ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Військова професія — механік-водій шасі МАЗ-537, або Як приборкати велетня

Наші проєкти
Прочитаєте за: 3 хв. 29 Травня 2021, 13:59

АрміяInform продовжує серію публікацій про військові професії. Цього разу розповімо про водіїв багатовісного тягача МАЗ-537. Допомагав нам розібратись у тонкощах професії інструктор з водіння у Навчальному центрі «Десна» імені князя Ярослава Мудрого майстер-сержант Григорій Смоляр.

МАЗ із танковим двигуном

— Щоб приборкати таку величезну машину, потрібно знати, як вона влаштована. Це перше. Друге — потрібно відчути її габарити. Хоча, якщо раніше їздив на інших машинах, то і до цих звикнеш… МАЗ-537 — машина для перевезення великогабаритного вантажу: бронетехніки, автотехніки. Тому ж КрАЗу швидкістю поступається, але щодо міці — набагато сильніша, — розповідає інструктор.

Майстер-сержант Григорій Смоляр

За його словами, водію такої машини потрібно звикати до постійного і дуже гучного шуму мотору, від якого втомлюєшся.

— Фізична витривалість тут теж потрібна. Бо коли проїдеш 200–300 кілометрів, то спині важко. Це не іноземна автівка, де натренований водій може по тисячі кілометрів за добу проїжджати, не сильно втомлюючись. У такому МАЗі на особливий комфорт розраховувати не доводиться… Той же акумулятор тут підняти — багато зусиль треба. А  акумуляторів тут чотири. За нормативами, за якими навчають водіїв МАЗів, цей акумулятор мають взагалі піднімати дві людини. Адже, якщо один, то тільки спину підірвеш, — пояснює Григорій Смоляр.

Він зазначає, що у машині є три передачі.

— Максимальна швидкість  — до 60 км за годину. 525 кінських сил. Тут стоїть танковий двигун  Д12А-525, — каже чоловік.

Додає, якщо у водія МАЗ-537 є родина, то їй треба готуватись, до того ж самого, що й родині кожного військовослужбовця:

— Ми так само по 6–9 місяців можемо перебувати у відрядженні.

У дорозі треба бути готовим до всього

Інструктор акцентує увагу на тому, що хлопці, які хочуть навчитися керувати такою машиною, вже повинні мати категорію CE.

— Коли в навчальний центр до нас приходить курсант, ми з ним спочатку співбесіду проводимо. Далі навчаємо, як влаштована машина. Потім — практика, коли відпрацьовують навички на автодромі: гірки, підйоми, спуски. Звісно, коли людина вперше сідає за кермо МАЗ-537, спочатку трішки боїться. Але з часом звикає до цього велетня, — додає Григорій.

Він зауважує, навчання для водіїв триває півтора місяця.

— Коли людина вже в підрозділ приходить, то, думаю, роки 2–3 їй потрібні, аби отримати впевненість у собі, здобути найважливіше  — досвід. Але головне  — щоб водій часто виїжджав. Щоб побільше практики було в нього. Тут треба вміти, наприклад, правильно і «назад здати», бо у цієї машини, бачите, який причіп, — розповідає майстер-сержант.

Він зазначає, що водієві МАЗу в дорозі треба бути готовим до всього.

— Потрібно, щоб завжди всі інструменти були з собою. ЗІП (запчастини, інструменти, приладдя. — Ред.) має бути. У водія із досвідом, як правило, вже все є… «Запасок» водій старається брати із собою побільше. Бо буває всяке. Наприклад, везеш танк, і одне колесо може «вистрілити», потім друге…Може, та ж сама трубка повітряна чи масляна десь порветься. І треба бути готовим все це відремонтувати, — попереджає інструктор з водіння.

Він стверджує, що найголовніше для водія будь-якої машини — любов до техніки.

­— У дитинстві нам з братом батько купив мопед. А в батька вже був мотоцикл. І так потихеньку ми звикали до техніки. Привчались любити її… У юнацтві паралельно із навчанням в училищі я закінчив Дарницьку автошколу. Там я здобув потрібну категорію. Потім, на строковій службі, потрапив до автомобільної «учебки». І після цього вже почав їздити на цій машині.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
Війська росії з авіації вдарили по Сумщині, поранено людину

Війська росії з авіації вдарили по Сумщині, поранено людину

Сьогодні російська армія завдала авіаудару по цивільній інфраструктурі Ямпільської громади на Сумщині, поранено чоловіка.

В межах Коаліції дронів: Латвія відправить першу партію безпілотників для України

В межах Коаліції дронів: Латвія відправить першу партію безпілотників для України

Уряд Латвії ухвалив рішення про постачання в Україну першої партії безпілотників у межах Коаліції дронів, створеної для підтримки ЗСУ.

Україна та Іспанія провели переговори щодо двосторонньої безпекової угоди

Україна та Іспанія провели переговори щодо двосторонньої безпекової угоди

Українська сторона провела черговий раунд переговорів з Іспанією щодо укладення двосторонньої безпекової угоди на виконання Спільної декларації G7 про підтримку нашої країни.

З Донеччини вдалося евакуювати ще 49 жителів

З Донеччини вдалося евакуювати ще 49 жителів

З Донецької області евакуйовано ще 49 осіб, серед них — 15 дітей та п'ятеро осіб з інвалідністю.

На розгляд РНБО готують питання щодо загроз безпеці Україні через онлайн-казино

На розгляд РНБО готують питання щодо загроз безпеці Україні через онлайн-казино

РНБО розгляне питання щодо загроз безпеці держави, українського суспільства через поширення онлайн-казино та неконтрольованість цієї сфери.

Наші дронщики знищили 2 гармати МТ-12 «Рапіра» та бліндаж окупантів

Наші дронщики знищили 2 гармати МТ-12 «Рапіра» та бліндаж окупантів

У приціл сталевих прикордонників потрапили дві російські гармати, бліндаж та жива сила ворога.

Захищаємо світ

00
00
00
ВАКАНСІЇ

Робота/Військовослужбовець ЗСУ/Суми та Область/Без досвіду

від 20100 до 120000 грн

Суми, Сумська область

Електрик

від 21000 до 121000 грн

Умань

81 окремий батальйон управління

Сапер, військовослужбовець

від 50000 до 120000 грн

Ужгород, Закарпатська область

Навідник БТР/БМП

від 55000 до 125000 грн

Слов'янськ

Батальйон спеціального призначення Донбас 18 Слов'янської бригади Національної гвардії України

Навідник/ця-оператор/ка (ЗСУ)

від 20000 до 120000 грн

Київ

130 Батальйон ТрО

Командир відділення

від 21000 до 51000 грн

Миколаїв

Військова частина А3476