Запорукою спроможності оперативно обмінюватися тактичною інформацією для обох винищувачів стало використання системи зв’язку Link 16, яку інколи умовно називають «військовий Wi-Fi»…
Легкі тактичні машини не можуть повністю замінити бойові автомобілі. Але завдяки їхній універсальності, простоті й рухливості вони здатні посилити бойові можливості військ, виконувати завдання там, де використання танків, БМП, БТР недоцільне або надмірне. Адже знищити ворожий блокпост, загін техніки або вогневу точку можливо «по-тихому» підібравшись до ворога.
Військові конфлікти, які не вщухають досі, визначили гостру необхідність у швидкісних автомобілях вогневої підтримки. Високомобільні пікапи з мінометами, зенітними установками, автоматичними гранатометами, протитанковими засобами ідеально підходять для стрімких рейдів у «гості» до противника, спецоперацій, евакуації поранених. Досвід використання такої неброньованої техніки у бойових операціях виявився настільки успішним, що ця техніка стала обов’язковою для збройних сил найсильніших армій світу.
Успіх легкої техніки викликав бум на різних міжнародних виставках зброї, де постійно з’являються нові зразки. Якщо раніше це були цивільні пікапи з установленими в кузовах напівкустарним способом великокаліберними кулеметами (гантраки), то нині – це професійно зібрані комплекси різного призначення, які випускають великі компанії. Зі свого боку росіяни, постійно готуючись до війни, сформували у своїй армії підрозділи на всюдиходах, озброєних кулеметами «Печенег» і «Корд», АГС та ПТРК. Такі загони постійно навчаються як у північних районах, так і в західних.
Звісно, деякі представники старої військової школи (особливо радянської) не розуміють можливостей такої «несерйозної» техніки. Конфлікти в Іраку, Афганістані й Сирії показали, що бронезахист позашляховиків призводить до того, що вони втрачають здатність ефективно виконувати низку завдань, зокрема розвідувальних. Адже обшити авто бронелистами – означає різко збільшити навантаження на двигун, трансмісію, зменшити рухливість, зробити його помітнішим і габаритним. До того ж легка броня не врятує ні від куль стрілецької зброї, ні від осколків й стане перешкодою у швидких і непомітних пересуваннях.
Саме тому Пентагон і країни-члени НАТО серйозно ставляться до укомплектування військ спеціальним ударним автомобілем, конструктивно схожим на багі. Нині подібні машини перебувають на озброєнні США, Великої Британії, Франції, Італії, Ізраїлю й поповнюють армії інших країн. Найпоширенішим авто цього класу заслужено стало сімейство американських HMMWV, яке має понад 15 модифікацій. Більшість з них – бойові автомобілі, на борту яких є озброєння, інші модифікації – санітарні, штабні. «Хамві» експлуатують в арміях понад 40 країн, зокрема в Україні. Джип має хороші характеристики, але водночас його висока вартість обмежує кількість машин, які можна придбати, маючи скромний бюджет оборони. У США не припиняють розробки нових зразків техніки, які поступово замінюють «ветеранів».

Одним із таких «новачків» і став розвідувальний автомобіль GMV 1.1 Flyer – розробка американської компанії General Dynamics. Автівка вантажопідйомністю 1400 кг розганяється до 160 км/год завдяки дизельному двигуну потужністю 150 к.с. На неї змонтували башту, якою може керувати будь-який член екіпажу. Машину без проблем може доставляти в район бойових дій військово-транспортна авіація. В польових умовах автівку легко переорієнтовують під виконання конкретних завдань.
GMV 1.1 Flyer сконструювали так, що машину оснащують різною зброєю та ступенем бронювання. Все залежить від завдань, які слід виконати підрозділу, та умов бойової обстановки. Словом, якщо необхідна броня, її встановлять, є потреба в неброньованому варіанті – теж не проблема. Різні системи кріплення допомагають розмістити на машині, крім зброї й бронезахисту, спеціальне обладнання управління підрозділом та ведення розвідки. Однієї заправки палива вистачає на 560 кілометрів.

