Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…
…Колона великовантажних тралів ішла важко. Закопчені, продимлені машини, втомлені, такі ж прокопчені солдати і офіцери. Від них пахло димом пожежі, бідою, але на обличчях були усмішки. Вогонь у Луганській області вдалося перемогти, і тепер воїни-автомобілісти везли важку техніку до пунктів дислокації.
…На борт білого лайнера в американському аеропорту піднімалися люди в українській військовій формі. Багато хто з них ніс під пахвою подарований їм на пам’ять прапор США. Стюардеса, оцінивши ситуацію, взяла трубку переговорного пристрою і щось швидко сказала командирові корабля. Буквально за хвилину після того, як всі пасажири зайняли свої місця, пролунав урочистий голос командира повітряного судна:
– У нас на борту перебувають українські військові. Вони – наші друзі і партнери, вони ведуть війну за свободу і незалежність своєї Батьківщини – України… – останні слова пролунали в гулі овацій і привітальних вигуків, якими пасажири літака вітали наших військових.
…Розстріляний «хаммер» на спущених колесах стоїть у дворі військової частини. Під склом, крізь павутину тріщин на аркуші паперу видно напис: «Автомобіль підлягає ремонту». Цю машину привезли з фронту і вона чекає своєї черги на ремонт, чекає, коли її закотять у цех, де вмілі руки військових ремонтників вже повернули до життя не один десяток пошкоджених машин.
Все написане вище – про одних і тих же людей. Про солдатів, сержантів і офіцерів 5-го об’єднаного центру електрогазового та автотехнічного забезпечення ЗСУ, розташованого в Житомирі.
Саме на його базі у 2016 році був створений потужний ремонтний комплекс. Ідея створення належала начальнику Центрального автомобільного управління Озброєння Командування Сил Логістики ЗС України генерал-майору Олександру Сергію.
Річ у тім, що стан великовантажних тягачів МАЗ-537, що перебувають у військах, м’яко кажучи, залишав бажати кращого, а єдиного центру з їхнього ремонту не було. Крім того, до військ масово надходили американські автомобілі «хаммер», і їх теж необхідно було ремонтувати. До того ж у бригад хронічно не вистачало засобів для транспортування важкої бронетехніки від станцій розвантаження до пунктів призначення.
Тому в жовтні 2016 року командування ЦАВТУ ухвалило рішення – сформувати на фондах об’єднаного центру базу ремонту та відновлення сідельних тягачів та багатовісних колісних шасі. Завдяки зусиллям особового складу це завдання було виконане.
Командир частини полковник Ярослав Лерман і його підлеглі зробили все, щоб частина сьогодні стала одним із найнеобхідніших та ефективних ремонтних підрозділів у ЗСУ.
Полковник Лерман запропонував сформувати на фондах об’єднаного центру транспортний батальйон. Генштаб погодився з цією ініціативою і підрозділ приступив до виконання завдань у грудні 2016 року.
Про його необхідність, важливість і значення для Збройних сил красномовно свідчить відсутність особового складу та автомобілів у пункті постійної дислокації та тисячі накручених кілометрів на одометрах автомобілів. Особовий склад транспортного батальйону неодноразово відзначало Командування операції Об’єднаних сил, як сухо кажуть військові, «за значний внесок у забезпечення обороноздатності Збройних Сил України».
Постійне переміщення автомобільної техніки на схід країни та у зворотному напрямку спонукало керівництво Озброєння Збройних Сил України та Центрального автомобільного управління сформувати ще один підрозділ. Він був розміщений на цьому напрямку і за необхідності міг евакуйовувати та приймати на ремонт автомобільну техніку. Так у складі об’єднаного Центру у травні 2017 року з’явився новий відокремлений підрозділ – база ремонту та евакуації автомобільної техніки.
Заступник командира полковник Олександр Коблюк був небагатослівним – краще все побачити, ніж почути.
У цеху, де відновлюють «хаммери», ішла робота. На стіні, поряд з прапорами України і частини, висить прапор Каліфорнії з автографами американських колег – вони приїжджали до наших ремонтників проводити тренінг та приймали їх у себе. Командир підрозділу молодший лейтенант Іван Лукіша з гордістю показав мені обладнання, отримане від колег по НАТО.
