Дослідник і популяризатор козаччини став тим, хто повернув українському народові пам’ять про його героїчне минуле і перетворив історію на національну…
АрміяInform вже розповідала про САУ K9 Thunder, що перебуває на озброєнні армії Південної Кореї. На її базі флагман турецького оборонпрому концерн ASELSAN розробив власну модифікацію — 155-мм самохідну гаубицю Т-155 Firtina («Шторм»). Від базового варіанта згадана самохідка насамперед відрізняється модернізованими баштою та шасі, а також удосконаленими системами управління вогнем, зв’язку та навігації турецького виробництва.
САУ Т-155 Firtina прийняли на озброєння сухопутних військ Туреччини у 2001 році. На самохідці встановлена 155-мм гармата зі стволом завдовжки 52 калібри (трохи більше ніж 8 метрів). Вона здатна вести вогонь по цілях як із закритих вогневих позицій, так і прямим наведенням. Причому стріляє як стандартним осколково-фугасним снарядом М107, так і активно-реактивним М549, а також боєприпасом збільшеної дальності MOD 274 НЕ extended range (ER).
У подальшому відбувалося поступове вдосконалення цієї самохідки з використанням сучасних технологічних напрацювань артилерійської галузі Туреччини. Як наслідок, у 2019 році з’явився її модернізований варіант — САУ Т-155 Firtina ІІ, що отримав позначення New Generation Firtina. На ній встановили вдосконалену систему управління вогнем, що оснащена потужнішим комп’ютером. Навідник отримав удосконалені прилади керування та наведення.
Навігаційна система здатна в автоматичному режимі визначити місце розташування САУ Firtina ІІ та її висоту над рівнем моря. Ця інформація вводиться в балістичний комп’ютер, куди також надходять дані про температуру снаряду, ствола гаубиці, швидкість і напрям вітру, вологість повітря і атмосферний тиск. На підставі отриманих даних комп’ютер визначає кути наведення по вертикалі та горизонталі, а потім в автоматичному режимі здійснює прицілювання та контролює балансування гармати. Гідравлічні приводи вертикального та горизонтального наведення замінені електричними. Також передбачений напівавтоматичний режим роботи (наведення здійснюється за допомогою приладів управління навідника та заряджання) та наведення в ручному режимі.
Система заряджання снарядів повністю автоматизована, з вибором типу боєприпасу з пульта командира або навідника. При цьому маніпулятор переміщає снаряд у бойовому відділенні та опускає його на лоток, що рухається у вертикальній площині. Лоток зі снарядом піднімається до рівня затвора, снаряд надсилається у ствол. До речі, модернізована система заряджання дозволяє підвищити скорострільність до 7–8 пострілів за хвилину.
На башті вдосконаленої САУ встановлюється дистанційно керований модуль озброєння SARP, що також виконує роль прицілу під час ведення вогню з гаубиці прямим наведенням. Він є стабілізованою платформою для встановлення кулеметів калібру 7,62 або 12,7 мм і 40-мм автоматичних гранатометів. Модуль може оснащуватися автоматом супроводу цілі, що забезпечує ведення вогню під час руху як по нерухомих, так і рухомих цілях. У похідному положенні модуль складається назад та закріплюється на задній стінці башти для зменшення висоти самохідки.
Екіпаж модернізованої САУ налічує чотири особи, кожна з яких має свій пульт із дисплеями. Механік-водій отримав камери переднього та заднього огляду, причому вони можуть бути виконані як в телевізійному, так і тепловізійному варіантах.
Водночас довжина нової версії машини зросла з 12 до 13,1 м (за рахунок розташованого в похідному положенні на кормовій стінці башти модуля озброєння), а бойова маса збільшилася з 46,3 до 48 тонн.
Підвищення ефективності застосування САУ Firtina ІІ забезпечує транспортно-зарядна машина (ТЗМ), що отримала назву Poyraz («Північний вітер»). Вона оснащується силовим блоком від танка М48А5Т1 з 12-циліндровим V-подібним дизельним двигуном AVDS-1790, поєднаним з автоматичною трансмісією Allison CD-850.
Екіпаж ТЗМ становлять три особи: командир, оператор, який керує роботою механізмів передачі снарядів та зарядів на САУ, та механік-водій. У нижній часині корпусу розміщено чотири механізовані конвеєри, що забезпечують зберігання та переміщення 96 снарядів, а заряди (96 одиниць) зберігаються у верхньому відсіку рубки. Споряджена маса машини становить 47 тонн, довжина — 9,5 метра, ширина — 3,4 метра, висота — 3,49 метра.
@armyinformcomua
Прикордонники затримали уродженця Донецька, який з 2015 року воював проти України, брав участь у боях за Донецький аеропорт та Дебальцеве, а згодом служив у розвідвзводі батальйону «Сомалі».
На Південно-Слобожанському напрямку противник намагається щодня проводити штурмові дії. Однак останній наступ з використанням техніки виявився для росіян невдалим.
Президент України Володимир Зеленський підписав указ про зміну дати святкування Дня Десантно-штурмових військ Збройних Сил України. Відтепер свято, яке раніше відзначали 21 листопада, переноситься на 8 листопада.
Бійці 37-ї окремої бригади морської піхоти провели успішну штурмову операцію в зоні відповідальності підрозділу, взявши під контроль покинуту ферму, яку ворог міг використовувати як склад або командний пункт. Операція відбулася без жодних втрат з українського боку.
Pansarbandvagn-301, або PBV — шведський бронетранспортер, розроблений у 1950–1960-х роках. Попри поважний вік, ця техніка й досі виконує бойові завдання — тепер уже у складі Збройних Сил України, зокрема в 39-й окремій бригаді берегової оборони.
Командувач Сил безпілотних систем (СБС) ЗСУ, майор Роберт «Мадяр» Бровді, повідомив, що за перший тиждень від старту набору до нового роду військ було отримано 4 954 заявки — це приблизно «по одній заявці кожні дві хвилини».
від 28000 до 32000 грн
Васильків, Київська область
від 20500 до 50500 грн
Стрий
Військова частина А2847
Дослідник і популяризатор козаччини став тим, хто повернув українському народові пам’ять про його героїчне минуле і перетворив історію на національну…