ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Автопарк війська потребує нових «коней», уніфікації та скорочення номенклатури

Інфографіка Новини Озброєння та техніка
Прочитаєте за: 5 хв. 31 Жовтня 2020, 17:06

Основним засобом забезпечення тактичної та оперативної рухомості частин і підрозділів армії залишається військова автомобільна техніка. Її широко застосовують для розв’язання різноманітних завдань: транспортування озброєння й техніки, буксирування причіпних систем різного призначення, перевезення особового складу та військово-технічних вантажів. Також вона є базою під монтаж комплексів ОВТ, спеціального обладнання та рухомих засобів обслуговування й ремонту. Відповідно від її досконалості безпосередньо залежить рівень бойової готовності війська.

У ЗСУ налічується близько 218 марок і моделей автотехніки

До складу військової автомобільної техніки (ВАТ) входять автомобілі, спеціальні колісні шасі, гусеничні машини, транспортери й тягачі, трактори, причепи та напівпричепи. Загалом нині у ЗС налічується близько 218 марок і моделей автотехніки. І це зумовлює певні складнощі в забезпеченні їх запчастинами, виконанні технологічних процесів з техобслуговування й ремонту, оснащенні військ ремонтно-технологічним і діагностичним обладнанням, підготовці водіїв і фахівців-ремонтників.

Нині в основі автомобільного парку нашого війська – технічно застаріла автотехніка, виготовлена ще за радянських часів. Найчисельнішими марками автопарку ЗСУ є УАЗ-3151,-469, ГАЗ-66, ЗіЛ-131, Урал-4320, КамА-4310 та їхні модифікації. Причому виробництво ГАЗ-66 та ЗіЛ-131, які становлять значну частину цього автопарку, взагалі припинено, а авто УАЗ, Урал і КамАЗ випускають у РФ.

Аналіз стану та досвід застосування автомобілів у районі проведення АТО/ООС на Донбасі виявив їхню значну технічну недосконалість, застарілість, різномарочність, відсутність уніфікованих сімейств і невідповідність сучасним вимогам і світовим тенденціям розвитку військової автотехніки.

Звісно, в армії є сучасні вітчизняні зразки, наймасовіші з них: КрАЗ-6322, -5233, -6446, «Богдан» (МАЗ)-6317, -5316, -6425, «Богдан-2351».

За шість років прийнято на озброєння та допущено до експлуатації 19 зразків військової автотехніки

Як розповів АрміяInform полковник Олександр Гребеник, профільні фахівці Центрального науково-дослідного інституту озброєння та військової техніки ЗСУ, починаючи з 2014 року, вели науково-технічний супровід процесу створення і випробування сучасних зразків автотехніки. Багато в чому саме завдяки їхнім зусиллям за шість останніх років у ЗС України прийнято на озброєння й допущено до експлуатації 19 зразків військової автомобільної техніки.

А саме, прийнято на озброєння бронеавтомобіль «БАРС-8»; спеціалізований броньований автомобіль «КОЗАК-2»; броньовану бойову колісну машину «КОЗАК-2М1»; броньовану медичну машину МТ-ЛБ С.

Крім того, допущено до експлуатації спеціалізований бронеавтомобіль «ВАРТА» (нині проходить державні випробування); спеціалізований бронеавтомобіль «НОВАТОР»; автофургон броньований Renault Sherpa Light Scout; спеціалізовані броньовики «Козак 001», «Козак 2М» і «Козак 3»; автомобіль КрАЗ-6322-WP; автомобільне шасі КраЗ-63221-WP; автомобіль КрАЗ-5233ВЕ-WP; автомобільне шасі КраЗ-5233НЕ-WP; авто «Богдан-6317» і «Богдан-5316»; сідельний тягач «Богдан-6425»; автомобілі «Богдан-6317-WP», «Богдан-2351», Renault Midlum D14 Hight 300 E3; важковозний напівпричіп транспортний КВСЗ-5001.

Слід акцентувати увагу, що до початку АТО/ООС на озброєнні та постачанні ЗСУ не було зразків броньованих колісних машин.

Військова автотехніка потребує вдосконалення

На думку начальника науково-дослідного відділу ЦНДІ ОВТ ЗС України полковника Олександра Гребеника, військова автомобільна техніка потребує вдосконалення. Основою процесу має стати розроблення перспективного Типажу військової автомобільної техніки ЗСУ з подальшими етапами реалізації концептуальних засад розвитку:

  • розроблення легкого багатоцільового автомобіля та його модифікацій (колісної формули 4×4 вантажопідйомністю 0,75-1,5 т) як для перевезення особового складу та дрібних вантажів, так і для монтування ОВТ;
  • розроблення легкого сімейства авто колісної формули 4×4 і 6×6 вантажопідйомністю 2-4 т;
  • завершення розроблення сімейства автомобілів колісної формули 4×4, 6×6, 8×8 вантажопідйомністю 6-25 т;
  • розроблення гусеничного багатоцільового броньованого тягача;
  • розроблення сімейства броньовиків на автомобільних шасі;
  • розроблення перспективних рухомих засобів техобслуговування, ремонту та евакуації зразків ОВТ.

