Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…
«Отримання нами сучасного бойового літака 4+ покоління — це питання часу, ми їх будемо мати, я в цьому не маю сумніву». Ці слова Міністра оборони України Олексія Резнікова пролунали під час недавнього брифінгу в Одесі й зайвий раз посилили основний лейтмотив заяв українських військових, представників влади та воєнних експертів, які переконують західних партнерів надати нашим Збройним Силам літаки, які зможуть ефективно протидіяти російським ракетним і авіаційним ударам. Про літаки F-16 у кожному своєму виступі останнім часом згадує речник командування Повітряних Сил полковник Юрій Ігнат, який підкреслює, що нині наша авіація «працює на межі можливостей».
Повітряні Сили ще на початку російського вторгнення «терміново звернулися з проханням до західних партнерів про надання більш сучасних винищувачів та засобів ППО» (пряма цитата з допису березня 2022 року). І якщо згадувані тоді, як, наприклад, NASAMS, доїхали до України, то ситуація з літаками, здається, не рушила з мертвої точки.
Провідний експерт Центру Разумкова, колишній заступник командира авіаційної бази з льотної підготовки Олексій Мельник теж упевнений, що питання рано чи пізно буде вирішено, але називає три основні причини, чому воно не розв’язане досі: немає політичного рішення, визначеного варіанту такої авіаційної допомоги й потрібної логістики.
— Звичайно, політичні рішення завжди є найбільш важливими, — говорить Олексій Мельник. — Але вони ґрунтуються на певних аспектах, пов’язаних з тим, що, по-перше, авіація — це складно й дорого. Треба навчати льотчиків та інший персонал, треба створювати логістику для використання сучасної бойової авіації. І усе це потребує часу.
Другим об’єктивним чинником «зволікання» з передаванням літаків експерт назвав відсутність остаточного варіанта надання авіаційної підтримки. Адже в авіації є дві основні функції — закрити небо та збільшити наступальну можливість військ, зміцнити вогневу потужність.
— Друге, що потрібно вирішити для себе нашим партерам, це те, наскільки ефективним буде використання сухопутних військ у великому контрнаступі, — говорить Олексій Мельник. — Можливі різні варіанти надання авіаційної підтримки, залежно від того, наскільки буде ефективним цей наступ.
На думку пана Олексія, насправді не все ще остаточно прораховано й немає повного розуміння, яка сама авіація та в якій кількості буде задіяна: «Можливо, більша, можливо, менша, можливо, російський фронт узагалі розвалиться під першим натиском танкових бригад України».
Нарешті, одним із дуже важливих питань Олексій Мельник називає логістику базування авіації. Авіаційна техніка надзвичайно коштовна, тому є певне питання щодо захисту потрібної для неї інфраструктури.
— На жаль, аеродроми більш вразливі, ніж пункти базування засобів ППО, які отримує Україна, — зауважує експерт Центру Разумкова. — Навряд чи хто в Україні може знати, де розташоване те, що ми отримуємо — всі ті системи ППО, про які ми чули. Вони десь розташовані, вони працюють і вони ефективні, але, на жаль, з аеродромами це зробити важче.
На цьому постійно наголошує Юрій Ігнат, який називає передавання авіаційної техніки «непростим процесом», саме тому, за його словами, про швидкі терміни не йдеться. «Разом із тим в України часу для зволікання немає», — наголошує полковник Юрій Ігнат.
На думку Олексія Мельника, тут виникає прикрий парадокс:
— Ми не отримаємо авіації, поки наше небо не закрите, а наше небо не закрите, поки ми не отримаємо у повному обсязі авіацію, — говорить експерт. — Проте треба розуміти — це важливе питання, нам не можуть постачати бойові літаки, поки незрозуміло, де вони будуть базуватись і на скільки це безпечно на цій фазі війни…
@armyinformcomua
Аеророзвідка Сил оборони стала свідками «зомбі-штурму» російських загарбників на Покровському напрямку.
Працівники ДБР завершили досудове розслідування щодо військовослужбовця з Миколаївщини, який, за даними слідства, вимагав 3 тисячі доларів США від побратимів за «допомогу» у поверненні на службу після її самовільного залишення.
Одну з вулиць Рівного перейменували на честь спецпідрозділу Нацгвардії «Омега».
На Куп’янському напрямку стан справ стабільно напружений, ворог постійно намагається просуватися. Постійні штурми малими групами, регулярні просочування. Ворог не зупиняється, попри великі втрати.
Російські війська атакували Ніжин Чернігівської області, уразивши кілька об’єктів інфраструктури.
Служба безпеки України затримала чотирьох російських агентів, які здійснювали підпали об’єктів «Укрзалізниці». Серед них — троє підлітків віком від 13 до 16 років, яких, за даними слідства, фсб готувала до виготовлення вибухівки для теракту.
від 20100 до 120000 грн
Київ
Розвідувальний батальйон 5 Окремої Штурмової Київської бригади
від 23000 до 23000 грн
Могилів-Подільський
Державна прикордонна служба України
від 30000 до 130000 грн
Одеса
35 ОБрМП ім. контр-адмірала Михайла Остроградського
Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…