ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Смоленська катастрофа: Польща ініціює арешт трьох російських авіадиспетчерів

Новини світу та України
Прочитаєте за: 3 хв. 17 Вересня 2020, 11:32

Слідчі Національної прокуратури Польщі звернулися до районного суду дільниці Варшава-Мокотув з поданням про тимчасовий арешт трьох російських авіадиспетчерів з вежі контролю у Смоленську за “навмисне доведення до катастрофи” літака президента Польщі Лєха Качинського 10 квітня 2010 року. Про це повідомляє Укрінформ з посилання на РАР.

“Звинувачення, які висунуто авіадиспетчерам, стосуються навмисного доведення до катастрофи у повітряному русі, що призвело до смерті багатьох осіб”, – повідомила речниця Національної прокуратури РП Евя Бялік.

Як зазначається, це перший крок до оголошення російських диспетчерів в міжнародний розшук.

Польські слідчі з Національної прокуратури кілька разів здійснювали огляд елементів розбитого літака у Смоленську і зверталися до Росії з проханням про юридичну допомогу в рамках слідства, зокрема, про висунення обвинувачення і проведення допитів підозрюваних. Російська сторона не відповіла на ключові звернення слідчих з Варшави.

Як інформується, після повторного аналізу зібраних матеріалів польські слідчі встановили, що радіолокаційна система посадки, яку використовували авіадиспетчери у Смоленську, була несправною. Зокрема, на екрані радару пропадав пункт, який визначав позицію літака. Відтак, росіяни давали пілотам польського урядового літака хибну інформацію про місце розташування повітряного судна. Попри те, що диспетчери не знали про точне перебування літака, вони давали пілотам команди щодо зниження і заходу на посадку. Такі висновки польські слідчі зробили після аналізу реєстратора звуку P-500 з вежі контролю в Смоленську, зокрема, переговорів між авіадиспетчерами і пілотами. Фахівці криміналістичної лабораторії Агенції внутрішньої безпеки Польщі додатково розшифрували слова і речення, які раніше не можна було ідентифікувати, і приписати їх конкретним особам. На підставі проаналізованих матеріалів було стверджено, що інформація, яка надавалася диспетчерами, була хибною.

У квітні 2017 року Національна прокуратура РП змінила характер звинувачення щодо двох авіадиспетчерів – з ненавмисного до навмисного доведення до авіакатастрофи. Слідчі переконували, що контролери руху могли розуміти, що їх дії можуть призвести до катастрофи, але продовжували спрямовували літак на посадку.

Як відомо, 10 квітня 2010 року при заході на посадку на військовому аеродромі “Смоленськ-Північний” зазнав катастрофи польський урядовий літак Ту-154М, на борту якого було 96 осіб. В результаті трагічної події загинули усі особи, що були на борту літака, зокрема президентське подружжя Лєха та Марії Качинських, а також усе військове командування та значна частина політичної еліти країни. Польська делегація тоді прямувала до Катині на вшанування загиблих поляків у 70-річчя Катинського злочину.

У 2011 році було опубліковано російський та польський рапорти з причин катастрофи. У російському звіті провина за катастрофу покладалася виключно на польських пілотів, а в польському урядовому документі – на пілотів Ту-154М та російських авіадиспетчерів.

У 2016 році в Польщі на урядовому рівні відновлено слідство у справі Смоленської катастрофи і поінформовано про анулювання попереднього польського рапорту з причин катастрофи

 

Читайте нас в Telegram
@armyinformcomua
«Прорвали кордон»: 225-й полк показав, як інженерні війська відкривали дорогу наступу ЗСУ

«Прорвали кордон»: 225-й полк показав, як інженерні війська відкривали дорогу наступу ЗСУ

225-й окремий штурмовий полк оприлюднив кадри, зняті в серпні 2024 року під час початку Курської операції. На відео — робота інженерних військ, які першими рушили вперед, прокладаючи шлях для штурмових груп.

Ліквідували десятки окупантів і спалили десятки укриттів: «Фенікси» нищать росіян на Харківщині

Ліквідували десятки окупантів і спалили десятки укриттів: «Фенікси» нищать росіян на Харківщині

Пілоти прикордонного підрозділу «Фенікс» завдали ударів по позиціях противника у Харківській області, знищили російські дрони і десятків окупантів.

Краш-тест не пройшов: наші бійці знищили російський НРК зі встановленим гранатометом

Краш-тест не пройшов: наші бійці знищили російський НРК зі встановленим гранатометом

Завдяки скоординованим діям бійців 46-ї окремої аеромобільної Подільської бригади ДШВ ЗСУ знищено російський наземний роботизований комплекс із встановленим на ньому автоматичним станковим гранатометом.

«У нас дуже круті інструктори»: як у 152-й бригаді рекрути проходять БЗВП і опановують дрони

«У нас дуже круті інструктори»: як у 152-й бригаді рекрути проходять БЗВП і опановують дрони

У 152-й окремій єгерській бригаді розповіли про щоденні завдання підрозділу на Покровському напрямку, кадрові потреби та особливості БЗВП.

Міінстри оборони України та Норвегії обговорили посилення ППО та співпрацю в сфері ОПК

Міінстри оборони України та Норвегії обговорили посилення ППО та співпрацю в сфері ОПК

Міністр оборони України Денис Шмигаль в рамках робочого візиту до Норвегії зустрівся зі своїм норвезьким колегою, Торе Сандвіком.

Усунення корупції та розвантаження ТЦК: для чого впроваджується нова система оформлення та продовження відстрочок

Усунення корупції та розвантаження ТЦК: для чого впроваджується нова система оформлення та продовження відстрочок

З 1 листопада 2025 року в Україні діє нова система оформлення та продовження відстрочок від мобілізації.

ВАКАНСІЇ

Бойовий медик взводу

від 20000 до 120000 грн

Запоріжжя

112 окремий батальйон 110 ОБрТрО

Тестувальник БПЛА

від 20000 грн

Вся Україна

Ахіллес, 429 ОП БпС

Стаpший механік, військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Київ, Київська область

Стрілець-снайпер

від 20000 до 120000 грн

Рівне, Рівненська область

Командиp міномета, військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Київ, Київська область

Бухгалтер

від 15500 до 22000 грн

Київ

Київський обласний військовий комісаріат

--- ---