ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

«Наші Су-25 злітають бити ворога за лічені хвилини, а від ракетних обстрілів ми ще не втратили жодного із них» — інженери авіачастини

Репортаж
Прочитаєте за: 3 хв. 23 Березня 2023, 18:54

Успішна робота льотчика в повітрі залежить від тих, хто готує літаки до вильоту — інженерно-авіаційної служби. Серед обов’язків авіаційних техніків та авіамеханіків (фахівців з планера, двигунів і різноманітних систем та обладнання літака) — огляд, ремонт та технічне обслуговування літаків. Завдання фахівця — виявити та виправити будь-які неполадки від електричних проблем до збоїв у механіці літака, включаючи двигун, гальма чи шасі. Вони першими прибувають на аеродром та останніми з нього їдуть.

… Ми приїжджаємо на один з оперативних аеродромів, з яких працюють льотчики-штурмовики бригади тактичної авіації імені генерал-лейтенанта Василя Нікіфорова, ще в сутінках. Ранок холодний, на траві ще сріблиться іній.

Неподалік стоять літаки — штурмовики Су-25. Все здається якимось сонним та спокійним.

Аж раптом чуємо гул автомобільних моторів — це на стоянки літаків під’їжджають аеродромні пускові агрегати (АПА) та інші автомобілі. Механіки, як правило, спокійні, усміхнені люди з обвітреними обличчями в куртках із хутряними комірами. Вони, тихо перемовляючись, відкривають гондоли двигунів, розчохлюють кабіни, щось підкручують, вимірюють, роздивляються.

Як пояснює майор Сергій з інженерної авіаційної служби, «робота в авіаційних техніків є завжди — якщо навіть усе гаразд, перевірка зайвою не буває».

Про те, як починалася велика війна, Сергій згадує спокійно: «Вранці 24 лютого минулого року замість будильників пролунали перші вибухи. Я приїхав на аеродром, і ми одразу почали діяти за схемою виведення техніки з-під удару. Ми швидко підготували літаки, і до того, як росіяни почали масований ракетний обстріл безпосередньо стоянок, всі борти встигли злетіти в повітря. Наша частина не втратила від ракетного обстрілу жодного літака. Самі техніки після відправки літаків почали готуватися до перебазування на інший аеродром, і того ж дня ми вже працювали з нього. Спочатку було важко, не вся потрібна нам техніка з обладнанням змогла швидко доїхати до нової точки, люди кілька ночей взагалі не спали, поїсти змогли через добу. Потім було ще одне перебазування, і вже рік тут працюємо».

У розмову вступає ще один офіцер інженерної авіаційної служби — майор Максим:

«Про те, як виводити техніку з-під удару, ми знали добре, бо готувались до цього під час багатьох навчань. Із завданням впоралися, всі борти пішли, а ми під обстрілом почали вантажити все необхідне обладнання на два КАМАЗи. Загалом ми все досить швидко змогли завантажити і вивезти. З облаштуванням на новому місці було, щиро кажучи, важко. Спочатку ночували в якихось ямах, але з часом все наладилося, нині живемо в комфортних модулях».

Коли заходить мова про бойові пошкодження літаків, Сергій і Максим ненадовго замислюються, потім переглядаються і кажуть, що як таких бойових пошкоджень від уламків, куль, снарядів було не дуже багато. Усували або прямо на аеродромах, або в ремонтних підрозділах.

Потім згадують, що на початку великих боїв було багато ударів літаків об гілки дерев — льотчики-штурмовики працювали на гранично малих висотах, і ці мітки привозили часто, особливо у перші місяці. Нині таких проблем немає. Літаки стоять цілодобово готові до вильотів, заправлені, заряджені.

А потім розмова переривається — чутно, як хтось невидимий кидає в рацію кілька кодованих слів.

І все миттєво змінюється — зовні майже невловимо, але незворотньо.

