ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Як на «Укрспецсистемс» створюють нові безпілотні комплекси

Інфографіка Озброєння та техніка Публікації
Прочитаєте за: 6 хв. 8 Лютого 2022, 17:29

Кореспондент АрміяInform побував на одному з вітчизняних підприємств , яке розробляє та виробляє безпілотні авіаційні комплекси ТОВ «Укрспецсистемс» та поспілкувався з керівником підприємства Дмитром Хасаповим.

Як відомо, компанія «Укрспецсистемс» займається розробкою і виробництвом комплексів БПЛА, наземних станцій управління та корисного навантаження. Яким був портфель замовлень компанії протягом 2020–2021 років?

— Наша компанія займається розробкою безпілотних авіаційних комплексів та авіаційних платформ для гіростабілізованих систем та програмного забезпечення з 2014 року. Всі поставки нашої продукції для Міністерства оборони відбуваються через державне замовлення. Контракти виконуються за специфікацією, яка має гриф «таємно» та розголошенню не підлягає. Крім того, поставки здійснюють іншим силовим структурам та державним установам.

У січні 2021 року ми успішно закінчили програму випробувань нового безпілотного авіаційного комплексу PD-2 і сподіваємось, що у 2022 році нова техніка буде надходити у війська. Торік у листопаді комплекс за результатами численних випробувань був допущений до експлуатації в частинах Збройних Сил України.

Новий безпілотник PD-2 має модульну конструкцію, завдяки чому протягом 15 хвилин, без використання жодних інструментів, змінюється конфігурація літака. У такий спосіб він може мати три конфігурації.

Перший варіант передбачає використання чотирьох електродвигунів і один бензиновий двигун, який має здатність вертикального злету. Другий варіант передбачає один бензиновий двигун, тому зліт і посадка відбуваються завдяки злітно-посадковій смузі. Третій варіант також з одним бензиновим двигуном, але запуск здійснюється з катапульти, а посадка завдяки використанню парашуту. Злітно-посадкова смуга непотрібна для такого варіанту конфігурації.

Які власні розробки техніки пропонують інженери вашого підприємства?

­— В компанії «Укрспецсистемс» створений великий конструкторський відділ, який саме й займається безпосередньо розробкою БПЛА та різних вузлів із застосуванням новітніх технологій. Компанія зареєструвала понад 20 українських патентів на їхні винаходи. Наприклад, розроблені нова система кріплення шасі, система випуску парашуту та ряд інших. У рамках безпілотної авіаційної системи PD-2 розробили абсолютно нову гіростабілізовану систему USG-400, що є платформою з тепловізійним модулем, камерою денного бачення, лазерним далекоміром та блоком обробки даних.

Компанія обрала курс так званої системної інтеграції та пропонує замовникам не лише якісні безпілотні літальні апарати, а й інформаційне середовище для вирішення тих чи інших завдань. Універсальне програмне забезпечення для збору, аналізу та обробки інформації, що отримана з БПЛА та стаціонарних або мобільних відеокамер, дозволяє побудувати єдине інформаційне середовище загальної ситуаційної обізнаності. До програмного середовища, окрім комплексів PD-1 та PD-2, вже інтегровані «Лелека-100», «Фурія», «Валькірія», «Мара-2м», а також нещодавно і Bayraktar TB-2.

Після 2014 року виник дефіцит з комплектувальними, з якими проблемами довелося стикнутися? Що мали виробляти самостійно, щоб уникнути залежності від поставок з-за кордону?

— В силу того, що підприємство створили волонтери саме у 2014 році й уже існував «мораторій» на поставку матеріалів та комплектовання з Росії, ми з самого початку планували виробництво, не пов’язане з поставками необхідних матеріалів з цієї країни. Всі необхідні комплектувальні, які не виробляються в Україні, надходять з країн Заходу. Добре налагоджена робота відділу постачання дозволяє якісно вирішувати питання логістики. Якщо коротко, ми не відчуваємо дефіциту комплектувальних та необхідних матеріалів.

Чи вдається модернізувати, оновлювати виробниче обладнання компанії?

— Скажу прямо, можна працювати й на старому, радянському обладнанні, але це відразу позначиться на ефективності та якості виробничого процесу.

Необхідно рухатись в ногу з часом і мати максимально ефективне, безпечне для працівників та економічне обладнання. Ми налагодили співпрацю з вітчизняними та закордонними підприємствами, виробниками станків інструментів та іншого обладнання, що необхідно для технологічного процесу на нашому підприємстві. Наприклад, нещодавно ми запустили нову формотворну лінію для прискорення виробництва комплектувальних. Станки нам поставив вітчизняний виробник.

Скільки у вас працює робітників та яка їхня середня заробітна платня?

— Усі зарплати в нашій компанії  абсолютно «білі», ніхто не працює в тіньовому сегменті економіки. Всі працівники компанії соціально захищені. На підприємстві в різних відділах та цехах працює понад 150 осіб. Рівень заробітної плати залежить від рівня кваліфікації працівника. Якщо брати як відправну точку місто Київ, оплата праці в нашій компанії вища за середній показник по столиці. Ми турбуємось про свої кадри і розуміємо, що основна цінність підприємства — люди. І вони повинні отримувати за свою працю належну грошову винагороду.

 Питання підготовки, омолодження кадрів на багатьох підприємствах стоїть доволі гостро. Як вирішуєте кадрову проблему?

