ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Як проходять лікарсько-льотну експертизу члени екіпажу та оператори БПЛА

Відео Публікації
Прочитаєте за: 7 хв. 7 Лютого 2022, 15:47

Деколи на свою адресу медики лікарсько-льотної комісії чують звинувачення в тому, що мета їхньої роботи — знайти хиби в здоров’ї льотчика, аби списати його на землю. 

Проте, й на цьому наголошує полковник медичної служби Сергій Пашковський, начальник Військово-медичного клінічного центру Центрального регіону, основне завдання ЛЛК — подовжити льотне довголіття пілотів на якомога триваліший період. 

— Звісно, особи льотного складу та авіаційний персонал, які приїжджають у наш заклад для проходження ЛЛК, хвилюються. Адже, виявивши якусь хворобу, лікарі тимчасово усувають їх від льотної роботи. Проте хочу наголосити, що основне завдання фахівців ЛЛК — визначити, чи є якась проблема зі здоров’ям у членів екіпажу, чи її немає. У разі ж виявлення якогось захворювання особи льотного складу проходять лікування, потім — ЛЛК, яка надає доступ до роботи за фахом. Завдяки скрупульозному обстеженню збільшується льотне довголіття авіаторів, вони можуть виконувати завдання за призначенням триваліший період. А це зі свого боку заощаджує величезні державні кошти, адже підготовка льотчика — це недешева справа, — розповів Сергій Пашковський. 

Уся державна авіація проходить лікарсько-льотну експертизу у ВМКЦ ЦР

Військово-медичний клінічний центр Центрального регіону у Вінниці — єдиний в Україні заклад, де проводять лікарсько-льотну експертизу льотному складу не лише Збройних Сил, а й усієї державної авіації України. Тут, зокрема, проходять лікарсько-льотну комісію пілоти Повітряних Сил та армійської авіації Сухопутних військ ЗСУ, а також Національної гвардії, Державної служби з надзвичайних ситуацій України, Державної прикордонної служби. 

Як розповів кореспондентам АрміяInform підполковник медичної служби Юрій Симинюк, начальник відділення ЛЛЕ клініки (авіаційної медицини) ВМКЦ ЦР, клініка авіаційної медицини — унікальна в Україні, адже небагато регіонів мають відповідну базу та фаховий персонал, щоб забезпечувати лікарсько-льотну експертизу.

— Лише в нашому закладі функціонує повністю обладнане стаціонарне відділення на 32 ліжка. Для прикладу, у ДПСУ також є стаціонар, але лише на 5 ліжок. Окрім того, колеги-прикордонники не мають барокамер, тож для проходження висотних досліджень скеровують своїх пілотів до нас, — зазначив він. 

Склад лікарсько-льотної комісії

Уся діяльність лікарсько-льотної комісії регулюється керівними документами, а саме: наказами МОУ від 2017 року № 602 та від 2020 року № 477. До складу ЛЛК входять голова та його заступник, а також вузькі спеціалісти: терапевт, хірург, невропатолог, офтальмолог, стоматолог, отоларинголог, психіатр. У разі потреби можуть залучати лікарів інших спеціальностей. 

Як проходить огляд

Лікарсько-льотну експертизу проходять особи льотного складу, персонал з керування безпілотними авіаційними комплексами та з управління повітряним рухом, парашутисти. 

— До нас приїжджають льотчики, штурмани та інші члени екіпажу, зокрема борттехніки, бортмеханіки, бортінженери, бортрадисти, бортові стрільці зі всієї країни. А також авіаційні рятівники, парашутисти, керівники польотів, штурмани наведення й оператори БПЛА. Для кожної з цих спеціальностей окремо прописані відповідні вимоги. Так, до стану здоров’я льотчика-винищувача більш суворі вимоги, ніж до пілота вертольота. Особливо хочу підкреслити, адже в ЗМІ періодично виникає хвиля обурень щодо проходження ЛЛК операторами БПЛА, що ця категорія проходить лікарсько-льотну експертизу за найнижчими вимогами, розповів підполковник медичної служби Юрій Симинюк.

Проходження лікарсько-льотної комісії у стаціонарному відділенні ВМКЦ ЦР здійснюється за певним алгоритмом та відповідно до графіка. Загальні вимоги передбачають, що за відсутності хвороб льотчики та штурмани приїжджають до Вінниці у віці 30 років, а потім — кожні 3 роки. Інший авіаційний персонал потрапляє в стаціонар лише тоді, коли є захворювання після госпіталізації за рішенням начмеда військової частини з висновком про необхідність проходження ЛЛК.

