Численні, але розрізнені селянські виступи та повстання другої половини 1920-х — початку 1930-х років були придушені державною владою з її апаратом насильства і не спромоглися…
Майже з кожним кермувальником автівки хоча б раз у житті траплялася неприємна ситуація — перегрів двигуна, особливо у спеку. Причому це могло статися як в багатокілометровому заторі мегаполісу з цивільною людиною, так і з військовим водієм на марші з пункту постійної дислокації на навчання чи в район проведення ООС.
Здавалося б, автомобілістам добре відомо, що слід робити. Утім, часто деякі з них припускаються суттєвих помилок, коли закипає двигун. Розберемо ситуацію докладніше.
Отже, температурна стрілка на панелі приладів різко злетіла в червону зону, на новіших авто без неї — почувся неприємний писк про закипання, часто з-під капота починають йти клуби чи то диму, чи пари. Що трапилося і як бути в такій ситуації?
Найчастіше причиною закипання є несправність системи охолодження. Варіантів поломки достатньо. Це можуть бути зношені шланги, забитий радіатор, брак антифризу тощо.
Якщо з-під капота щось димить, то важливо визначити: пар це чи дим. У разі займання валить дим, і слід пам’ятати, що, відчинивши капот, можна спричинити велику пожежу, оскільки станеться сильний приплив повітря.
У такому разі краще негайно викликати пожежників і відійти від машини, адже вогнегасника навряд чи вистачить, щоб загасити полум’я. У цій ситуації краще не ризикувати життям і обмежитися тим, що написано вище.
У випадку, якщо прилади показують перегрів, а з-під капоту йде пар, або й без нього, перше, що варто зробити — не панікувати. Як не дивно, але в багатьох водіїв виникає непереборне бажання заглушити двигун. Цього робити не слід. Адже його зупинка може призвести до значних поломок.
Отже, спершу вмикаємо «аварійку», знижуємо швидкість і повільно продовжуємо рух — потоки повітря допоможуть остудити двигун. Якщо ж рух ускладнено, з’їжджаємо на узбіччя. Також вмикаємо пічку на максимум, відключивши при цьому кондиціонер. Якщо любите сауну, можна не відкривати вікна. Далі слід очікувати, коли двигун охолоне. Вірогідно автомобільна пічка та потоки повітря справляться досить швидко.
Коли температура охолоджуючої рідини знизиться до адекватних показників, шкала на панелі приладів підкаже, що можна глушити двигун. Далі очікуємо повного охолодження. Багатьом доводилося бачити на узбіччі людей, які одразу після вимкнення двигуна намагаються відкрутити кришку з охолоджуючою рідиною. Ніколи так не робіть, бо отримаєте сильні опіки. Лише після повного охолодження двигуна перевіряємо рівень антифризу. Якщо його мало чи немає, слід заповнити до нормального рівня. До речі, якщо немає антифризу, у крайньому разі підійде і звичайна вода.
Наступним кроком, якщо ви не автомеханік, буде візит до автомайстерні, де систему перевірять, у разі потреби розберуть, прочистять і виявлять причину негараздів.
@armyinformcomua
У соцмережі X (Twitter) поширюється відео з тимчасово окупованого Бердянська, на якому зафіксовано, як українських чоловіків під конвоєм примусово відправляють воювати на боці рф. Автори публікації наголосили: у разі окупації «відсидітися» не вдасться нікому.
Бійці 3-ї роти ударних безпілотних авіаційних комплексів (РУБпАК) 91-го окремого батальйону продемонстрували результати роботи своїх бомберів. Дрони методично знищують живу силу ворога, укриття та склади з боєприпасами.
Воїни 3-ї окремої важкої механізованої Залізної бригади продовжують нищити окупантів на Харківщині. Бійці оприлюднили відео, на якому одним ударом поранено трьох росіян, спалено склад боєприпасів та ліквідовано загарбника влучанням «просто в лоба».
Наземний роботизований комплекс (НРК) «АРДАЛ» рятує життя та доставляє боєкомплект у Покровську, замінюючи звичайні автівки на небезпечних ділянках.
19 листопада 2025 року під час штурму наших позицій поблизу селища Котлине Покровського районі представники зс рф взяли в полон 5 військовослужбовців ЗСУ. Коли обеззброєні українські захисники лежали на землі обличчям донизу, один з окупантів відкрив по них прицільний вогонь з автомата, вбивши їх.
Уперше російський гелікоптер Мі-8 був збитий у повітрі «deep strike» дроном Сил спеціальних операцій.
від 25000 до 125000 грн
Київ
Азов, 12-та бригада спеціального призначення НГУ
від 30000 до 130000 грн
Одеса
35 ОБрМП ім. контр-адмірала Михайла Остроградського
Численні, але розрізнені селянські виступи та повстання другої половини 1920-х — початку 1930-х років були придушені державною владою з її апаратом насильства і не спромоглися…