ТЕМИ
#ТЕРОБОРОНА #СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

На капітальний ремонт військових аеродромів необхідно десятки мільярдів гривень

Прочитаєте за: 3 хв. 1 Квітня 2021, 13:42 1

Попри щорічну напружену роботу військових інженерів, питання щодо сучасного стану військових летовищ залишається досить гострим. Про це кореспонденту АрміяInform розповіли в інженерно-аеродромному управлінні Командування логістики Командування Повітряних Сил ЗС України.

– На сьогодні значна частина покриттів військових аеродромів відслужила усі розрахункові терміни експлуатації і потребує капітального ремонту або реконструкції. Тому нині усі вони експлуатуються з певними обмеженнями, – розповів начальник інженерно-аеродромного управління Командування логістики Командування ПС полковник Віталій Застава.

За словами офіцера, за всі роки незалежності України на жодному військовому летовищі не виконувався капітальний ремонт.

– Основна причина цього – недостатнє фінансування.  Наявні кошти дозволяють лише латати найбільш дефектні ділянки й таким чином утримувати мережу в придатному для експлуатації стані. На більше просто не вистачає коштів, – зазначив полковник Віталій Застава.

Так, торік виділений державою фінансовий ресурс на будівництво, ремонт та експлуатацію військових летовищ становив менше 13% від загальної потреби. Цього року фінансування на ремонт військових аеродромів вдалося утримати на рівні 2020-го.

Загалом, за найскромнішими підрахунками, загальна потреба в коштах для проведення робіт із капітального ремонту (реконструкції) штучних покриттів на аеродромах ЗС України сягає десятків мільярдів гривень. Затягування з вирішенням цієї проблеми призводить лише до зростання обсягів як робіт, так і необхідних фінансів. І якщо і надалі відкладати питання стану аеродромів «на потім», рано чи пізно це матиме серйозні наслідки.

Попри вищезгадані проблеми, роботи з ремонту військових летовищ та їх інфраструктури тривають. Зокрема, нині триває процедура закупівлі матеріалів, що необхідні для виконання поточного ремонту штучних покриттів злітно-посадкових смуг.

–   Цього року ми оголосили тендер на закупівлю плит залізобетонних попередньо напружених ПАГ-14 та ПАГ-18. Усього – 730 одиниць на загальну суму майже 13,5 млн гривень. Ці плити необхідні для поточного ремонту штучних покрить аеродромів, який проводиться силами двох окремих інженерних батальйонів, – говорить полковник Віталій Застава.

Проте навіть ця кількість плит, за словами фахівців, є недостатньою.

– Мінімальна потреба у плитах ПАГ-14/18 сягає близько 2000 штук на рік. Що стосується ПАГ-18, існує ризик не закупівлі цих плит. Адже вони не мають широкого попиту на території України (фактично, їх замовником є лише Повітряні Сили) та виготовляються лише під замовлення, – зазначив полковник Віталій Застава.

Також варто зазначити, що деякі «експерти», побачивши новину про закупівлю плит у мережі Інтернет, почали шукати «зраду», обговорювати  вартість плит та натякати на «непрозорі схеми». Однак військові запевняють – подібні звинувачення є безпідставними. Адже, по перше, порівнюючи ціни, ці «експерти» зазвичай посилаються на вартість дорожніх плит, які ззовні однакові, втім, за своїми характеристиками відрізняються від аеродромних. А по-друге, у кінцеву вартість враховується також і доставка плит. А це сотні тонн вантажу, який потрібно транспортувати до місця призначення у різні куточки України.

Хоча є іще одна серйозна причина високих цін…

– Дійсно, склалася ситуація, коли ми змушені купувати плити за високими цінами. Основна проблема в тому, що в тендері, з певних причин, не беруть участь безпосередньо заводи-виробники. У результаті, на тендер виходять і перемагають здебільшого посередники, – зазначив офіцер.

13

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook