ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Їм з неба буде видно все: Британія освоює модифіковані літаки раннього попередження

Новини Озброєння та техніка
Прочитаєте за: 5 хв. 16 Жовтня 2024, 6:44
Модифікований літак раннього попередження та управління Wedgetail E-7 під час випробувального польоту. Фото: Boeing
Модифікований літак раннього попередження та управління Wedgetail E-7 під час випробувального польоту. Фото: Boeing

З летовища у британському Бірмінгемі здійснив перший політ один з трьох модифікованих літаків раннього попередження та управління Wedgetail E-7 від Boeing.

Як заявляє офіційний портал знаменитого американського виробника літальних апаратів, зараз ще не пофарбований літак є одним із трьох аеропланів 737 NG на британській землі, які модифікуються висококваліфікованою командою з понад 100 осіб у STS Aviation Services, повідомляє АрміяInform.

Цей перший політ має вирішальне значення, пояснив Стю Воборіл, віце-президент Boeing і керівник програми E-7: «Цей функціональний контрольний політ, проведений безпечно та методично, знаменує значний прогрес для Boeing і Королівських повітряних сил, демонструючи суворість нашого тестування та прискіпливість його оцінювання».

Своєю чергою керівник групи Річард Осселтон, директор програми Wedgetail Королівських британських ВПС, підкреслив важливість цієї віхи: «Це критичний момент, який відображає надзвичайну відданість нашої програмної команди. Разом з нашими партнерами, DE&S, Boeing і STS Aviation, ми будемо продовжувати цей імпульс і з нетерпінням чекати наступних етапів тестування та оцінювання».

Важливість цього проєкту можна визначити одним реченням: літаючі борти розвідники E-7 мають повністю замінити знамениті аероплани з «млинцями» на фюзеляжах знані як AWACS.

Модифікований літак раннього попередження та управління Wedgetail E-7 під час випробувального польоту. Фото: Boeing
Модифікований літак раннього попередження та управління Wedgetail E-7 під час випробувального польоту. Фото: Boeing

Як зазначають аналітики оборонного порталу Army Recognition, E-7 Wedgetail розроблений для розширених місій виявлення та спостереження, здатний одночасно відстежувати численні повітряні та морські загрози завдяки своєму радару MESA, який забезпечує 360-градусне покриття. Цей літальний апарат має важливе значення для ситуаційної обізнаності, що значно покращує можливості командування та управління для прийняття рішень.

За словами Марії Лейн, президента Boeing UK, Ireland, and Nordics, створення лінійки модифікацій E-7 у Великій Британії є джерелом гордості: «Ми прагнемо забезпечити цю життєво важливу здатність для підтримки національної безпеки Великої Британії та сприяння регіональній стабільності».

Майбутня ескадрилья ВПС Е-7 розміщуватиметься на базі ВПС Сполученого Королівства Лоссімут у Шотландії, де поки що відбувається будівництво необхідної інфраструктури. Крім того, Королівські повітряні сили є частиною тристоронньої угоди з ВПС Австралії та США, спрямованої на підвищення сумісності та спільного розвитку можливостей.

Програма E-7 також набуває значення на міжнародній арені. Окрім Королівських ВПС Британії, Королівські ВПС Австралії, ВПС Республіки Корея та ВПС Туреччини вже використовують цю передову систему. У 2023 році НАТО також вибрала Wedgetail для своєї місії раннього повітряного попередження та контролю (AEW&C), що ще більше зміцнило роль цього літака як ключового елемента колективної оборони.

Основні складові частини літака раннього попередження та управління Wedgetail E-7. Інфографіка Boeing
Основні складові частини літака раннього попередження та управління Wedgetail E-7. Інфографіка Boeing

Після серії льотних випробувань, запланованих на цю осінь, літак буде відправлено для отримання офіційної лівреї ВПС Великої Британії, що стане ще одним кроком до його повної інтеграції в британські збройні сили.

Радар MESA E-7 Wedgetail, розроблений Northrop Grumman, є суттєвим удосконаленням у порівнянні з ротаційним радаром E-3 Sentry. Радар MESA використовує технологію електронного сканування, що дозволяє йому відстежувати цілі одночасно на 360 градусів без рухомих частин, що підвищує надійність і скорочує обслуговування. Він також пропонує чудову дальність виявлення та розширену здатність відстежувати високошвидкісні цілі, забезпечуючи більш повну та точну обізнаність про ситуацію.

Як заявили аналітики порталу ІКК Defense Express, РЛС із фазованою антеною решіткою та електронним скануванням MESA – Multi-Role Electronically Scanned Array, має габарити 10,8 на 3,4 метра, а антенні решітки розміром 7,2 на 2,7 метра знаходяться і в “опорі”. Це і дозволяє отримати одночасний огляд на 360 градусів.

На відміну від старих радарних систем, оператори можуть перенаправляти живлення від «невикористаних» датчиків (наприклад, орієнтованих на дружні лінії) для посилення енергопостачання інших аналогічних приладів. Це збільшує їх радіус дії та ідентифікаційні можливості.

