Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…
Протягом другого півріччя нинішнього року до України почали надходити унікальні броньовані автомобілі швидкої допомоги. Ці машини, створені на базі багатоцільового канадського автомобіля Terradyne Gurkha MPV 4×4, були придбані «Медичними закупівлями України» коштом, зібраним в межах президентської ініціативи UNITED24. Загалом закуплено 13 таких «швидких». Вартість усіх становить 124 млн грн.
«Дякую кожному, хто підтримує нас в складний час широкомасштабної війни. Ваші донати важливі. Вони, без перебільшення, рятують життя українців. Броньовані „швидкі“ дозволять робити це ще ефективніше, евакуюючи поранених з найгарячіших точок фронту. Загалом кількість таких машин в світі дуже обмежена, тому їх довелося спеціально виготовляти під замовлення», — заявив під час отримання першої з цих бронеавтомобілів міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.
Тож варто і читачам АрміяInform познайомитись з особливостями цього, у чималій мірі, унікального транспортного засобу.
Назва цього броньовика є даниною гуркхам, непальським солдатам, які ось уже третє століття служать у британській та індійській арміях, а також армії Непалу. Гуркхів відрізняє сувора дисципліна, сміливість та вірність присязі. Власно кажучи, те саме притаманне і однойменній канадській машині.
Лінійка патрульних броньованих машин Gurkha провадиться компанією TerradyneArmoredVehicles, дочірньою компанією MagnaInternational. При цьому варто зазначити, що спочатку Gurkha було розроблено компанією ArmetArmoredVehicles. Права на дизайн та інтелектуальну власність Gurkha були придбані Magna у серпні 2011 року.
Загалом сімейство машин Gurkha призначене для використання в оборонних, правоохоронних цілях та завданнях національної безпеки. Автомобілі можуть перевозити підрозділи спецпризначенців (спеціального озброєння та тактики) та групи міських правоохоронних органів.
У базовій пропозиції від заводу-виробника Gurkha доступний у трьох різних варіантах, кожен з яких побудований на шасі Ford F-550SuperDuty. Машина має традиційне компонування, двигун попереду, кабіна екіпажу в середній частині та відділення для десанту та вантажів у задній частині.
Для підрозділів силових структур Gurkha виробляється у трьох варіантах: легкий броньований розвідувальний дозорний автомобіль LAPV, багатоцільовий автомобіль MPV, той самий що обрано для українських «швидких» та швидкохідний патрульний автомобіль RPV.
У легкому автомобілі 4×4 Gurkha LAPV можуть розміститися вісім спецпризначенців та поліцейських. Цей автомобіль брав участь у польових випробуваннях, проведених збройними силами ОАЕ у липні 2012 року. Варіант Gurkha RPV призначений для проведення військових та поліцейських завдань. Він має спеціальне вантажне відділення для перевезення вантажів та спорядження військовослужбовців, що знаходяться на борту.
Власне кажучи, є і четвертий, суто цивільний варіант цього канадського монстра — Terradyne Gurkha CPV. Випускають його для тих, кому недостатньо американської «кувалди» Hummer і кому точно нікуди грошей дівати. Адже потенційному власнику оцивільненого Gurkha доведеться викласти щонайменше $350 тисяч у базовій моделі. Ну, це як за шикарний Rolls-Royce.
Щоб задовольнити особливі потреби Збройних Сил України, ці броньовані відповідають стандартам безпеки по класифікації НАТО B7/STANAG 2, що вказує на високий рівень балістичного захисту, здатного протистояти різним загрозам, включаючи вогонь зі стрілецької зброї боєприпасами калібру 7,62 мм, вибухівки масою до 6 кг та розривів 155-мм осколково-фугасних (ОФ) артилерійських снарядів.
Мінівен Gurkha оснащений 6,7-літровим турбодизелем V8, що виробляє 330 кінських сил і 750 Нм крутного моменту. Він оснащений 6-ступіневою автоматичною коробкою передач, що дозволяє розвивати максимальну швидкість 130 км/год. Трансмісія автомобіля 4×4 має можливість перемикання передач на ходу, що дозволяє водію перемикатися між режимами приводу на два та повний привід за потреби. Примітним аспектом цих машин є їх шини, що самоущільнюються, призначені для продовження роботи навіть після втрати тиску в колесах, що знижує ризик знерухомлення через пошкодження шин в зонах бойових дій.
