Бригада використовує тактику, яка дозволяє порушувати противнику намічені наступальні плани та нав’язувати власні правила ведення бою. У черговому матеріалі циклу «Бригада для супергероя» про…
АрміяInform продовжує серію публікацій про військові професії. Цього разу мова піде про механіків-водіїв БАТ-2. Поділитися деякими секретами з нашими кореспондентами погодився технік інженерно-саперної роти Навчального центру «Десна» імені князя Ярослава Мудрого штаб-сержант Іван Шевців.
− БАТ розшифровується як бульдозер на артилерійському тягачі. Цифра «2» − це модифікація. Ходова тут від танка Т-64, двигун – від Т-72. Призначена машина для прокладки та ремонту колонних шляхів. Для лопати, яку має БАТ-2 спереду, передбачається три положення: бульдозерне, двовідвальне і грейдерне. Позаду в машини − розпушувач. Використовується, коли мерзлий грунт лопата не може взяти, − розповідає штаб-сержант.
За його словами, у БАТ-2 є також кран-стріла з вантажопідйомністю 2 тонни, що використовується для вантажних робіт.
− Також машина використовується для розмінування території від протипіхотних мін. Лопата опускається, і міни всі набік прибираються під час руху. Хлопці наші розповідали, що в миротворчих місіях БАТи дуже допомагали під час розмінування, − додає Іван Шевців.
Він зазначає, що екіпаж машини має двох людей – механіка-водія і водія.
− А всього в кабіні може сидіти троє. Взимку там, до речі, температура підтримується. Люки герметично зачинені й тепло настільки, що можеш сидіти в одній футболці. А от літом навпаки важкувато… Також усередині є саперне відділення, розраховане на шістьох осіб. Сапери потрібні на випадок, якщо попереду є замінована дорога, − підкреслює технік інженерно-саперної роти.
Він стверджує, що служба на БАТ-2 вимагає іноді й нічних виїздів.
− Як було колись у березні 2013-го. Тоді я виїжджав чистити місто Вишгород від снігу та вздовж Київського водосховища шляхи, фури витягував зі снігу, − згадує Іван.
За його спостереженнями, людина, яка вперше опиняється у кабіні, спочатку трішки лякається: приборів, тумблерів багато, як у літаку майже.
− Але в керуванні він насправді дуже простий. Утім, якщо водій виїжджає на завдання, то має знати ТТХ машини ідеально, − переконує штаб-сержант.
− Бо ти маєш відчувати, чим цей «організм» дихає. Треба, щоб завжди із собою був ЗІП (запчастини, інструмент та приладдя. – Ред.). Водій повинен вміти ремонтувати невеличкі поломки, якщо десь у полі зупинився. Наприклад, якщо патрубок розірвався…Якщо в тебе каток розсипався або підшипник, то сам вже нічого не вдієш, тоді потрібна допомога, − зауважує технік інженерно-саперної роти.
Його стаж як механіка-водія – майже 20 років.
− Той, хто на БАТ-2 служить, має бути трохи «живчиком» за характером. А щоб стати успішним механіком-водієм, треба любити цю професію, як і будь-яку іншу.
@armyinformcomua
Президент України Володимир Зеленський заявив про перемовини зі США щодо поставок додаткових систем протиповітряної оборони Patriot.
Бійці спецпідрозділу «Артан» Головного управління розвідки Міністерства оборони України розповіли про евакуацію поранених бійців на Лиманському напрямку.
Начальник Управління штурмових підрозділів Валентин Манько заявив про «хороші новини» з Покровського напрямку.
У суботу, 8 листопада Президент України Володимир Зеленський відзначив державними нагородами воїнів Десантно-штурмових військ.
Культурні сили разом із Десантно-штурмовими військами випустили до Дня ДШВ музичний альбом «Завжди перші».
Військово-морські сили ЗСУ показали, що чекає на майбутніх морпіхів під час базової загальної військової підготовки.
від 21000 до 120000 грн
Червоноград
63 окремий батальйон 103 ОБр Сил ТрО
від 25000 до 125000 грн
Мукачево
128 окрема гірсько-штурмова Закарпатська бригада
Бригада використовує тактику, яка дозволяє порушувати противнику намічені наступальні плани та нав’язувати власні правила ведення бою. У черговому матеріалі циклу «Бригада для супергероя» про…