Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…
В умовах гібридної війни інформація про рух будь-яких кораблів територіальними водами України має примітку «з обмеженим доступом». Про це в прямому ефірі телемарафону «Єдині новини» зауважила начальник об’єднаного координаційного пресцентру Сил оборони півдня України Наталія Гуменюк, коментуючи запровадження українського транспортного коридору Чорним морем та проходу по ньому першого судна.
Нагадаємо, що контейнеровоз під гонконзьким прапором, який був заблокований росією в порту Одеси із лютого минулого року, пройшов евакуаційним коридором та дістався Стамбула.
Капітан 1 рангу Наталія Гуменюк наголосила, що налаштування такого гуманітарного коридору для відновлення навігації в акваторії Чорного моря є надзвичайним проривом.
— В умовах шаленого тиску країни-терористки росії ця операція є надзвичайною. Експеримент розпочато, перший пішов! Будемо сподіватись, що інші судна також зможуть безпечно вийти з портів України, — сказала вона.
Також офіцер нагадала, що на початку широкомасштабного вторгнення, коли росія проголосила північно-західну частину Чорного моря місцем проведення контртерористичної операції, інших терористів, окрім самої росії, там не було. І саме росіяни тероризували судна, зокрема й іноземні, ракетними ударами безпосередньо по самих суднах під іноземним прапором. На початок великої війни в акваторії територіального моря України перебувало близько 100 суден, вони були заведені в порти.
— Згодом, коли розпочав функціонувати зерновий коридор, судна, які за призначенням могли бути завантажені збіжжям і вийти, працювали в рамках цього зернового коридору. Але близько 40 суден залишаються в порту Одеси, є певна кількість в Чорноморському та Південному. Треба розуміти, що там розміщені судна різної класифікації, наприклад ті, що призначені для перевезення ПММ. Це становить додаткову небезпеку у випадку прямування таким маршрутом.
Наталія Гуменюк розповіла, що після завершення зернової угоди, за інформацією наших партнерів, російська федерація вживала заходів для посилення мінної небезпеки в територіальному морі України. Вона наголосила, що рішення про можливість прямування судна транспортним коридором ухвалюється лише після ретельного вивірення всіх позицій, як це і сталось із судном-«першопроходцем».
— Функціонування такого коридору надалі — це доволі специфічна історія, але цілком можлива. Нагадаю, що саме так функціонували зернові коридори, але був дуже суттєвий нюанс — гарантії від ООН та Туреччини, які були долучені до цих угод. І не тільки Сили оборони України забезпечували безпекову складову, саме наявність цих гарантій дуже суттєво стримувала ворога. Хоча впродовж всього функціонування зернових коридорів атаки на відповідний регіон не припинялись, зокрема і в напрямку портової та припортової інфраструктури. Ворог підступний, він не дотримується законів та звичаїв ведення війни. Тож ризик залишається.
Вона наголосила, що без підтримки світової спільноти і товариства переконливих гарантів Україна може не впоратись із забезпеченням функціонування морського транспортного коридору.
— Абсолютних безпекових гарантій немає, і перевезення відбувається не тільки зерна, нагадаю, вийшов контейнеровоз, це зовсім інший товар і вантаж. І зараз обговорюються відповідальність судновласника, усвідомлення ним небезпек та ризиків. Усе, що здатні забезпечити Сили оборони України, ми забезпечуємо, але треба розуміти, що ми не здатні на сьогодні в абсолюті протралити повністю весь шлях, щоб убезпечити його від наявності мін. Але максимально докласти зусиль можемо.
Також начальник об’єднаного координаційного пресцентру Сил оборони півдня України зазначила, що заяви міноборони росії про атаки кораблів противника українськими надводними дронами можуть бути провокацією.
— росіяни готові провокувати в Чорному морі будь-які нестандартні ситуації для того, щоб звинуватити в цьому Україну. До офіційної заяви української сторони щодо того, що відбулось, все решта залишається елементом фантазії, — наголосила Наталія Гуменюк.
@armyinformcomua
Старший лейтенант Олександр, із позивним «Шева», служить заступником командира танкової роти у 128-й окремій важкій механізованій бригаді «Дике поле».
14-й окремий полк безпілотних авіаційних комплексів (віднедавна розширений до 1 окремого Центру СБС) — з’єднання у складі Сил безпілотних систем ЗСУ, перший та єдиний в світі підрозділ, що виконує спеціальні завдання зі знищення особливо важливих цілей ворога із застосуванням широкої номенклатури безпілотних систем на оперативно-тактичному та стратегічному рівнях.
Міністр оборони України Денис Шмигаль зустрівся з Міністром оборони Нідерландів Рубеном Брекельмансом та обговорив запуск спільного виробництва deep-strike БПЛА.
Безпілотникіи 3 Окремої важкої механізованої Залізної бригади та суміжників безупинно перемелюють російських загарбників і трощать їхнє озброєння та укріплення.
Підрозділи 24 ОМБр імені Короля Данила тримають оборону в Часовому Ярі, знищуючи накупантів при спробах накопичення.
Перший батальйон ПБС Kraken 3 АК цілодобово та комплексно працює по окупантах в Харківській області.
Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…