– Ми здатні виконувати весь комплекс робіт з відновлення американських машин. Американські інструктори залишились задоволені навичками наших солдатів.
Хлопці, не звертаючи на гостей увагу, щось спритно крутили в розібраному «хаммері». У цеху було чисто, на підлозі ані ганчір’я, ані бруду.
У сусідньому цеху сивий кремезний чоловік чаклував біля верстата. Знайомимось. Коротке, міцне рукопотискання.
– Іван Чайковський. Сержант. Токар, шліфувальник.
Іван підписав контракт, коли йому виповнилось 50 років. До того – майже 20 років працював у рембаті як цивільний працівник Збройних Сил. За часів СРСР довелося побувати «за річкою» – строкову службу проходив в Афганістані. Добре знає, що від стану автомобіля залежить життя, тож не кидає свою роботу в частині, хоча, з його досвідом та вміннями, міг би знайти більш високооплачувану роботу.
На ділянці, де відновлюють тягачі МАЗ-537, нас зустрів заступник начальника рембази підполковник Олег Боримський.
Базу було створено в червні 2016 року. За ці роки своїми руками ремонтники створили потужний підрозділ. Багато чого робили власноруч – інколи відновлюючи із суцільного мотлоху і майже металобрухту.
У цеху своєї черги на ремонт чекали двигуни. На стіні висіли роздруковані технологічні карти.
– Ми самі знаходили ці карти з обслуговування двигунів Д12 для наших МАЗ-537 у мережі, самотужки перекладали на українську мову, роздрукували і вивісили тут. Неможливо тримати в голові всі зазори, допуски. Тому, щоб не гаяти час на пошуки інформації в довідниках, ми всю необхідну для роботи інформацію розмістили на плакатах. Підійшов, подивився – і все зробив, – пояснює Олег.
Біля стенду для обкатки двигунів неквапливо працював солдат – старший сержант Любомир Хмельков, технік цеху. На контракті він вже 11 років. До того, як стати ремонтником, був… кухарем.
– Спочатку думав – ну, піду на рік, спробую. І ось вже понад десять років працюю тут.
Олег Боримський, сяючи усмішкою, пояснює:
– То він дуже скромний, але якщо щось не так – усі шукають нашого Любчика. Він із тих, хто прагне розібратись у будь-якій проблемі досконально. І двигуни знає, як ніхто інший.
…Перед від’їздом ми сиділи в кабінеті начальника ремонтно-відновлювальної бази автотехніки підполковника Юрія Дяченка.
– Звичайно, проблем вистачає. Важко йде набір на контракт. Якщо людина з Житомира, то, звичайно, живе вдома, а якщо ні? Холостякам ми можемо надати кімнату, а сімейним? Однак – завдання є, і ми їх виконуємо. Відремонтовано десятки машин, перевезено… навіть не буду рахувати, скільки й чого возили наші водії…
@armyinformcomua
Міністр оборони України Денис Шмигаль зустрівся з Міністром оборони Нідерландів Рубеном Брекельмансом та обговорив запуск спільного виробництва deep-strike БПЛА.
Безпілотникіи 3 Окремої важкої механізованої Залізної бригади та суміжників безупинно перемелюють російських загарбників і трощать їхнє озброєння та укріплення.
Підрозділи 24 ОМБр імені Короля Данила тримають оборону в Часовому Ярі, знищуючи накупантів при спробах накопичення.
Перший батальйон ПБС Kraken 3 АК цілодобово та комплексно працює по окупантах в Харківській області.
22-річний Михайло підписав «Контракт 18‒24» із 95-ю окремою десантно-штурмовою Поліською бригадою, тому що відчуває відповідальність за друзів, з якими разом вчився у військовому ліцеї.
Бійці підрозділу «Артан» Головного управління розвідки щоночі виконують бойові завдання. не даючи ворогу ані хвилини перепочинку.
від 20000 до 120000 грн
Запоріжжя
112 окремий батальйон 110 ОБрТрО
Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…