Чимало держав для забезпечення військ необхідною технікою пішли шляхом конструювання й виробництва власних військових авто, зокрема і багі. Адже вони, порівняно з продукуванням повноцінних броньовиків, не потребують величезних капіталовкладень та ресурсів.
Авто для спецоперацій – модульний тактичний автомобіль SOV, розроблений німецькою фірмою KMW (Krauss-Maffei Wegman). Основний функціонал такої техніки – глибока розвідка та спеціальні операції. Екіпаж машини – 4 особи, за необхідності можна збільшити до 6. Двигун Iveco потужністю 168 к.с. дозволяє розганятись до 130 км/год. Для швидкого переобладнання, в залежності від завдання, SOV сконструйовано з відкритим модульним верхом. Великий запас ходу – 900 км, висока мобільність позашляховика у поєднанні з балістичним захистом кузова від протипіхотних мін ставлять його у першу п’ятірку з найкращих у своєму класі.

Наукові працівники та студенти Вінницького національного технічного університету розробили легкий тактичний автомобіль, який потребує мінімум затрат в експлуатації та обслуговуванні. Машина вийшла потужною, маневреною, порівняно з іншою технікою – «безшумною». За повної маси 1270 кг, завдяки дизельному двигуну потужністю 240 к.с. вона легко розганяється до 130 км/год. І має достатній запас ходу – 570 кілометрів. Лебідка з тяговим зусиллям у 2,5 тонни дозволить застосовувати машину в місцях, де використання техніки вважають неможливим. На машину встановлюють кулемети 7,62 мм або 12,7 мм, автоматичний гранатомет АГС-17 калібру 30 мм або УАГ-40 калібру 40 мм, ПТКР. Також авто використовують для запуску безпілотника. Ноші, якими обладнана машина, дозволяють евакуювати поранених. Звісно, машина не краща за досконалі закордонні аналоги, але в порівнянні з ними за незначних витрат та наявності запчастин її загальні бойові можливості наближаються до найкращих військових багі.
Легке тактичне авто у штатних сухопутних підрозділах та батальйонах тероборони може бути універсальною бойовою транспортною одиницею. Як дозорно-розвідувальна, вогневої підтримки, доставляння боєприпасів, для патрулювання, евакуації поранених. Легкі багі є хорошим варіантом швидкого забезпечення потреб порівняно невеликих підрозділів. Адже в умовах війни танків та бронетранспортерів на всіх не вистачить. «Вовчі зграї» з легких тактичних машин становлять реальну загрозу для агресора і мають право на застосування в Збройних Силах України.
@armyinformcomua
У Куп’янську тривають важкі бої. Сили оборони продовжують нищити малі групи окупантів в північній частині міста. Логістика для них — лише «повітряним мостом».
Право військовослужбовців на відпустки, порядок їх надання регулює Закон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей». Міністерство оборони роз’яснює, на які відпустки мають право військові під час дії воєнного стану.
Бійці 24-ї механізованої бригади імені короля Данила дають відсіч ворогу, який штурмує наші позиції під прикриттям темряви та користується погодними умовами.
FPV-дрони батальйону Signum знищили групу окупантів та техніку на Лиманському напрямку. Бійці опублікували відео «лісового рейду» — з мотоциклами, хованками за деревами й пілотами ворога серед уламків власних дронів.
Наймолодшим комбатом 101-ї окремої бригади охорони Генштабу став 24-річний майор Владислав (позивний «Ібіс»). Йому довірили керувати батальйоном не в тилу, а на одному з найгарячіших напрямків — у районі Яблунівки на Донеччині.
Під час проходження БЗВП у Силах безпілотних систем роблять акцент саме на роботі з різноманітними дронами. Найголовніше — навчитися пілотувати «мавік» і базову «сімку» FPV.
від 21000 до 54000 грн
Степанівське, Сумська область
від 20300 до 50000 грн
Івано-Франківськ
Івано-Франківський ОТЦК та СП
від 20100 до 50000 грн
Запоріжжя
Сватівський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки
Запорукою спроможності оперативно обмінюватися тактичною інформацією для обох винищувачів стало використання системи зв’язку Link 16, яку інколи умовно називають «військовий Wi-Fi»…