Саме цей бомбардувальник є носієм ракет типу Х-22, якими країна 404 постійно обстрілює Україну. Традиційно, АрміяInform дізналася, як на болотах…
Під час роботи ТКГ Росія і так звані представники ОРДЛО постійно наполягають, що ми повинні неухильно дотримуватись Мінських домовленостей, схвалених Радбезом ООН. І навіть звинувачують нас у тому, що, не виконуючи певну послідовність «пунктів» цих угод, ми не бажаємо врегулювати ситуацію і взагалі намагаємось вийти з Мінського процесу.
Справді, реалізація кількох моментів, прописаних у «домовленостях», майже неприйнятна для нашого суспільства. І саме на виконанні цих суперечливих зобов’язань тисне Росія. Натомість українська влада, немов затиснута «лещатами» домовленостей, реально шукає варіанти і шляхи втілення мирних ініціатив.
Іноді деякі «ініціативи мирного врегулювання» теперішньої української влади наше суспільство взагалі не сприймає. Вкрай негативне його ставлення до таких моментів, як «амністія бойовикам» чи «спільні патрулі на кордоні». Проте Росія всіма силами прагне нав’язати нам мир на власних умовах, постійно тиснучи, що взяті зобов’язання і підписи під «мінськими документами» маємо неухильно виконати.
Ось мене тут цікавить кілька запитань. Перше, це те, які саме домовленості виконувати? «Мінський протокол» від 05.09.2014 року, де йдеться про припинення вогню на території Донецької і Луганської областей та імплементацію Мирного плану Президента України Петра Порошенка? Нагадаю, цей план, який спочатку нараховував 14 пунктів, далі містить лише 12:
План цей свого часу погодили і підписанти «Мінського протоколу» (посол РФ в Україні Михайло Зурабов, з боку України — експрезидент Леонід Кучма, який мав мандат від керівництва країни, від ОБСЄ — швейцарський дипломат Хайді Тальявіні, Плотницький і Захарченко від непідконтрольних Україні територій).
Або є ще інша «угода» — «Мінський меморандум», підписаний у тому ж складі, але 19.09.2014 року, за два тижні після підписання «Протоколу», який передбачав виконання раніше підписаного документа і навіть його дещо доповнював. Зокрема «меморандум» передбачав: відведення важкого озброєння (калібром понад 100 мм) на 15 км від лінії зіткнення сторін за станом на дату підписання меморандуму і формування тим самим зони безпеки, заборони на польоти бойової авіації та БПЛА і на установку мінно-вибухових загороджень у цій зоні безпеки.
Базуючись на «меморандумі», за тиждень — 26.09.2014 року — розпочала працювати робоча група спільного Центру з контролю і координації питань припинення вогню і поетапної стабілізації лінії розмежування сторін на сході України. До складу СЦКК увійшли представники української сторони, моніторингова група ОБСЄ і 76 військовослужбовців ЗС РФ, а також представники від непідконтрольних територій.
Крім цих двох «домовленостей» (Протоколу і Меморандуму, які майже не виконували обидві сторони, адже фактично проти України воює Росія), є й інша «домовленість», яку у Вікіпедії називають «Другою Мінською угодою». Її узгодили 11–12 лютого 2015-го на саміті в Мінську керівники ФРН, Франції, України і РФ у форматі «нормандської четвірки» і підписала Контактна група з мирного врегулювання ситуації на сході України, яку становили представники України, Росії, ОБСЄ.
Ось повний зміст цієї «Мінської угоди»:
для українських військ — від фактичної лінії зіткнення;
для збройних формувань «окремих районів Донецької та Луганської областей України (ОРДЛО)» — від лінії зіткнення згідно з Мінським меморандумом від 19 вересня 2014 року.
Відведення важких озброєнь повинен був початися не пізніше другого дня після припинення вогню і завершитися протягом 14 днів.
