль, а вся влада концентрувалася в руках президента. І це послужило стимулом для того, щоб парламентарі, обговоривши це питання, 27 червня 1996 року о 18-й годині почали засідання, на якому розглядалося єдине питання — ухвалення конституції. Завершилося воно наступного дня о 9-й годині 17 хвилин ухваленням нового Основного закону.
Ось як згадував цей процес його безпосередній учасник Володимир Стретович:
«Про Крим дискусія була дуже гострою. У першій редакції Конституції було записано, що розміщення військових баз іноземних держав на території України не допускається, і це мало бути записано в основній частині, де йде мова про загальні положення. Але оскільки був шалений тиск з боку росії, то це питання було під певним впливом виключене, оскільки Конституція була компромісним документом. І тоді вирішили перенести це питання у перехідні і прикінцеві положення, де зазначався термін, що війська Чорноморського флоту залишаються, але не більше ніж на 20 років, тобто до 2017 року.
Якщо говорити про здобутки і провали Конституції, то, по-перше, Україна проголошувалась як суверенна, демократична, соціальна і правова держава. Але з часом будівничі забули, до чого ми прагнули. По-друге, ми чітко проголосили права і свободи людини і громадянина, прописавши, що цей розділ може бути змінений тільки референдумом. По-третє, ми розмежували повноваження між Верховною Радою, президентом, прокуратурою, судом, прописали адміністративно-територіальний устрій, іншими словами, паспортизували державу.
Документ був цілісний, збалансований, але не вдалося уникнути двовладдя виконавчої влади: з одного боку там — уряд, з іншого — президент».
@armyinformcomua
У навчальних центрах та полігонах все частіше використовують різноманітні симулятори та тренажери.
Повідомлено про підозру 21-річному хлопцю за фактом умисного пошкодження чужого майна шляхом підпалу.
Оператори FPV-дронів 77-ї аеромобільної Наддніпрянської бригади ДШВ ЗС України зафіксували випадок, коли російський військовослужбовець, не витримавши психологічного та вогневого впливу, вчинив самогубство.
Боєць з позивним «Ніл» зараз пілотує у батальйоні Fatum 60 механізованої бригади 3-го армійського корпусу.
Десантники 79-ї десантно-штурмової Таврійської бригади 7 корпусу швидкого реагування ДШВ взяли в полон вбивцю.
Підрозділ РУБпАК «Фурія» бригади прикордонників «Гарт» продовжує вибивати техніку та живу силу окупантів.
від 20100 до 120000 грн
Суми, Сумська область
Запорукою спроможності оперативно обмінюватися тактичною інформацією для обох винищувачів стало використання системи зв’язку Link 16, яку інколи умовно називають «військовий Wi-Fi»…