Від самого початку широкомасштабного вторгнення «Яструби» ефективно й ефектно б’ють окупантів на сході та півдні України, застосовуючи широкий спектр безпілотних літальних апаратів — від…
Французька кораблебудівна компанія Naval Group представила проєкт малопомітного підводного човна SMX-31, який має незвичний зовнішній вигляд і працюватиме на інноваційних електродвигунах на літій-іонних батареях високої ємності.
Як інформує портал Army Recognition, представлена Naval Group субмарина, являє собою концептуальний підводний човен, розроблений з упором на скритність та автоматизацію та призначений для задоволення вимог майбутніх сценаріїв морської війни, повідомляє АрміяInform.
На виставці DSA & NASTEC Asia, що відбулася в Куала-Лумпурі, французький виробник військово-морської техніки і кораблів активно просував раніше розроблену ним цю революційну концепцію субмарини.
Виставка Euronaval, що проводиться раз на 2 роки, дає можливість великому французькому оборонному підряднику та промисловій оборонній компанії з державною участю Naval Group презентувати концепції нових кораблів і продемонструвати, чого технологічно можна досягти, передбачаючи при цьому, якими можуть бути прийдешніх військово-морські операції.
З усіх концепцій, представлених Naval Group за останні кілька років, субмарина SMX Ocean з класичною силовою установкою отримала помітний розвиток, щоб відповідати тендерам, оголошеним Австралією та Нідерландами. Представлена в 2014 році вона стала основою розробки версії ударного атомного підводного човна SNA Barracuda (або класу «Suffren»).
З того часу експертами підводного флоту черговою інноваційною моделлю розглядалася версія SMX-31, представлена на виставці Euronaval 2018 року. Особливо її інноваційність полягала у відсутності рубки, що традиційно височіла раніше зверху корпусу субмарини, що надало їй форму кашалоту з «майже ідеальною гідродинамічною формою».
У підході до концепції SMX-31, для конструкторського бюро Naval Group ідея полягала в тому, щоб спроєктувати дуже малопомітний підводний човен. Звідси відсутність рубки для зменшення акустичної характеристики і заміна традиційного гребного гвинта двома бічними пристроями, що підрулюють.

Маючи здатність легко лягати на морське дно, таке судно має бути оптимізовано для збору розвідувальної інформації завдяки потужним акустичним, оптронним та електромагнітним датчикам, вбудованим, як і в деяких субмарин, в її обшивку.
При водотоннажності 3 тисячі тонн, довжині 70 метрів і ширині 13 метрів, відповідно до технічного завдання, SMX-31 повинна нести безпілотні апарати, роботів та до 46 одиниць озброєння, включаючи крилаті та протикорабельні ракети.
Що стосується її силової установки, то вона мала використовувати літій-іонні батареї, забезпечуючи значну тривалість роботи під водою та максимальну швидкість близько 20 вузлів. Щодо робочої глибини, SMX-31 розрахована на роботу на глибині понад 250 метрів.
Проте з 2018 року про субмарину SMX-31 більше не було й мови, поки на виставці Euronaval 2020 Naval Group не представила еволюційну модель цієї концепції, яка отримала назву SMX-31E (E – тобто електрична). Але амбіції у сфері її потенціалу було переглянуто у бік зниження, особливо у частині озброєння. Крім того, було відкинуто ідею вбудовування датчиків у безехове покриття.
Еволюція в основному стосувалася автономії, яка мала наблизитися до автономії атомного підводного човна.

Але концепція SMX-31 не була прибрана назад у шухляду… тому що Naval Group знову представила її цього року на виставці DSA & NASTEC Asia, яка відбулася на початку травня в Куала-Лумпурі (Малайзія). Про це свідчать, зокрема, фотографії, поширені через соціальні мережі.
Як вказують французькі експерти з підводних човнів, вони впевнені в виправданості просування Францією революційної концепції підводного човна SMX-31, оскільки, на їх переконання, для військово-морських операцій незабаром буде характерним збільшення кількості ефективніших засобів спостереження. А саме: безпілотні літальні апарати, супутниковий моніторинг, акустичні буї, гідрофони, гідролокатори тощо. Звідси вони вважають, що інтерес до концепції субмарини SMX-31 тільки зростатиме.
Фахівці підводного флоту, які ознайомилися з концептом французької субмарини відзначають, чому проєкт SMX 31 становить особливий інтерес. Він, на їхню думку, показує, як можна зібрати в одному підводному човні всі найсміливіші ідеї нинішнього часу, додавши до них оригінальні пропозиції.
Naval Group представляє концепцію підводного човна SMX-31. Відео: Naval Group.
@armyinformcomua
Бійці 5-ї Слобожанської бригади «Скіф» НГУ планомірно та холоднокровно знищують ворога на Південно-Слобожанському напрямку. Росіяни намагаються просуватися малими групами, накопичуючи сили перед штурмами, і змушені ховатися в укриттях, які вже давно пристріляні українськими підрозділами.
Дронарі бригади НГУ «Рубіж» користуються тим, що ворог не може подолати протитанковий рів, і перетворюють його у братську могилу для росіян.
Від початку доби між українськими військами та російськими окупантами було зафіксовано 76 бойових зіткнень.
Дронарі батальйону безпілотних систем «Сапсан» 14-ї Князівської бригади показали філігранну роботу: пілот-ас майстерно обійшов ворожі антидронові сітки та уразив 130-мм гармату М-46 точним ударом у місце заряджання боєприпасів.
«Сірий та вогкий ранок понеділка» для 33-ї окремої механізованої бригади розпочався з відбиття штурму: противник атакував у дві хвилі, задіявши щонайменше шість одиниць «замангаленої» техніки в напрямку села Володимирівка.
Боєць самохідного артилерійського дивізіону Президентської бригади Андрій, позивний «Артист», який наїхав на «шлагбаум» із чотирьох протитанкових мін і дивом залишився живим, діставши контузію, розповів про той вибух, свою роботу з бусоллю та мотивацію повернутися у стрій.
від 26000 до 126000 грн
Львів, Львівська область
від 23100 до 53100 грн
Стрий
Військова частина А2847
Від самого початку широкомасштабного вторгнення «Яструби» ефективно й ефектно б’ють окупантів на сході та півдні України, застосовуючи широкий спектр безпілотних літальних апаратів — від…