Льотчики в сіро-зелених комбінезонах, перекреслених білими ременями системи, біжать до літаків, поправляючи на ходу шоломи. Скрегочуть по бетону металеві драбини. Відкидаються і майже одразу ж закриваються ліхтарі кабін.

Свистячий гул, полум’я із сопел, механіки висмикують стоянкові колодки з-під коліс, і штурмовики повільно рушають з місця.

Викочуються на злітну смугу. Короткий розбіг, швидкість відриву, і пара пішла.

На бетоні стоянки залишилася випалена, закопчена чорна пляма.

Тиша в ефірі.

Безвітря — сачок висить смугастою ганчіркою.

10 хвилин…

Тиша.

20…

Зараз, ось у ці хвилини вони мають виходити на ціль.

Пів години…

Сорок хвилин…

У такі хвилини розумієш справедливість фрази з відомого фільму «В бій ідуть лише старі» з українцем Леонідом Биковим у головній ролі, що найважче в роботі техніка — чекати.

Дивитися на годинник. До різі в очах вдивлятись у небо.

Чекати на повернення з польоту…

Фото автора

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
@armyinformcomua
Кіровоградський ТЦК та СП не має жодного стосунку до конфлікту з водіями моторолерів

Кіровоградський ТЦК та СП не має жодного стосунку до конфлікту з водіями моторолерів

У зв’язку з поширенням у соцмережах відео, яке нібито демонструє конфлікт між військовим та цивільними, Кіровоградський ТЦК та СП заявив, що не має жодного стосунку до цього інциденту.

Битва за Покровськ — ССО знищили позиції снайперів та пілотів БПЛА ворога 

Битва за Покровськ — ССО знищили позиції снайперів та пілотів БПЛА ворога 

Підрозділи Сил спеціальних операцій із застосуванням Middle strike дронів завдали серію уражень ворогу, що веде наступальні дії у бік Покровсько-Мирноградської агломерації.

Як пілоти готуються до виїзду і що беруть на позиції — «Фенікс» розповів

Як пілоти готуються до виїзду і що беруть на позиції — «Фенікс» розповів

Пілот FPV-дрона з позивним «Барс» та оператор БПЛА «Mavic» з позивним «Америка» розповіли про бойову рутина.

Палити транспорт, як збирати гриби — на Куп’янщині наші пілоти шукають цілі у лісах

Палити транспорт, як збирати гриби — на Куп’янщині наші пілоти шукають цілі у лісах

Бійці батальйону безпілотних систем «Сапсан» 14-ї механізованої бригади імені князя Романа Великого спалили три одиниці ворожої техніки.

У Швейцарії зустрічаються команди, які працюватимуть над закінченням війни — Президент

У Швейцарії зустрічаються команди, які працюватимуть над закінченням війни — Президент

Українська та американська команди, команди наших європейських партнерів знаходяться у тісному контакті.

Біжи, Евансе, біжи — як африканський марафонець зміг втекти від російських командирів

Біжи, Евансе, біжи — як африканський марафонець зміг втекти від російських командирів

Кенійський спортсмен Еванс Кібет зміг втекти від росіян, після того, як його відправили на фронт.

ВАКАНСІЇ

Водій (кат. С, С1)

від 28000 до 36000 грн

Київ

Військова частина А3628

Бойовий медик взводу

від 20100 до 120100 грн

Дніпро

128 окрема бригада Сил територіальної оборони ЗСУ

Заступник командира роти

від 27000 до 31000 грн

Ковель

Військова частина А4825

Кухар-Військовослужбовець

від 20100 до 125000 грн

Київ

Косівський РТЦК та СП

Інспектор прикордонної служби, зв’язківець

від 20500 до 25000 грн

Херсон

Херсонський прикордонний загін

Командир відділення, військовослужбовець

від 25000 до 55000 грн

Запоріжжя

Василівський РТЦК та СП

--- ---