— Взагалі, у нашій державі існує проблема з підбором кваліфікованих кадрів. Утім, оскільки виробництво безпілотної авіації доволі «молодий» напрямок і світовий ринок швидко розвивається, переважно кадри у нас молоді. Для молоді це цікаво, приваблює своїми можливостями і збігається з поглядами та навиками нового покоління. Усі конструкторські та технологічні завдання пов’язані з новими технологіями, тож молодим людям простіше адаптуватися. На підприємстві також працюють «аксакали» з багаторічним досвідом. Пошук кадрів для підприємства відбувається не тільки на інтернет-майданчиках. З одним із провідних вишів у галузі авіації у нас укладено договір, за яким ми на своїй базі демонструємо студентам можливості БПЛА на практиці і водночас серед них проводимо відбір кандидатів, які виявили зацікавленість у нашому підприємстві як у майбутньому роботодавцеві.

Чи є постійний зворотний зв’язок із замовником вашої продукції, після того, як ви передали йому свої вироби. Як обслуговують та ремонтують БПЛА?

— У нас створено власний сервісний центр, основне завдання якого — технічна підтримка нашої техніки, що експлуатується як в нашій країні, так і за кордоном. У разі необхідності до експлуатанта виїжджає група наших спеціалістів, яка вже на місці  визначає причину пошкодження комплексу. Якщо є можливість відновити технічний стан БПЛА на місці, виконуються ремонтні роботи. Але необхідно наголосити , що насамперед компанія працює для того, щоб підтримувати на сучасному рівні обороноздатність нашої держави, а для цього необхідно мати якісну сервісну підтримку.

Співпрацюючи з військовими, ми отримуємо від них у режимі онлайн зауваження, побажання та оцінку роботи своїх комплексів. Завдяки такій плідній співпраці після PD-1 з’явився якісно інший БПЛА PD-2.

Офіційно за весь час існування компанії було отримано три рекламації. Жодна з них не була пов’язана з конструкцією БПЛА або технологічним браком. Секрет у тому, що робота налагоджена так, що експлуатанта ми «чуємо» раніше, ніш бюрократичним шляхом від нього до нас дійде рекламація.

 — Які плани компанії щодо розвитку підприємства в майбутньому? Яка географія вашої міжнародної співпраці?

— Технології на місці не стоять, разом із ними ми теж рухаємось вперед. Сьогодні наша продукція представлена в країнах Близького Сходу та на інших континентах. Але основна робота націлена на наш внутрішній ринок, насамперед в інтересах ЗСУ. Ми хочемо, щоб над Україною було чисте небо.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
@armyinformcomua
«Окупанти зменшують кількість, збільшують радіус» — поблизу Лимана ворог йде вперед поодинокими «інфільтраціями»

«Окупанти зменшують кількість, збільшують радіус» — поблизу Лимана ворог йде вперед поодинокими «інфільтраціями»

На Лиманському напрямку ситуація не змінюється вже досить тривалий час, залишаючись надзвичайно складною. Ворог рветься до Лиману, використовуючи тактику «інфільтрації».

«Своїх не кидаємо» — тільки в телевізорі: окупанти втекли, залишивши пораненого під дроном

«Своїх не кидаємо» — тільки в телевізорі: окупанти втекли, залишивши пораненого під дроном

Оператори батальйону безпілотних систем «Небесна Кара» 54-ї ОМБр оприлюднили відео, яке спростовує російський пропагандистський лозунг «своїх не кидаємо».

«Нас було 60, майже всі зеки, після першого бою залишилися одиниці»: історія полонених на Сумщині

«Нас було 60, майже всі зеки, після першого бою залишилися одиниці»: історія полонених на Сумщині

Бійці 80-ї окремої десантно-штурмової Галицької бригади поповнили обмінний фонд двума екс-«зеками»: Артьомом із Пєрмі та Олександром, з Нової Каховки.

ДОТ Міноборони першим у секторі оборони отримав сертифікат ISO з антикорупційної системи управління

ДОТ Міноборони першим у секторі оборони отримав сертифікат ISO з антикорупційної системи управління

Аудитори канадської компанії MSECB офіційно підтвердили, що «Державний оператор тилу» Міноборони України має ефективну систему управління протидією корупції, що відповідає міжнародним вимогам.

Реальність бою у віртуальних окулярах: десантники опановують новий метод психологічної підготовки

Реальність бою у віртуальних окулярах: десантники опановують новий метод психологічної підготовки

Бійці 132-го окремого розвідувального батальйону ДШВ розпочали тренування у віртуальній реальності, щоб відпрацьовувати дії в умовах, максимально наближених до бойових, та, найголовніше, готувати психіку до стресу, хаосу та інформаційного тиску.

Стьопа повертається: російський наркодилер, якого вже обмінювали, знову в українському полоні

Стьопа повертається: російський наркодилер, якого вже обмінювали, знову в українському полоні

Воїни бригади «Спартан» взяли в полон на Покровському напрямку ще трьох окупантів, серед яких виявився російський наркоторговець, який уже був в українському полоні, але після обміну його знову відправили на війну — і вдруге він шукав спосіб здатися, щоб вижити.

ВАКАНСІЇ

Лікар-терапевт

Київ

Військова частина А7039

Гранатометник

від 20100 до 120000 грн

Вінниця

Вінницький обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки

Заступник командира роти охорони з морально-психологічного забезпечення

від 27000 до 30000 грн

Запоріжжя

Військова частина А3130

Бойовий медик

від 22800 до 52800 грн

Стрий

Військова частина А2847

Кравець

від 20000 до 25000 грн

Васильків

Військова частина А1789

Гранатометник

від 20000 до 120000 грн

Дніпро

233 окремий батальйон 128 ОБр Сил ТрО

--- ---