Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…
Французька кораблебудівна компанія Naval Group представила проєкт малопомітного підводного човна SMX-31, який має незвичний зовнішній вигляд і працюватиме на інноваційних електродвигунах на літій-іонних батареях високої ємності.
Як інформує портал Army Recognition, представлена Naval Group субмарина, являє собою концептуальний підводний човен, розроблений з упором на скритність та автоматизацію та призначений для задоволення вимог майбутніх сценаріїв морської війни, повідомляє АрміяInform.
На виставці DSA & NASTEC Asia, що відбулася в Куала-Лумпурі, французький виробник військово-морської техніки і кораблів активно просував раніше розроблену ним цю революційну концепцію субмарини.
Виставка Euronaval, що проводиться раз на 2 роки, дає можливість великому французькому оборонному підряднику та промисловій оборонній компанії з державною участю Naval Group презентувати концепції нових кораблів і продемонструвати, чого технологічно можна досягти, передбачаючи при цьому, якими можуть бути прийдешніх військово-морські операції.
З усіх концепцій, представлених Naval Group за останні кілька років, субмарина SMX Ocean з класичною силовою установкою отримала помітний розвиток, щоб відповідати тендерам, оголошеним Австралією та Нідерландами. Представлена в 2014 році вона стала основою розробки версії ударного атомного підводного човна SNA Barracuda (або класу «Suffren»).
З того часу експертами підводного флоту черговою інноваційною моделлю розглядалася версія SMX-31, представлена на виставці Euronaval 2018 року. Особливо її інноваційність полягала у відсутності рубки, що традиційно височіла раніше зверху корпусу субмарини, що надало їй форму кашалоту з «майже ідеальною гідродинамічною формою».
У підході до концепції SMX-31, для конструкторського бюро Naval Group ідея полягала в тому, щоб спроєктувати дуже малопомітний підводний човен. Звідси відсутність рубки для зменшення акустичної характеристики і заміна традиційного гребного гвинта двома бічними пристроями, що підрулюють.
Маючи здатність легко лягати на морське дно, таке судно має бути оптимізовано для збору розвідувальної інформації завдяки потужним акустичним, оптронним та електромагнітним датчикам, вбудованим, як і в деяких субмарин, в її обшивку.
При водотоннажності 3 тисячі тонн, довжині 70 метрів і ширині 13 метрів, відповідно до технічного завдання, SMX-31 повинна нести безпілотні апарати, роботів та до 46 одиниць озброєння, включаючи крилаті та протикорабельні ракети.
Що стосується її силової установки, то вона мала використовувати літій-іонні батареї, забезпечуючи значну тривалість роботи під водою та максимальну швидкість близько 20 вузлів. Щодо робочої глибини, SMX-31 розрахована на роботу на глибині понад 250 метрів.
Проте з 2018 року про субмарину SMX-31 більше не було й мови, поки на виставці Euronaval 2020 Naval Group не представила еволюційну модель цієї концепції, яка отримала назву SMX-31E (E – тобто електрична). Але амбіції у сфері її потенціалу було переглянуто у бік зниження, особливо у частині озброєння. Крім того, було відкинуто ідею вбудовування датчиків у безехове покриття.
Еволюція в основному стосувалася автономії, яка мала наблизитися до автономії атомного підводного човна.
Але концепція SMX-31 не була прибрана назад у шухляду… тому що Naval Group знову представила її цього року на виставці DSA & NASTEC Asia, яка відбулася на початку травня в Куала-Лумпурі (Малайзія). Про це свідчать, зокрема, фотографії, поширені через соціальні мережі.
Як вказують французькі експерти з підводних човнів, вони впевнені в виправданості просування Францією революційної концепції підводного човна SMX-31, оскільки, на їх переконання, для військово-морських операцій незабаром буде характерним збільшення кількості ефективніших засобів спостереження. А саме: безпілотні літальні апарати, супутниковий моніторинг, акустичні буї, гідрофони, гідролокатори тощо. Звідси вони вважають, що інтерес до концепції субмарини SMX-31 тільки зростатиме.
Фахівці підводного флоту, які ознайомилися з концептом французької субмарини відзначають, чому проєкт SMX 31 становить особливий інтерес. Він, на їхню думку, показує, як можна зібрати в одному підводному човні всі найсміливіші ідеї нинішнього часу, додавши до них оригінальні пропозиції.
Naval Group представляє концепцію підводного човна SMX-31. Відео: Naval Group.
@armyinformcomua
Російського агента, який намагався встановити GPS-маячок на спецтранспорт з колони ЗСУ на Кіровоградщині, засудили до 15 років позбавлення волі з конфіскацією майна.
Прикордонники Чопського загону затримали 49-річного закарпатця, який видавав себе за рибалку, щоб дістатися Словаччини.
На Сумщині аеророзвідники артилерійського дивізіону «Грім» 225-го окремого штурмового полку вистежили ворожу штурмову групу. Вони терпляче дочекалися, поки окупанти зберуться в одному з будинків села Олексіївка, після чого завдали точного удару 152-мм калібром.
Оператори безпілотних систем Сил оборони вполювали моторний човен російських загарбників разом з екіпажем.
Українські військові пояснили алгоритм прийняття рішень щодо ударів по місцях накопичення російських окупаційних сил.
У вівторок, 7 жовтня, Міністр оборони України Денис Шмигаль провів зустріч з новопризначеним надзвичайним і повноважним послом Німеччини Гайко Томсом.
від 10000 до 15000 грн
Васильків
Військова частина А1789
від 50000 до 120000 грн
Ужгород
68 ОЄБр ім. Олекси Довбуша
Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…