Наш кореспондент поспілкувався з інструктором одного з підрозділів, де навчають операторів наземних роботизованих комплексів. Він людина скромна, тому представляється коротко…
Ігоря Сікорського називають «батьком гелікоптерів», який відкривав небо людству. Вже у 24 роки він сконструював знаменитий чотиримоторний літак «Ілля Муромець» з екіпажем із восьми осіб, що наводив жах на німецьких льотчиків під час першої світової війни. А 14 вересня, 81 рік тому, в США відбувся перший політ дослідного зразка його гелікоптера VS-300 (S-46), який через п’ять років вперше у світовій історії поставили на серійне виробництво.
Народився видатний авіаконструктор 6 червня 1889 року у Києві. Закінчив Морський кадетський корпус у Петербурзі, однак морським офіцером, про що мріяли батьки, так і не став. Навчався в Київському політехнічному інституті. Починав з проєктування гелікоптерів, ідею яких підказали малюнки славетного Леонардо да Вінчі. Пізніше зайнявся аеропланами. Склав іспит на звання пілота, встановив світовий рекорд швидкості польоту з двома пасажирами.
Сікорський, не закінчивши навчання у Київському політехнічному інституті, отримав декілька пропозицій про роботу. Йому запропонували посаду головного інженера в акціонерному товаристві «Російсько-Балтійський Вагонний Завод», а також таку саму у підрозділі військово-морської авіації.
Ледь не розбившись під час показового польоту в Білій Церкві – в карбюратор двигуна потрапив комар, й мотор заглух – Сікорський прийшов до ідеї використання в літаках кількох моторів для пересування на далекі відстані. Працюючи на «Російсько-Балтійському вагонному заводі» у Петербурзі, він побудував багатомоторний «Ілля Муромець».
Після приходу до влади більшовиків конструктор емігрував за океан і з 1919-го мешкав у США. Заснував там авіаційну фірму. За ангар слугував курятник одного знайомого, нічну сторожу несли самі працівники фірми, а необхідні деталі часто знаходили на найближчому смітнику.
Винос. Усього особисто Сікорським (або ж під його керівництвом) було розроблено 78 різноманітних літальних апаратів. 72 з них випускалися серійно, 2 були доведені до стадії дослідних зразків і лише 4 залишилися на папері. А ще авіаконструктор розробив серію літаків, які побили світові рекорди. Так, гідроплан S-42 встановив 10 світових рекордів і вперше в світі забезпечив регулярні рейси через Атлантичний і Тихий океани.
Особливу ефективність гелікоптери мали під час пошуково-рятувальних та санітарних робіт (конструктор вважав головним завданням таких машин саме рятування людей, а не бойові дії). Зрештою, навіть президенти США з 1947-го постійно використовували гелікоптери Ігоря Сікорського.
Помер «батько гелікоптерів» у США 26 жовтня 1972-го. Розповідають, що у день похорону інверсійні сліди двох літаків, що пролітали перпендикулярними курсами, ніби утворили в небі великий хрест, мовби прощаючись зі своїм творцем.
@armyinformcomua
Президент України Володимир Зеленський у своєму вечірньому зверненні повідомив про підготовку 20-го пакета санкцій ЄС, деталі щодо ситуації в Покровську, а також про те, що українська розвідка встановила точні адреси місцезнаходження понад 300 українських дітей, викрадених росією.
На Оріхівському напрямку 26 жовтня 2025 року підрозділи 65-ї окремої механізованої бригади «Великий Луг» майстерно відбили зухвалу атаку противника, коли близько десяти російських штурмовиків на мотоциклах спробували раптово прорвати українську оборону.
На Лиманському напрямку один окупант потрапив у поле зору одразу двох українських екіпажів БПЛА — тому момент ураження FPV-дроном батальйону «Signum» випадково зняв безпілотник суміжного підрозділу.
Прикордонники викрили на Волині канал незаконного переправлення військовозобов’язаних чоловіків до Євросоюзу.
Українські аеророзвідники стали свідками вельми невдалої спроби пораненого російського загарбника позбавити себе страждань.
Один із підрозділів 143-го батальйону 115-ї окремої бригади територіальної оборони, опинившись у глибокому оперативному оточенні на Донеччині, утримував позиції майже 50 днів під постійними атаками та здійснив прорив на світанку, пройшовши кілька кілометрів крізь бойові порядки противника.
Наш кореспондент поспілкувався з інструктором одного з підрозділів, де навчають операторів наземних роботизованих комплексів. Він людина скромна, тому представляється коротко…