Про особливості 14-денного періоду адаптації бійців у бойових частинах після проходження БЗВП та фахової підготовки АрміяInform розповів начальник групи інструкторів 127-ї окремої важкої механізованої бригади сержант…
Багаторазовий гіперзвуковий дослідницький літак доручило розробити стартапу POLARIS Raumflugzeuge Федеральне управління обладнання, інформаційних технологій та сервісної підтримки Бундесверу Німеччини (BAAINBw).
Як інформують автори німецького порталу з питань оборони, політики безпеки та озброєнь Hartpunkt, відповідно до спеціальної угоди фірма з Бремена має створити багаторазовий двоступеневий гіперзвуковий дослідницький літак із горизонтальним запуском, повідомляє АрміяInform.
Основне призначення двоступеневої системи — використання гіперзвукового випробувального стенда та експериментальної платформи для оборонних і наукових досліджень. У допоміжній функції літак може використовуватися як невеликий носій супутників, якщо застовуватиметься одноразовий верхній ступінь.
Проєкт передбачає не лише створення концепції, а й проведення льотних випробувань реального зразка, що робить його однією з найамбіційніших європейських програм у галузі високошвидкісної авіації.
Ключовою особливістю апарата стане двоступенева архітектура. Перший ступінь, що є ракетним прискорювачем, забезпечуватиме розгін до швидкості, що перевищує 5 Махів (понад 6000 км/год). Другий ступінь, вже власне гіперзвуковий літак, зможе продовжити політ, використовуючи просунуті аеродинамічні та рухові технології. Така схема відкриває можливість як виконання дослідницьких завдань, так і виведення сателів на орбіту.

Для опрацювання технологій компанія POLARIS Raumflugzeuge застосовує концепцію «літаючих стендів» — масштабних льотних моделей, що дозволяють тестувати аеродинаміку, теплозахист та рухові системи в реальних умовах.
Найбільший з уже випробуваних стендів був завдовжки 5 метрів і мав масу 240 кг. У 2025 році планується запуск нової випробувальної платформи завдовжки 8 метрів та масою до 2 тонн, що значно наблизить проєкт до створення повнорозмірного літального апарату.
Polaris Spaceplanes планує розробити прототип повністю багаторазового космічного літака до 2028 року, який зможе транспортувати вантажі вагою до 1000 кілограмів у космос, пояснив представник компанії, відповідаючи на запитання представників ЗМІ.
Крім того, літак також можна використовувати для розвідувальних місій в атмосфері та за її межами. Концепція базується на використанні реактивного двигуна для зльоту та подальшому запуску ракетного двигуна aerospike для розгону літака до гіперзвукової швидкості понад 5 Махів.
Як заявили дослідники ринку оборонних технологій з українського сайту ІКК Defense Express (DE), на цей час не розкривається, чи має бути майбутній апарат для Бундесверу пілотованим, чи тут йдеться насамперед про гіперзвуковий безпілотник, подібний до тих, над якими нині працює Китай.

Рендер від POLARIS Raumflugzeuge лише в загальних рисах окреслює конструкцію майбутнього літального апарата. Хоча цілком можливо, що конкретні обриси гіперзвукового літака для Бундесверу будуть окреслені вже ближче до часу випробування першого дослідного апарата, тобто орієнтовно у 2028 році.
«Однак тут привертає увагу сам факт замовлення від німецьких військових на створення літака із гіперзвуковою швидкістю польоту, що задумується як своєрідна платформа для виведення супутників у космос. Що своєю чергою може дати тій же Німеччині більше можливостей для самостійного ведення космічної розвідки», — констатували в DE.
Зі свого боку автори порталу BuildingTECH наголошують, що, судячи з рендерів, представлених POLARIS Raumflugzeuge, майбутній апарат отримає обтічну форму, характерну для гіперзвукових літальних апаратів, але без точних контурів, що вказує на ранню стадію розробки.
«Можна припустити, що остаточний дизайн буде визначено лише після успішних випробувань експериментальних моделей», — вважають автори сайту BuildingTECH.

Створення багаторазового гіперзвукового літака є важливим кроком для Німеччини, дозволяючи не лише отримати ключові компетенції в галузі гіперзвуку, але й закласти основу для подальших розробок у сфері стратегічних авіаційних технологій та космічних запусків. Найближчими роками очікується активний прогрес із розробками в цьому напрямі. Особливо з урахуванням прагнення провідних світових держав до освоєння гіперзвукового простору.
Гіперзвукові космічні розробки німецького стартапу POLARIS Raumflugzeuge
@armyinformcomua
Розвідувально-ударні групи БПЛА прикордонної бригади «Гарт» (1-й прикордонний загін) продовжують виявляти та знищувати ворожі цілі на Південно-Слобожанському напрямку.
Президент України Володимир Зеленський повідомив про виконання попередніх домовленностей з ФРГ щодо посилення української протиповітряної оборони, та анонсував подальшу роботу у цьому напрямку.
Загалом від початку доби відбулося 95 бойових зіткнень, з них більше третини на Покровському напрямку.
Вчора, 1 листопада 2025 року, ворог здійснив ракетно-дроновий удар по громадах Дніпропетровської області. Потерпали Нікополь, Піщанська, Покровська, Марганецька, Червоногригорівська громади.
Міноборони роз'яснює, що таке БЗВП, яка його структура, хто проводить навчання рекрутів та які знання і навички вони отримують.
Цифрова система «Імпульс» спрощує облік військовослужбовців, вона має на меті замінити паперові журнали і зробити роботу кадрових служб швидшою, точнішою та безпечнішою.
від 25000 до 125000 грн
Київ
Азов, 12-та бригада спеціального призначення НГУ
від 20100 до 120000 грн
Запоріжжя
Сватівський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки
від 21000 до 121000 грн
Васильків, Київська область
Про особливості 14-денного періоду адаптації бійців у бойових частинах після проходження БЗВП та фахової підготовки АрміяInform розповів начальник групи інструкторів 127-ї окремої важкої механізованої бригади сержант…