Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…
У наші дні, коли бронетранспортери та бойові машини піхоти прагнуть мігрувати на платформи 6×6 або ж 8×8, а тенденції підвищення рівнів захисту у БТР та вогневої могутності у БМП сприяють збільшенню їхньої маси до рівня «аж до не можу», платформи 4×4 все ще залишаються популярними як розвідувальні машини, або ж транспортери озброєння. Саме таким і став автомобіль Oshkosh L-ATV (Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle) — американський армійський всюдихід (в інших джерелах — позашляховик) компанії Oshkosh, який прийшов на заміну Humvee у ЗС США.
Humvee був розроблений на початку 1980-х, щоб замінити всю строкату безліч військових автомобілів на єдину модель. Він набув величезної популярності завдяки репортажам за його участю в Іраку та Афганістані, буквально став частиною культури. Достатньо пригадати, скільки клонів він породив у різних країнах. Проте все має своє логічне, а в цьому випадку і технічне закінчення: термін служби більшості цих позашляховиків перед початком реалізації програми переозброєння неухильно наближався до 40 років.
Oshkosh L-ATV спроєктували у рамках програми ЗС США з розробки єдиної легкої бойової машини (броньового автомобіля) — JLTV. За результатами тендеру 25 серпня 2015 року контракт на постачання всюдиходів за цією програмою отримала американська компанія Oshkosh. Першу партію було визначено у 17 тисяч машин.
Oshkosh L-ATV має фірмову систему захисту Core1080 Crew Protection System, що є повноцінним захистом від саморобних вибухових пристроїв і фабричних мін. Є незалежна адаптивна підвіска, яка дозволяє вручну або автоматично регулювати кліренс аж до пів метра.
Машина Oshkosh L-ATV у чотиримісному варіанті має повну бойову масу 6400 кг, оснащена 6,6-літровим дизельним двигуном GM Duramaxl V8, або гібридним двигуном ProPulse. Система ProPulse виробляє 70 кВт електричної енергії. Опціонально цю машину можна використовувати як електрогенератор. Корисне навантаження у чотиримісному варіанті — до 1600 кг, у двомісному — до 2300 кг.
Максимальна швидкість машини по шосе — 70 миль/годину (110 км/год), на одній повній заправці Oshkosh JLTV готовий проїхати майже 500 кілометрів.
Озброєння БМ встановлюється на дистанційно-керованому модулі і може бути таким: один 7,62-мм кулемет M240; один 40-мм автоматичний гранатомет Mk 19; один протитанковий ракетний комплекс (ПТРК) TOW.
Автомобіль має високу прохідність, придатний до транспортування повітрям та десантування на парашутних системах.
Варто зазначити, що міжсервісний інтервал збільшився приблизно з 5 тисяч км у Humvee до 11 тисяч км у Oshkosh L-ATV.
За словами директора фінансового управління сухопутних сил Томаса Холандера, «бронеавтомобіль JLTV залишається центральною частиною стратегії армії з модернізації парку тактичних колісних машин, до 2041 року він становитиме приблизно третину парку легких машин».
Як розповів кореспонденту АрміяInform військовий експерт і директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Сергій Згурець, «на початку 2023 року Пентагон здійснив вкрай несподіване „рокірування“ виробника бронеавтомобіля JLTV, залишивши його розробника та минулого виробника Oshkosh без виробництва нових машин. Зазначимо, що JLTV має замінити в американській армії HMMWV і це одразу говорить про дійсно астрономічні об’єми замовлення.
І це сталось попри те, що саме розробка цієї компанії — L-ATV, у 2015 році виграла конкуренцію у запеклій боротьбі із Lockheed Martin, AM General, BAE Systems та іншими компаніями, які збирались у доволі цікаві союзи, як, наприклад, Raytheon та приватна військова компанія Blackwater. Тоді Oshkosh отримала контракт на суму до 6,7 млрд доларів й виробництво майже 17 тисяч машин.
Але як повідомили у Виконавчому офісі програми бойової підтримки та підтримки бойових служб (Program Executive Office Combat Support & Combat Service Support — PEO CS&CSS), тепер виробляти JLTV буде AM General, яка вісім років тому програла тендер.
Зазначу, що AM General у конкурсі з власною розробкою BRV-O дійшов до фіналу, а до цього постачав до американської армії HMMWV. Тобто був одним з фаворитів, але програв через нижчий рівень захисту. І тепер отримав контракт на виробництво JLTV, як передає Breaking Defense, із загальним цінником до 8,66 млрд доларів на найближчі 10 років та 20 682 машин та ще 9 883 причепів.
Ба більше, Пентагон з самого початку викупив у Oshkosh права на пакет технічних даних JLTV в оригінального виробника. Тобто, скоріш за все, AM General отримає всю технічну та конструкторську документацію на L-ATV і буде виробляти саме його, а не власну BRV-O».
@armyinformcomua
Оператори батальйону безпілотних систем «Небесна Кара» 54-ї ОМБр оприлюднили відео, яке спростовує російський пропагандистський лозунг «своїх не кидаємо».
Бійці 80-ї окремої десантно-штурмової Галицької бригади поповнили обмінний фонд двума екс-«зеками»: Артьомом із Пєрмі та Олександром, з Нової Каховки.
Аудитори канадської компанії MSECB офіційно підтвердили, що «Державний оператор тилу» Міноборони України має ефективну систему управління протидією корупції, що відповідає міжнародним вимогам.
Бійці 132-го окремого розвідувального батальйону ДШВ розпочали тренування у віртуальній реальності, щоб відпрацьовувати дії в умовах, максимально наближених до бойових, та, найголовніше, готувати психіку до стресу, хаосу та інформаційного тиску.
Воїни бригади «Спартан» взяли в полон на Покровському напрямку ще трьох окупантів, серед яких виявився російський наркоторговець, який уже був в українському полоні, але після обміну його знову відправили на війну — і вдруге він шукав спосіб здатися, щоб вижити.
На Оріхівському напрямку після невдалих механізованих штурмів на багі і квадроциклах, окупанти більше не ризикують наступати подібним чином. Адже всі ті рази вони навіть не доїхали до переднього краю Сил оборони.
від 20000 до 120000 грн
Покровськ
Бахмутський ОБ ТрО
від 10000 до 15000 грн
Васильків
Військова частина А1789
від 20100 до 25000 грн
Херсон
Державна прикордонна служба України
Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…