Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…
Фахівці Сил логістики Збройних Сил України нарощують обсяги ремонтів та відновлення швидкісного бронетранспортера М113.
Інформація про це була оприлюднена 19 березня на каналі Командування Сил логістики ЗСУ.
Одна з причин у тому, що в Україні освоєно виробництво запчастин до цієї техніки, і це дозволяє не чекати на постачання з-за кордону.
Мало того, капітальні ремонти цих машин проводять тепер не лише на заводах, а й на військових логістичних базах.
Після заміни двигуна ось ця вже майже готова до відправлення на фронт. Нині вони проходять четверту обкатку. Обкатку проводить механік-водій, на військовому жаргоні «мехвод», Сергій.
«Машину треба добре випробувати в умовах майстерні, щоб зразу виявити та виправити всі можливі нюанси.
Навіть якщо десь щось і «вилізе», то краще хай це буде тут, біля нас, ніж там, у хлопців. Евакуація пошкоджених машин із зони ведення бойових дій — доволі складна і небезпечна справа», — розповів Сергій, мобілізований до війська у квітні 2022 року.
«Машина ця дуже зручна, легка в експлуатації та ремонтуванні. Швидка, маневрена: на бездоріжжі дає максимальну швидкість до 35 миль за годину (56 км\год).
Обладнана автоматичною коробкою передач, що додає зручності. Як порівняти її зі старою радянською технікою, то набагато краща. Втім, звісно, чимало залежить від механіка-водія.
В умовах постійної загрози ураження FPV-дронами та під час пересування в зоні досяжності ворожої артилерії треба їздити не лише швидко, а й, я б навіть сказав, віртуозно. М113 такі можливості надає», — пояснив Сергій.
«Нині військовим набагато важче заходити на позиції та виходити з них, навіть якщо порівнювати з тим, як це було у 2022 році.
Якщо «мехвод» справно керує такою технікою, це рятує дуже багато життів. Найголовніше — добре прогріти мотор та коробку передач.
На температурі 90 градусів вона працює чітко і плавно, показує всі свої найкращі можливості. Правда, для наших умов конкретно ця машина має трохи замалий кліренс (відстань від днища до ґрунту).
Є інші модифікації, там «гусянка» іншого типу, болотянка, у якої трохи кращий зацеп, та й кліренс вищий.
Ці машини «заточені» пересуватися по піску, а чорнозем та глинозем ставлять свої вимоги до техніки.
Пробуємо переставляти сюди «гусянку» з БМП-1 або БМП-2, часом це покращує прохідність та надає додаткові переваги, як порівняти з «рідними» гусеницями», — наголосив Сергій на важливості нових ідей та підходів до модернізації.
«Ще один великий плюс цієї машини — економічна. На 30 літрах пального можна цілий день кататися.
Щодо броні, то теж вона краща, ніж у наших БМП. Тут метал інший, спокійно витримує калібр 12,7 мм.
Це сплав алюмінію, який має броневластивості. Однак ми все одно їх обварюємо протидроновими решітками та ставимо сітки для більшої захищеності», — наголошує фахівець, що спеціалізується на експлуатації бронетранспортерів М113.
«Загалом М113 застосовується у нас для перевезення особового складу на позиції та для евакуації поранених. У ній можна стояти на повний зріст і вести вогонь на ходу.
Завдяки тому, що вона висока й широка в порівнянні з нашими БМП, тут можна перевозити поранених більш комфортно, одночасно надаючи їм медичну допомогу.
А ще — закріпити четверо нош і транспортувати поранених лежачи, або вивезти на позиції 7-8 військовослужбовців у повному обладунку (бронежилети, шоломи, автомати, речові мішки, боєкомплект, запаси води та продуктів на кілька днів)», — провадить Сергій.
«Тут, на фронтах Донеччини, Харківщини та Луганщини, ці машини отримали нове життя. Адже після закінчення війн в Іраку та Афганістані вони були законсервовані, ніде не використовувалися, перебували на базах зберігання. Я думаю, що вони б там і поіржавіли. А тут М113, дійсно, непогано себе показали. Інженери, які придумали цю техніку, можуть пишатися своїм витвором», — запевняє Сергій.
Зараз вони проходять випробування в донецьких степах, тож неминуче будуть ще модернізовані. Конструктори врахують зауваження наших військових і внесуть свої корективи. Український досвід для країн НАТО дуже важливий.
Як повідомляла АрміяInform, Командування Сил логістики враховує пряму залежність виробничих потужностей від матеріально-технічної бази та постійного підвищення фахового рівня ремонтників: у підрозділах створюються нові виробничі майданчики, встановлюється відповідне устаткування, забезпечується систематична підготовка кадрів.
@armyinformcomua
Офіс генерального прокурора завершив розслідування ще одного воєнного злочину російських загарбників.
З початку контрнаступальної операції Сил оборони в районі Добропілля російські загарбники втратили там вже понад 12 тисяч своїх військових.
Українському захиснику з бригади «Форпост» довелося двічі зазирнув в обличчя смерті, проте, попри отримані поранення він повернувся до лав Сил оборони.
У Новоторецькому бійці 425-го окремого штурмового полку «Скеля» влаштували успішну засідку на ворожу штурмову групу. Вони дочекалися, поки четверо окупантів зберуться разом, після чого знищили їх вогнем зі стрілецької зброї та FPV-дронами.
У середу, 8 жовтня, Кабінет міністрів спрямував понад 36 млрд гривень на потреби Міністерства оборони.
Правоохоронні органи викрили на Волині організаторів ще однієї схеми з незаконного переправлення за кордон військовозобов’язаних чоловіків.
Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…