Це формує спадкоємність та власну військову традицію. 23 травня 2025 року Президент України присвоїв 38 окремій бригаді морської піхоти Військово-Морських Сил Збройних…
Практичні поради музейникам інших міст надали професор кафедри художнього дерева Львівської національної академії мистецтв Роман Яців та приват-доцент Львівської національної академії мистецтв, заступник завідувача кафедри реставрації творів мистецтва Юрій Островський.
Науковці підкреслили, що варварське ставлення московських окупантів до культури загальновідоме. Це стосується не лише ХХ ст., а й попередніх століть, і для нас багато технологій уже відомі, тому що москва ніколи не шанувала культуру. Моковити орієнтовані на варварський спосіб загарбання нових територій, абсолютно нехтуючи тими чи іншими моделями культурного розвитку людства. І Україна є найбільш ураженою саме від московської зарази й відповідно є дуже багато небезпек, які стосуються того великого спадку, який сучасна країна набула впродовж тисячоліть.
Захист культурної спадщини — справа не лише великих міст, а й малих громад. Потрібно максимально уберегти від можливих втрат сакральну архітектуру, етнографічні предмети побуту, ікони, малярство, графіку, скульптуру, предмети декоративно-ужиткового мистецтва. Дуже багато пам’яток, які розкривають нашу особливість, нашу унікальність, нашу ідентичність у високих формах і елітарного, і традиційного мистецтва потребують дуже системного, професійного захисту.
Дерев’яне будівництво:
Передусім це стосується таких об’єктів національної спадщини, як, наприклад, дерев’яне церковне будівництво. У храмах зберігається величезна кількість творів мистецтва, які надзвичайно цінні. Інколи вони навіть не дослідженні. Тому потрібно вже організовувати охорону церков, чергування біля дерев’яних храмів. Також завчасно подбати про забезпечення протипожежної охорони, протипожежного інвентарю, наповнення піску, гасильних матеріалів і просто організувати якесь чергування біля таких храмів, аби убезпечити їх від спалення.
Архіви:
Щодо музейництва і музейних об’єктів. Перша черга — збереження оригінальних історичних документів. Їх потрібно перепакувати між листами картону, використовуючи обгортання так званими конвертами або складанням спеціального фільтрувального паперу. Бажано зробити їхні фотокопії, опис, проставити інвентарні номери, а спаковані та зав’язані папки поскладати та зберігати окремо, бажано у протипожежних сейфах.
Картини:
Щодо інших творів мистецтва, як-от іконопис, багато з яких також зберігається в регіональних музеях. Потрібно найцінніші з цих творів перенести й упакувати в спеціальні скрині. Для цього варто отримати OSB-плити, пакувальні пухиристі плівки, збити дерев’яні бруски в конкретні коробки, щоб за розмірами сортувати і вкладати ці твори. В такі скрині вмонтувати картини з дистанціями по розкладанню між творами. Також слід вкласти туди опис предметів, які зберігаються, бажано з фотографіями та інвентарними номерами. Тоді цю скриню зачинити й опечатати її печатками вашого музею. Надалі перевезти в безпечні місця, в пивниці. Якщо поблизу є якісь замки чи монастирські об’єкти, можна просити перемістити їх туди. Домовлятися з відповідальним за ці об’єкти про безпечне зберігання творів.
Подібна структура має стосуватися і поліхромної дерев’яної скульптури, якої є багато в наших храмах. Тому бажано, щоб кожен з таких об’єктів мав окрему збиту скриню. Скульптура повинна бути огорнута від оббиття за рахунок бульбашкових пакувальних плівок. Надалі у скринях цю скульптуру треба зафіксувати так, щоб вона не рухалася та не могла нищитися під час транспортування.
Щодо творів графіки, але дійсно вартісних раритетів ваших експозицій, то всі вони повинні бути перекладені безкислотним папером, загорнутими в конверти, упаковані з документуванням. Також бажано опечатувати такі папки для подальшого їх зберігання. Для них можна виготовляти окремі скрині, куди їх вкладати. Намагатися, щоб це були жорсткі картонні конверти, поскладані вертикально й зафіксовані під час транспортування та переміщення.
Стосовно кераміки, порцелянових виробів чи інших керамічних творів мистецтва, то їх теж бажано укладати у скрині, пакувати з допомогою плівок, фіксувати зберігання у скринях, позбавляючи їх руху від подальших руйнацій під час транспортування.
Фото автора
@armyinformcomua
Печенізька дамба тривалий час є об’єктом системних російських атак. Ворог намагався влучити по ній іранськими «Шахедами», авіабомбами КАБ, ракетами різних типів, «Молніями» та FPV-дронами.
Бійці батареї артилерійської розвідки Ares 57-ї мотопіхотної бригади імені кошового отамана Костя Гордієнка атакували російську логістику.
Найбільше ворог атакував на Покровському (27 разів), Костянтинівському та Гуляйпільському напрямках (по 13).
Бійці батальйону безпілотних систем Fatum 60 механізованої Інгулецької бригади влучили легковий автомобіль з повним кузовом окупантів.
У 95-й окремій десантно-штурмовій Поліській бригаді ДШВ ЗСУ пояснюють, що раніше переведення могло тягнутися пів року.
Бійці 4-ї бригади оперативного призначення імені Героя України сержанта Сергія Михальчука «Рубіж» Нацгвардії на Покровському напрямку узяли в полон російського штурмовика, який прийшов на війну з тюрми.
від 19000 до 120000 грн
Коломия, Івано-Франківська область
від 20000 до 60000 грн
Коломия
Військова частина А1267
Це формує спадкоємність та власну військову традицію. 23 травня 2025 року Президент України присвоїв 38 окремій бригаді морської піхоти Військово-Морських Сил Збройних…