Є в цій «угоді» і визначення «особливого статусу», ухвалення якого потребує змін нашої Конституції. РФ активно наполягає на виконанні цього пункту, блокуючи такі розділи, як обмін затриманими і припинення вогню.
Особливий статус «окремих районів Донецької та Луганської областей» повинен був, зокрема, передбачати:
– звільнення від покарання, переслідування і дискримінації осіб, які брали участь в конфлікті;
– право на мовне самовизначення;
– участь органів місцевого самоврядування в призначенні голів органів прокуратури та судів;
– державну підтримку соціально-економічного розвитку територій;
– сприяння центральних органів влади транскордонного співробітництва територій з регіонами Російської Федерації;
– створення загонів народної міліції за рішенням місцевих рад з метою підтримання громадського порядку.
Тобто чимало моментів, які нині наше суспільство сприймає як «червоні лінії для влади», Україна підписала ще у 2014-му і 2015 році. Росія ж вважає це «взятими нами зобов’язаннями» і тисне на їх виконання. Так, «Мінськ» виявився певною «дипломатичною пасткою» для нас, але в той час нам необхідні були дієві кроки, щоб спинити агресію. І ці «угоди» зіграли свою роль. Нині ситуація вже інша, але РФ наполягає на своєму.
Щодо мого запитання до представників російської ТКГ, воно досить просте: яку ж із трьох угод маємо виконувати? А до представників української ТКГ є пропозиція: посилаючись на ті ж «домовленості», почати вимагати від РФ їх виконання в частині положення ворогуючих сторін на момент підписання угод (хоча б на 12 лютого 2014-го). Це положення зафіксоване у «Мінську» й ратифіковане Радбезом ООН. Тобто, апелюючи до партнерів у «Нормандському форматі», ОБСЄ, Радбезу ООН, інших міжнародних структур, держав-партнерів, слід вимагати від Росії виконання «Мінська» — «вихідних умов», відповідно до положення сил у час підписання.
Адже саме тому стояли на смерть наші військові, захищаючи майже оточене зусібіч ворогом Дебальцеве. Саме тому намагались утримати ДАП до підписання «нового Мінська» наші «кіборги» і йшли запеклі бої під Докучаєвськом. Тож на переговорах учасникам ТКГ від України слід постійно нагадувати РФ і навіть жорстко попередити, що таке відновлення положення сторін, навіть силою, цілком у межах усіх домовленостей.
Росія застопорила «мінський» процес, мотивуючи зупинку тим, що Україна не виконує черговість пунктів домовленостей. Тож, на мою думку, нам доцільно тиснути не на «можливість — неможливість» виконання, а на те, що слід відновити положення сторін на час підписання, а вже потім вмикати послідовність виконання пунктів. Не сумніваюсь, у цьому Україну підтримають і партнери по «Нормандії», й усі зацікавлені у врегулюванні ситуації на Донбасі.
18 квітня набуде чинності ухвалений закон про мобілізацію. Разом з багатьма нормами почнуть діяти і заходи впливу щодо тих, хто ухиляється від виконання конституційного обов’язку.
Січеславські десантники знищили два російських танки з 200 метрів у прямому танковому бою.
У вечірньому стрімі Армія TV ведучі обговорили оперативну обстановку з Авдіївського напрямку з військовослужбовцем окремої єгерської бригади імені Олекси Довбуша на псевдо «Італієць».
Україна зараз життєво потребує засобів для захисту цивільного населення від ракетних ударів та атак російських безпілотників.
Близько години тому армія рф з тимчасово окупованого лівого берега обстріляла передмістя Херсона.
Збройні сили Королівства Данія продовжують брати участь у багатонаціональній навчальній операції ІНТЕРФЛЕКС з базової загальновійськової підготовки Збройних Сил України на території Великої Британії. Це дієвий внесок на підтримку України.
Захищаємо світ
Саме цей бомбардувальник є носієм ракет типу Х-22, якими країна 404 постійно обстрілює Україну. Традиційно, АрміяInform дізналася, як на болотах…