Невелика група офіцерів й аналітиків поставила під сумнів домінуючу доктрину важких літаків і довела, що майбутнє повітряних боїв — за маневреними, швидкими та порівняно недорогими машинами….
Десантування з гелікоптера Мі-8 за допомогою комплекту знімного бортового обладнання «Канат-1» з висоти 5, 10 та 20 метрів відпрацювали військовослужбовці 25-ї окремої повітрянодесантної бригади Десантно-штурмових військ.
За словами начальника відділення повітрянодесантної підготовки 25-ї бригади підполковника Григорія Безкровного, безпарашутному десантуванню за допомогою КЗБО «Канат-1» передував копіткий вишкіл особового складу на землі. Потім відбулася поетапна підготовка із залученням авіації — спуски з 5, 10 і 20 метрів.
«Спуски проводять зі штатною зброєю й екіпіровкою штатними підрозділами, які потім виконуватимуть поставлені завдання.
Такий спосіб десантування можна застосовувати на болотистій місцевості, де гелікоптеру важко здійснити посадкове десантування. Також це може бути урбанізована місцевість, де забудова не дозволяє посадити вертоліт, так само і ліс — машина зависає, випускає троси, за допомогою яких здійснюється десантування», — розповідає офіцер.
Частина з тих, хто виконував вправу, вже мають досвід безпарашутного десантування, проте більшість робить це вперше.
Солдат строкової служби Ігор Драморицький родом зі Слобожанщини, вже відслужив шість місяців, попереду ще рік служби на посаді розвідника-далекоміра. Вправу з безпаршутного десантування Ігор виконує вже вдруге, а місяць тому хлопець виконав свій перший стрибок з парашутом з висоти 800 метрів.
«Це вже вдруге десантуюсь у такий спосіб. Емоції переповнюють, ніби знову вперше. Спуск з гелікоптера — це дуже круто, всім рекомендую. Долучайтеся до лав Десантно-штурмових військ — найкращих військ у ЗСУ, тут неймовірно. Літатимете на гелікоптерах, здійсните три стрибки з парашутом — перший з 800 метрів, другий з 600 метрів, це буде бойовий стрибок — вам точно сподобається!» — не приховуючи емоцій, говорить Ігор Драморицький.
Довідково. Безпарашутне десантування з використанням КЗБО — невіддільна частина бойового вишколу підрозділів Десантно-штурмових військ, Морської піхоти, Сил спеціальних операцій та спеціального призначення Військової служби правопорядку ЗСУ. КЗБО «Канат-1» використовують під час висадки на місцевість, рельєф якої не дозволяє звичайний спосіб посадки, а також під час висадки на обмежені ділянки.
З 2006 року у ЗС України проведено низку випробувань системи безпарашутного десантування «Адаптер-М1» виробництва України, а у 2013 році її прийнято на озброєння. Однак після анексії Криму виробник (Феодосія) залишив усі потужності на окупованій території. У 2016-му компанія «Інспецпром» (м. Чернігів) розробила систему безпарашутного десантування «Канат-1» — вдосконалений аналог «Адаптер-М1». Державний науково-випробувальний центр ЗСУ провів наземну й льотну частини випробувань КЗБО «Канат-1», за результатами яких систему прийнято на озброєння.
@armyinformcomua
Президент України Володимир Зеленський повідомив про другий пакет допомоги від Нідерландів у межах програми PURL на суму $250 млн. Кошти підуть на закупівлю засобів протиповітряної оборони, літаків F-16 та іншого озброєння для посилення української оборони.
93-тя окрема механізована бригада «Холодний Яр» продемонструвала нове застосування наземних роботизованих комплексів: відтепер вони евакуюють не лише поранених бійців, а й вивозять пошкоджену техніку та дорогі вантажні дрони з-під обстрілів.
Командувач СБС ЗСУ майор Роберт Бровді оприлюднив підсумки операції, яка оголює справжню ціну російських штурмів на окремій ділянці фронту. На відео та знімках видно десятки ліквідованих окупантів.
Головнокомандувач Збройних сил України генерал Олександр Сирський провів нараду з питань військової медицини та евакуації поранених.
На Покровському напрямку бійці 425-го окремого штурмового полку «Скеля» знищили групу з семи російських окупантів.
Бійці 3-ї окремої бригади оперативного призначення «Спартан» взяли в полон російського військового, який називав себе розвідником, але не мав навіть базової підготовки.
Невелика група офіцерів й аналітиків поставила під сумнів домінуючу доктрину важких літаків і довела, що майбутнє повітряних боїв — за маневреними, швидкими та порівняно недорогими машинами….