ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Про сварку з ТЦК, батьків своїх учнів у батальйоні та розпад рф: історія заступника комбата Олександра Панаріна

Інтерв`ю Новини Публікації
Прочитаєте за: 4 хв. 3 Жовтня 2024, 6:22
Фото: Віталія Павленка / АрміяInform
Фото: Віталія Павленка / АрміяInform

До Дня працівників освіти АрміяInform продовжує серію публікацій про вчителів, які стали до лав ЗС України.

Цього разу наші кореспонденти говорили із заступником командира одного з батальйонів Сухопутних військ Збройних Сил України Олександром Панаріним. До служби у ЗСУ він викладав у школі та університеті.

У чому Олександр вимірює результат праці вчителя? Чи треба змінювати шкільний курс «Захист України»? Та чому герой цього інтерв’ю декілька днів сварився з ТЦК? Про це — у нашому матеріалі.

 Людина, яка викладала у виші чи школі, може свої навички застосувати під час військової служби?

— Я вам більше скажу, саме викладацькі навички допомогли мені адаптуватися до армії. Спочатку у підрозділі місяць я був на посаді командира взводу, але фактично впродовж березня 2022 року займався налагодженням життєдіяльності батальйону, бо підрозділ був створений з нуля за штатом воєнного часу.

Фото: Віталія Павленка / АрміяInform
Фото: Віталія Павленка / АрміяInform

З другого місяця служби я вже фактично був призначений на посаду заступника командира роти з МПЗ, потім — командира роти, потім — офіцера-психолога батальйону, а нині я — заступник командира батальйону.

До армії в моє педагогічне навантаження входили учні, студенти і навіть аспіранти. І цей викладацький досвід дав мені можливість налагодити нормальну роботу з підпорядкованим солдатським особовим складом.

У підрозділі нашому були люди різних соціальних прошарків, різного світогляду, але коли вони збиралися разом, з ними треба було спілкуватися простими словами, без якихось заумних конструкцій. І попередній досвід мені в цьому допоміг.

 Я правильно зрозумів, що ви до викладання у виші працювали в школі?

— Ні, одночасно. У мене було 0,75 навантаження в загальноосвітній середній школі в Києві. І півтори ставки навантаження в університеті.

 Які завдання виконував ваш підрозділ на початку російського вторгнення?

— Батальйон здійснював накопичення військовослужбовців для Сухопутних військ та відповідав за оборону одного з районів Києва. Вже як командир роти разом зі своїм підрозділом я мав район відповідальності та будував оборонні споруди на околицях міста.

 Нині суспільство обговорює, як треба замінити, актуалізувати шкільний предмет «Захист України». Яке ваше бачення щодо цього предмета?

— Я навіть долучався до процесу реформування «Захисту України». Мабуть, ризикую бути трохи заангажованим: моя дружина теж освітянка і була модератором, власне, робочої групи, яка розробляла нову програму шкільного курсу «Захист України».

Фото: Віталія Павленка / АрміяInform
Фото: Віталія Павленка / АрміяInform

Моя позиція — звісно, все це на часі. Однозначно. Наш великий прорахунок, що ми не зробили це у 2014 році.

Ми повинні на сьогоднішній день розуміти, що росія як геополітичне утворення рано чи пізно припинить своє існування в тому форматі, у якому є, тобто рф у тих величезних кордонах. Вона залишиться тим, що територіально називається етнічною росією.

Тому що відділятися від неї будуть за національним принципом, так само як у 1917-му, у 1991 році, коли були попередні розпади, власне, у вигляді імперії, власне, у вигляді Совєтського Союзу. Тепер буде наступний етап.

Сама російська етнічність і надалі буде проживати на кордоні з Україною. І вона так і надалі буде продовжувати нас ненавидіти, тому що апріорі вважатиме не себе винною в тому, що не зберегла свою державу, а нас — у тому, що ми її розвалили.

Окрім практичної складової цього шкільного предмета, є ще ідеологічна. Я маю на увазі те, що ми продемонстрували спочатку у 2014 році, в лютому-березні, а потім у лютому-березні 2022 року, коли все суспільство стає на захист Батьківщини, на захист держави.

І в цьому курсі принаймні будуть закладені елементарні практичні основи. Щоб кожен випускник школи знав, що таке зброя, що таке такмед тощо. Якщо ці базові знання будуть у кожного українця, то ворог замислюватиметься, чи нападати на Україну.

До речі, ворог нині копіює нас. Вони почали впроваджувати курс, де вчать керувати БПЛА, у свій аналогічний навчальний предмет.

Вони копіюють те, що робимо ми. Це теж свідчить про те, що ворог і за цим стежить: як ми виховуємо своїх дітей, своїх майбутніх воїнів. Тому я тільки за те, щоб ці зміни в шкільній програмі відбулись. У дітей має бути розуміння старої істини: хочеш миру, готуйся до війни.

 А як загалом оціните покоління ваших учнів та студентів?

— У перші дні широкомасштабного вторгнення тих, хто казав, «та хіба з цього молодого покоління щось буде?», було в чергах до ТЦК менше, ніж тих, про кого вони це казали. Розумієте?

Ті, на кого казали, що «з вас людей не буде», вони якраз довели, що їхнє покоління є абсолютно нормальним і класним.