E-7 оснащено модернізованими системами зв’язку, які покращують взаємодію з іншими військовими силами, включаючи наземні, військово-морські та повітряні підрозділи. Ці системи забезпечують безпечні, стійкі до перешкод канали передачі даних, здійснюючи надійну передачу важливої ​​інформації навіть у конфліктних середовищах. Навпаки, старіші системи зв’язку E-3 Sentry менш стійкі до сучасних кіберзагроз.

Модифікований літак раннього попередження та управління Wedgetail E-7 після завершення першого випробувального польоту. Фото: Boeing
Модифікований літак раннього попередження та управління Wedgetail E-7 після завершення першого випробувального польоту. Фото: Boeing

E-7 базується на платформі Boeing 737-700, пропонуючи кращу паливну ефективність і більший радіус дії порівняно з E-3 Sentry, що базується на платформі Boeing 707. Це дозволяє E-7 охоплювати більші території без частих дозаправок, підвищуючи витривалість місії та оперативну гнучкість.

Завдяки десяти місійним консолям E-7 дозволяє екіпажу обробляти й аналізувати дані у режимі реального часу, оптимізуючи управління бойовим простором. Ці консолі з’єднані високошвидкісною внутрішньою мережею, що полегшує обробку складної інформації та координацію операцій. Навпаки, E-3 Sentry має старіші, менш інтегровані системи місії з меншими можливостями обробки в реальному часі.

E-7 має переваги від інтегрованої матеріально-технічної підтримки та розширеної інфраструктури технічного обслуговування, включаючи оновлення програмного та апаратного забезпечення за допомогою наземних систем підтримки. Це оптимізує експлуатаційну готовність літака. Старіший E-3 Sentry потребує більшого обслуговування, а його системи не так легко оновлювати.

Літак раннього попередження та управління Wedgetail E-7 в деталях. Відео: An Art of Combat

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
@armyinformcomua
«Готуємо хлопців під реалії саме цього дня»: начальник групи інструкторів 127-ї бригади «Чех» про 14 днів адаптації в частині

«Готуємо хлопців під реалії саме цього дня»: начальник групи інструкторів 127-ї бригади «Чех» про 14 днів адаптації в частині

Чому базові навички піхотинця зобов’язаний мати кожен військовослужбовець? Чи достатньо 14 днів адаптації в бойовому підрозділі? І хто такі «дронхантери»?

Російська пропаганда виправдовує терор по цивільній енергетиці, називаючи електростанції «військовими об’єктами»

Російська пропаганда виправдовує терор по цивільній енергетиці, називаючи електростанції «військовими об’єктами»

Після чергової масованої ракетно-дронової атаки в ніч на 30 жовтня російські пропагандистські ресурси почали масово поширювати дописи про нібито «удари по військових об’єктах у тилових районах України».

Денис Шмигаль: Понад 700 тисяч відстрочок вже продовжено автоматично

Денис Шмигаль: Понад 700 тисяч відстрочок вже продовжено автоматично

Сьогодні в Україні набув чинності новий порядок оформлення і продовження відстрочок від мобілізації. Понад 720 тисяч відстрочок вже продовжено без додаткових дій з боку людини, адже всі потрібні дані вже є в державних реєстрах.

Втрати російської армії у жовтні: три дивізії особового складу та три батальйони танків

Втрати російської армії у жовтні: три дивізії особового складу та три батальйони танків

У жовтні російська окупаційна армія втратила понад 31 000 осіб особового складу.

Ситуація у Покровську, знеструмлення у Підмосков’ї, російські штурми на мотоциклах: стрім

Ситуація у Покровську, знеструмлення у Підмосков’ї, російські штурми на мотоциклах: стрім

У Покровську тривають важкі бої, до стабілізаційних заходів залучені бійці ГУР МОУ, які проникають у тил ворога.

«Оточення чи блокування міст немає» — Олександр Сирський зустрівся з військовими на Покровському напрямку

«Оточення чи блокування міст немає» — Олександр Сирський зустрівся з військовими на Покровському напрямку

Головнокомандувач ЗСУ генерал Олександр Сирський відпрацював у корпусах, військових частинах на Покровському напрямку і заслухав доповіді командирів щодо поточної ситуації та наявних потреб.

ВАКАНСІЇ

Водій, військовослужбовець

від 50000 до 120000 грн

Ужгород, Закарпатська область

Командир міномета, Військовий

від 25000 до 125000 грн

Київ

Морська Піхота ЗСУ

Водій в ЗСУ

від 50000 до 120000 грн

Бучач

Третій відділ Чортківського РТЦК та СП

Водій (за контрактом ЗСУ)

Вінниця

Вінницький РТЦК та СП

контракт Збройні Сили України

від 20100 до 123000 грн

Запоріжжя, Запорізька область

Геодезист

від 20000 до 20000 грн

Запоріжжя

Бердянський РТЦК та СП

--- ---