ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

«Пільгова війна», або Чи платитимуть учасники бойових дій за проїзд у Харкові

Важливо Соціальний захист
Прочитаєте за: 4 хв. 25 Червня 2020, 15:18

Ситуація у цьому обласному центрі з безкоштовним проїздом пільговиків уже понад 2 роки залишається складною та остаточно не вирішеною.

Трохи історії

Ще на початку 2018-го в обласному центрі, за прикладом столиці, вирішили запровадити «картку харків’янина», де передбачалася б й наявність пільг зокрема.

Роком пізніше міська рада відмовилася від проєкту «картка харків’янина» й оголосила про видачу окремим категоріям електронного квитка e-ticket, по якому впродовж місяця можна 50 разів проїхати в метро та зробити 50 поїздок у наземному транспорті. Це рішення ґрунтувалося на положеннях Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», основі Програми сприяння безпечній життєдіяльності в сфері соціального захисту населення міста Харків на 2017−2020 роки та інших місцевих нормативних актах.

Наприкінці минулого року пільговикам, зареєстрованим у Харкові, почали видати ці е-ticket. Вони синього кольору на відміну від звичайних — зелених. Решті ж громадян, які мають пільги, але не прописані в обласному центрі, запропонували починаючи з 1 січня 2020 року їздити по звичайних електронних квитках. А відшкодуванням проїзду мали займатися регіональні структури соцзахисту за місцем реєстрації. Відтоді терміни роботи нової системи постійно переносилися. І нині її хочуть ввести з 1 липня.

Нібито все просто і зрозуміло, але не завжди виходить так, як задумано…

Позиція ветеранів АТО/ООС

— Є Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», і там нічого немає про прописку під час безкоштовного проїзду. Він поширюється на всю територію держави. Місцева ж влада не звертає на це уваги й постійно вигадує нові правила,− каже учасник АТО, голова ГО «Ветерани АТО та патріоти України» Шевченківського району в місті Харків Рамаз Гаврилов. — Щодо компенсації за проїзд, то регіональні соцпрацівники не знають, звідки брати на це гроші та слабо розуміють, як взагалі ця система працюватиме.

За словами Рамаза Гаврилова, чимало його побратимів із передмістя працюють чи живуть без реєстрації в Харкові й не збираються платити за проїзд, адже це незаконно.

− Уже було кілька пікетів ветеранів АТО/ООС із цього питання біля харківської міськради і ці протести не припинимо. Свої права добре знаємо та вміємо боротися за них. Знаю, що в деяких інших містах із перевезенням пільговиків така ж проблема. Тому, вважаю, що її треба розв’язувати на загальнодержавному рівні, − додав Рамаз Гаврилов.

У місцевої влади свої аргументи

Нещодавно в ефірі одного з місцевих телеканалів заступник Харківського міського голови з питань інфраструктури Євгеній Водовозов оголосив: Харків не компенсуватиме проїзд пільговиків, зареєстрованих у інших громадах. Адже пасажироперевізники і так мають великі заборгованості та просто не витримають всіх пільговиків.

− Мешканець іншого міста може звернутися до керівництва своєї громади. Ця громада може укласти договір із комунальними підприємствами перевізників, придбати картку для цього громадянина України. Потім, якщо він скористається нею у Харкові, виплатити обласному центру компенсацію, за ту послугу, яку ми надали пільговику, − наголосив посадовець.

Знову нібито все просто і зрозуміло, але якщо б не було «але»…

Приміром, у більшості випадках не вирішено, хто займатиметься цим складним питанням у маленьких селищах. Адже треба бути обізнаним у оформленні подібних документів і займатися лише цим, і більше нічим. І де ж взяти сільському голові зайві руки для цього? Тож виникла конфронтація між Харковом та віддаленими районами.

Сотні скарг на півторамільйонне місто від окремих громадян і сільських чиновників летять нині до обласної державної адміністрації.

Цією непростою ситуацію, яку вже охрестили в соцмережах як «пільгова війна», кілька останніх місяців займаються в департаменті соціального захисту населення обладміністрації. З їхніх коротких сухих коментарів із цього питання, зрозуміло, що компроміс знайти важко, бо йдеться про великі кошти.

− Харків має компенсувати проїзд пільговикам міста за статутом муніципальної громади і бюджетним кодексом, − зазначає Євгеній Водовозов. — Міськрада веде перемовини з різними організаціями пільговиків, зокрема ветеранів АТО. Як варіант вирішення — держава могла б компенсувати місту вартість електроенергії.