На жаль, серед моїх колишніх учнів, які теж призвалися до війська, вже є і загиблі…

Коли почалося широкомасштабне вторгнення, я написав у своїх соціальних мережах, що йду до армії. Хоча мене в ТЦК спочатку не хотіли брати, як педагога. Бо мав право на відстрочку. І мені з ТЦК довелося сваритись кілька днів, щоб мене таки призвали… І все це в соцмережах ми обговорювали з моїми учнями.

Зі мною в підрозділі навіть служили батьки моїх учнів. Потім під час служби були кумедні моменти з ними. Я співавтор шкільних підручників з історії, за якими вчаться українські діти. За сумою накладів щонайменше кожен третій школяр в Україні вчиться за підручниками, де я є співавтором. І в підрозділі потім до мене батьки підходили, казали, що знайшли підручник, де прізвище, як у мене. А я відповідав, що так, я і є автор.

 У чому можна виміряти результат роботи вчителя?

— Результат — це мої учні і студенти. Мабуть, лише лікарі і вчителі можуть зрозуміти цю ейфорію, коли, вклавши у дітей свої знання і зусилля, ти згодом бачиш результат.

Студентам я завжди кажу, що результат моєї роботи не в заліку чи іспиті, який вони складають. А в тому, коли за декілька років після закінчення університету вони, йдучи вулицею, не перейдуть на інший бік, а підійдуть і привітаються — оце і буде означати, що я свою роботу зробив якісно. У нас ніколи немає миттєвого результату, ми всі працюємо на перспективу. Іноді на дуже далеку перспективу.

Три дні в комі, «Смерч» та чиста перемога по-японськи вчителя-воїна Антона
Три дні в комі, «Смерч» та чиста перемога по-японськи вчителя-воїна Антона

 

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
@armyinformcomua
«Своїх не кидаємо» — тільки в телевізорі: окупанти втекли, залишивши пораненого під дроном

«Своїх не кидаємо» — тільки в телевізорі: окупанти втекли, залишивши пораненого під дроном

Оператори батальйону безпілотних систем «Небесна Кара» 54-ї ОМБр оприлюднили відео, яке спростовує російський пропагандистський лозунг «своїх не кидаємо».

«Нас було 60, майже всі зеки, після першого бою залишилися одиниці»: історія полонених на Сумщині

«Нас було 60, майже всі зеки, після першого бою залишилися одиниці»: історія полонених на Сумщині

Бійці 80-ї окремої десантно-штурмової Галицької бригади поповнили обмінний фонд двума екс-«зеками»: Артьомом із Пєрмі та Олександром, з Нової Каховки.

ДОТ Міноборони першим у секторі оборони отримав сертифікат ISO з антикорупційної системи управління

ДОТ Міноборони першим у секторі оборони отримав сертифікат ISO з антикорупційної системи управління

Аудитори канадської компанії MSECB офіційно підтвердили, що «Державний оператор тилу» Міноборони України має ефективну систему управління протидією корупції, що відповідає міжнародним вимогам.

Реальність бою у віртуальних окулярах: десантники опановують новий метод психологічної підготовки

Реальність бою у віртуальних окулярах: десантники опановують новий метод психологічної підготовки

Бійці 132-го окремого розвідувального батальйону ДШВ розпочали тренування у віртуальній реальності, щоб відпрацьовувати дії в умовах, максимально наближених до бойових, та, найголовніше, готувати психіку до стресу, хаосу та інформаційного тиску.

Стьопа повертається: російський наркодилер, якого вже обмінювали, знову в українському полоні

Стьопа повертається: російський наркодилер, якого вже обмінювали, знову в українському полоні

Воїни бригади «Спартан» взяли в полон на Покровському напрямку ще трьох окупантів, серед яких виявився російський наркоторговець, який уже був в українському полоні, але після обміну його знову відправили на війну — і вдруге він шукав спосіб здатися, щоб вижити.

«Ефект „ждунів“ не має сенсу, вони не пробивають»: поблизу Оріхового росіяни атакують в надії на диво

«Ефект „ждунів“ не має сенсу, вони не пробивають»: поблизу Оріхового росіяни атакують в надії на диво

На Оріхівському напрямку після невдалих механізованих штурмів на багі і квадроциклах, окупанти більше не ризикують наступати подібним чином. Адже всі ті рази вони навіть не доїхали до переднього краю Сил оборони.

ВАКАНСІЇ

Бойовий медик

від 23000 до 123000 грн

Львів

216 окремий батальйон 125 ОБр Сил ТрО

Інструктор з тактичної підготовки

від 24000 до 49550 грн

Харків, Харківська область

Оператор систем РЕР (радіоелектронна розвідка)

від 55000 до 125000 грн

Слов'янськ

Батальйон спеціального призначення Донбас 18 Слов'янської бригади Національної гвардії України

Майстеp, військовий

від 25000 до 125000 грн

Київ

Морська Піхота ЗСУ

Начальник складу безпілотних авіаційних комплексів

від 25000 до 30000 грн

Полтава

Військова частина А4759

Кухар, військовослужбовець

від 21500 до 51500 грн

Кам'янка-Бузька

Військова частина А4623

--- ---