Базова маса Gurkha MPV становить приблизно 7,484 тонни, але вона може змінюватись залежно від додаткового обладнання та конфігурації бронювання. Щоб покращити керованість автомобіля при екстреному гальмуванні, він оснащений вентильованими дисковими гальмами на всіх колесах та антиблокувальною гальмівною системою (ABS). Мінівен Gurkha має довжину 6,4 метра, ширину 2,5 метра та висоту 2,6 метра. Запас палива автомобіля складає 151 літр.
Gurkha — повнопривідний автомобіль, оснащений блокувальними диференціалами і самоблокувальним диференціалом (LSD). Передня підвіска включає гвинтові пружини, амортизатори та кермовий демпфер. Задня підвіска включає листові ресори з кріпленнями Timbron.
До стандартного обладнання та систем автомобіля належать система кондиціонування, буксирні гачки, освітлювальне обладнання та бічні дзеркала. Експлуатація та ремонт машин сімейства Gurkha MPV значно спрощені, оскільки складники для них завжди є в розгалуженій глобальній сервісній мережі компанії Ford.
Окремо слід зупинитися на захисних особливостях цього транспортного засобу. Броньована капсула екіпажу відокремлена від моторно-трансмісійного відділення подвійним перебиранням HOLLOWDECK™. Двері відділень екіпажу та десанту також броньовані.
Стінки бортів, виконаних за технологією HOLLOWDECK™, заповнені противибуховим матеріалом THIKA MINEPLATE™, і тим самим забезпечується високий захист від направлених фугасів та СВП. Перший шар бронювання захищає передню частину машини. Другий шар бронювання додатково захищає тих, хто сидить у кабіні, від атак по лобовій дузі. Машина має круговий захист від 7,62-мм бронебійних куль.
Днище машини додатково захищене ще однією пластиною, що демпфує: вона виконана з матеріалу THIKA MINEPLATE™, що має шарувату структуру типу сендвіча, яка поглинає значну частку енергії вибуху. Пластина має власну систему кріплення, завдяки якій вона прикриває все відділення екіпажу. Додаткові демпфувальні елементи перешкоджають передачі ударних хвиль через корпус. Для захисту кабіни екіпажу від вибуху міни під днищем, дорожній просвіт був максимально збільшений для забезпечення якнайбільшого розсіювання енергії вибуху. Розташування важких вузлів під підлогою кабіни вдалося уникнути, оскільки вони можуть у разі вибуху стати додатковим фактором ураження.
@armyinformcomua
Українські військові пояснили алгоритм прийняття рішень щодо ударів по місцях накопичення російських окупаційних сил.
У вівторок, 7 жовтня, Міністр оборони України Денис Шмигаль провів зустріч з новопризначеним надзвичайним і повноважним послом Німеччини Гайко Томсом.
Служба безпеки та Національна поліція ліквідували шість нових схем ухилення від мобілізації, які діяли у різних регіонах України. На оборудках викрито 14 організаторів, які продавали свої «послуги» від $1,5 до $13 тис.
Танкіст 33-ї окремої механізованої бригади на псевдо «Шайтан», який до війни був будівельником, розповів про свій бойовий шлях від піхотинця до механіка-водія танка «Leopard» та про унікальний бій, коли його екіпаж під’їхав до ворожої колони на 280 метрів і знищив її прямим наведенням.
У вівторок, 7 жовтня, Президент України Володимир Зеленський заслухав доповідь керівника Служби зовнішньої розвідки Олега Іващенка.
Відбили в росіян село на Дніпропетровщині. Бійці 141 механізованої бригади показали відео зачистки села Січневе.
від 20550 до 50000 грн
Первомайськ (Миколаївська обл.)
Третій відділ Первомайського РТЦК та СП
від 20000 до 120000 грн
Київ, Київська область
від 20100 до 50100 грн
Первомайськ (Миколаївська обл.)
Третій відділ Первомайського РТЦК та СП
Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…