Іноді не витримують нерви

Юристи навіть з невеликим досвідом у один голос кажуть, що Харківська міськрада абсолютно незаконно відмовляє в проїзді пасажирам пільгових категорій. Адже це питання врегульоване рішенням Київського окружного адміністративного суду та реєстрація тут ні до чого. Місцева влада повинна забезпечити всіх пільговиків проїздом пропорційно бюджетним коштам, що виділені.

І тут знову все упирається в гроші та, як зрозуміло, зовсім немалі.

У Центрі надання соціальних послуг «Прозорий офіс» одного з районів області, де видають е-ticket, відповідаючи на запитання: чи можна отримати пільгову електронну картку тому, хто проживає, але не зареєстрований в Харкові, сказали: поки не можуть це зробити. Неофіційно ж там додали, що всі чекають, як вирішуватимуть це питання в Києві, щоб зробити аналогічно.

Звісно, трохи почекати можна, але соціальна напруга, як і в інших містах, у Східному регіоні поступово зростає. Кондуктори в трамваях та чергові на станціях метро часто-густо вимагають повної оплати чи лякають пільговиків, які приїхали з інших міст, скасуванням безкоштовного проїзду для них. Періодично виникають сварки, іноді не витримують нерви в якогось учасника АТО з передмістя.

− Сил у нас — ветеранів війни − вистачить, щоб далі боротися за свої права, − додав Рамаз Гаврилов.

Читайте нас у Facebook
@armyinformcomua
Право обирати бригаду — у Міноборони розповіли, як іноземці можуть долучитися до Сил оборони

Право обирати бригаду — у Міноборони розповіли, як іноземці можуть долучитися до Сил оборони

Роз'яснено механізм приєднання та сучасні особливості проходження військової служби іноземних громадян за контрактом.

Президент та іноземні партнери обговорили роботу над створенням міжнародного компенсаційного механізму

Президент та іноземні партнери обговорили роботу над створенням міжнародного компенсаційного механізму

У Гаазі відбулася спільна зустріч Президента України Володимира Зеленського, Премʼєр-міністра Нідерландів Діка Схоофа, Президентки Молдови Маї Санду та Генерального секретаря Ради Європи Алена Берсе.

Залишили без танка: пілоти 159-ї бригади прорідили вороже «господарство»

Залишили без танка: пілоти 159-ї бригади прорідили вороже «господарство»

Оператори ударних БПЛА 159-ї ОМБр завдали успішних ударів по ворожій техніці, артилерії та укриттях.

«Знищили залишки окупантів, які вибралися з підвалу» — поблизу Лимана ворог намагається використовувати чисельну перевагу

«Знищили залишки окупантів, які вибралися з підвалу» — поблизу Лимана ворог намагається використовувати чисельну перевагу

На Лиманському напрямку тактика ворога загалом залишається незмінною. Противник намагається постійно штурмувати передові позиції, і задавати доволі високий темп своїх штурмових дій.

«Ніколи не евакуюють, тіла залишають вовкам та кабанам» — на Краматорському напрямку ворог атакував в тумані електромотоциклами

«Ніколи не евакуюють, тіла залишають вовкам та кабанам» — на Краматорському напрямку ворог атакував в тумані електромотоциклами

На Краматорському напрямку тактика ворога аналогічна тій, що він використовує на інших ділянках фронту. Це постійний рух і просочування малих штурмових піхотних груп. Хоч бувають і більші за кількістю загони, і підрозділи «на колесах».

Сили оборони відбили мотоштурм окупантів поблизу Вовчанських Хуторів

Сили оборони відбили мотоштурм окупантів поблизу Вовчанських Хуторів

Російські окупаційні війська протягом кількох останніх днів неодноразово намагалися штурмувати населений пункт Вовчанські Хутори на Харківщині, однак усі спроби противника завершилися поразкою.

ВАКАНСІЇ

Штурмовик, стрілець (ЗСУ)

від 40000 до 120000 грн

Бобровиця

1 відділ Ніжинського РТЦК та СП

Гранатометник, військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Київ, Київська область

Інспектор прикордонної служби

від 21000 до 24000 грн

Чоп

Державна прикордонна служба України

Стрілець (контракт 18-24, 1 рік)

від 23000 до 120000 грн

Вся Україна

503 ОБМП

Інспектор прикордонної служби (військова служба)

від 20000 до 20000 грн

Житомир

Державна прикордонна служба України

Заступник командира бойової машини-навідник-оператор

від 25000 до 125000 грн

Вся Україна

22 окремий мотопіхотний батальйон 92 ОШБр

--- ---