Необхідно замінювати й кузови-фургони, які широко використовують для монтажу військової техніки, різноманітного обладнання, засобів техобслуговування й ремонту ОВТ та контрольно-перевірочної апаратури на кузови-контейнери. Водночас це уможливить оперативну заміну шасі авто, зменшить штатну чисельність авто в розташуванні у пунктах постійної дислокації, збільшить термін служби обладнання.

Бажано не забувати й про розроблення та використання автопричепів (напівпричепів) для сімейств уніфікованих автомобілів та сідельних тягачів, як і автономних напівпричепів зі змонтованим ОВТ.

Варто поступово зменшувати кількість базових моделей у новому типажі ВАТ з високим ступенем поагрегатної уніфікації із застосуванням модульного принципу конструювання й компонування.

Крім цього, розроблення автомобілів з комбінованими (гібридними) силовими установками та трансмісіями дасть змогу підвищити автономність дій, а головне – зменшить імовірність виявлення (помітності) від технічних засобів розвідки та наведення високоточної зброї, особливо це актуально для машин розвідувальних та аеромобільних підрозділів і машин підрозділів Сил спеціальних операцій.

Розробляти автомобілі з підвищеною захищеністю доцільно через: запровадження конструктивних рішень з підвищення захищеності, що не призводять до збільшення спорядженої маси авто; встановлення додаткових захисних елементів кабіни чи бронекабіни для захисту екіпажу.

Слід упроваджувати інформаційно-керувальні системи автоматизації процесів управління двигуном і трансмісією, що дає змогу значно заощаджувати пальне та збільшити прохідність й експлуатаційний ресурс зразків.

Пріоритет – роботизовані автомобілі

Надалі основним з перспективних напрямів розвитку ВАТ має стати розроблення роботизованих автомобілів. Їхнє використання дасть змогу уникнути втрат особового складу та працемістких і вартісних робіт із захисту кабін. Зрештою – використання у конструкції перспективних зразків автотехніки передових технологій призведе як до зменшення спорядженої маси, так і суттєво покращить основні тактико-технічні характеристики та експлуатаційні властивості зразків, збереже життя їхніх екіпажів.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
@armyinformcomua
Вів людей у бій і пережив два поранення: як солдат із позивним «Майор» став заступником комбата

Вів людей у бій і пережив два поранення: як солдат із позивним «Майор» став заступником комбата

Від солдата до заступника командира механізованого батальйону 41-ї окремої механізованої бригади — такий бойовий шлях пройшов військовослужбовець Роман Савіцький з позивним «Майор».

У Силах безпілотних систем 14-й полк став 1-м окремим центром

У Силах безпілотних систем 14-й полк став 1-м окремим центром

14-й окремий полк БпАК трансформували у 1-й окремий Центр безпілотних систем — підрозділ, що концентрує досвід, інновації та стратегічне мислення в застосуванні БпС.

Одна людина загинула внаслідок російського удару по ТЕЦ у Харкові

Одна людина загинула внаслідок російського удару по ТЕЦ у Харкові

Ворог завдав серії прицільних ударів по ТЕЦ у найближчому передмісті Харкова. Це призвело до суттєвого падіння напруги в місті, що безпосередньо позначилося на теплопостачанні та роботі міського транспорту.

«Зазнавав поразки від наших інженерів» — на Краматорському напрямку окупанти відмовилися від колісної техніки

«Зазнавав поразки від наших інженерів» — на Краматорському напрямку окупанти відмовилися від колісної техніки

На Краматорському напрямку, у зоні відповідальності 56-ї бригади, ворог, як і раніше, використовує тактику так званого «повзучого наступу». Наступає здебільшого піхота, за підтримки fpv на оптоволокні. Таких дронів на напрямку ворог запускає по кількасот на добу.

Позбавляють транспоту і живої сили: як «Фурія» зриває плани росіян

Позбавляють транспоту і живої сили: як «Фурія» зриває плани росіян

На Південно-Слобожанському напрямку окупанти намагаються утримувати позиції та накопичувати сили, але по них б’ють дрони підрозділу РУБпАК «Фурія» прикордонної бригади «Гарт».

У Миколаєві затримали аспіранта, який героїзував збройні угруповання росії 

У Миколаєві затримали аспіранта, який героїзував збройні угруповання росії 

Служба безпеки затримала прокремлівського агітатора, який виправдовував збройну агресію рф та воєнні злочини росіян.

ВАКАНСІЇ

військовослужбовець

від 20100 до 123000 грн

Богодухів, Харківська область

Водій-електрик, військовослужбовець

від 22000 до 122000 грн

Яворів

Яворівський РТЦК та СП

Віськовослужбовець

від 20100 до 123000 грн

Біла Церква, Київська область

Зв’язківець (IT-напрям)

від 20000 грн

Вся Україна

Ахіллес, 429 ОП БпС

Військовослужбовець в ЗСУ

від 20100 до 120100 грн

Краматорськ

Старобільський РТЦК та СП

Водій військовослужбовець

від 21000 до 121000 грн

Запоріжжя

1 відділ Сватівського РТЦК та СП

--- ---