— Приймання осіб льотного складу розпочинається із зовнішнього огляду, коли пацієнт роздягається до білизни, — веде далі Юрій Симинюк. — Доволі часто цивільні колеги не розуміють, чому ми описуємо навіть найменші родимки. Проте ми маємо встановити та зафіксувати в історії хвороби все, що може бути потенційною ознакою хвороби. 

ВМКЦ ЦР має все потрібне для якісного проведення ЛЛЕ обладнання

Наразі Військово-медичний клінічний центр у Вінниці обладнаний усім діагностичним обладнанням, необхідним для проведення якісної лікарсько-льотної експертизи. Так, наприклад, японський апарат для проведення КТ, який має 128-зрізову систему, дає змогу сканувати внутрішні органи в повному об’ємі й виявляти в них мінімальні зміни. Нещодавно було закуплено оптико-когерентний томограф для проведення безконтактної високоточної діагностики захворювань сітківки та зорового нерва ока на мікроскопічному рівні, а також лор-комбайн. Це багатофункціональний пристрій, який має комфортне місце для пацієнта та основний модуль, куди входять усі необхідні інструменти для проведення якісного обстеження вуха, горла, носа, шиї й голови та різних лікувально-діагностичних процедур.

— Ми маємо всі можливості, аби на початковому етапі діагностувати захворювання. До прикладу, льотчик потрапив до закладу внаслідок того, що знепритомнів у частині. Наше завдання — встановити, чи це зомління було епізодичним через недосипання, можливо, у нього маленька дитина або щойно повернувся з ООС, чи в нього є якась прихована патологія. Встановлюємо цю причину й даємо відповідь — пілот зможе літати надалі чи ні. Проте якщо є хоч найменша можливість вилікувати, підкорегувати виявлену проблему та зберегти льотний склад, ми завжди це зробимо, — продовжив офіцер.

Проведення висотних досліджень

Завершальним методом лікарсько-льотної експертизи є висотні дослідження на визначення стійкості до помірних ступенів кисневого голодування. Їх проводять у барокамері, де створюється штучна атмосфера — зі зниженим вмістом кисню або різким перепадом тиску. Обстежувані підіймаються зі швидкістю 10-15 м/с на висоту 5 тисяч метрів, на якій перебувають 25 хв. Камера обладнана апаратурою, що реєструє фізіологічні функції пацієнтів. Окрім того, лікар авіаційної медицини здійснює візуальний контроль через ілюмінатор, спілкуючись із кожним з обстежуваних через навушники. Наразі барокамера у ВМКЦ ЦР — єдина в Україні, що сертифікована для проведення діагностики. 

— Кардіограма зчитується на перших двох хвилинах перебування на висоті 5 тисяч метрів, на 15-17 хв і наприкінці перед спуском. Також відбувається візуальний контакт лікаря з пацієнтами: фіксується, чи не змінився погляд, зовнішній вигляд, чи здатна людина відповідати на запитання. Таким чином обстеження в барокамері дають змогу діагностувати навіть складні порушення з боку серцево-судинної системи, непомітні під час інших обстежень. Окрім того, у барокамері завдяки швидкому перепаду тиску перевіряється, як особи льотного складу, які мали захворювання лор-органів, переносять підйоми, спуски, набори висоти, а також — чи є в них больовий синдром. Діагностування проблем зі здоров’ям за допомогою барокамери й подальше лікування дає змогу запобігти невідворотним наслідкам, до яких може призвести невиявлене захворювання: наприклад, льотчик через нашу неуважність міг би знепритомніти під час польоту, — говорить Юрій Симинюк.

У разі якщо ЛЛК виявляє в льотного складу та авіаційного персоналу якесь захворювання, таку особу відправляють або у ВМКЦ, або у місце постійної дислокації на лікування. Після цього проводиться повторна ЛЛК. 

Висновок ЛЛК — не вирок

Бувають випадки, коли особу визнають непридатною за певним переліком хвороб, який дає можливість залишити льотчика на льотній роботі з певними обмеженнями.  

— Керівними документами визначені захворювання, з якими особи льотного складу визначаються частково непридатними. Але з огляду на досвід конкретного льотчика й той чинник, що це захворювання з часом усувається, є можливість за дозволом Центральної ВЛК розглянути цю особу щодо придатності до льотної роботи з певними обмеженнями. Наприклад, у льотчика-винищувача, який літав у кабіні сам, виявлено певне захворювання, але ми можемо допустити його до польотів як льотчика-інструктора у парі. У такий спосіб зберігаємо досвідченого пілота, який ділиться своїми знаннями з молодими авіаторами, — підсумовує начальник відділення ЛЛЕ клініки (авіаційної медицини) підполковник медичної служби Юрій Симинюк.

Заступник командира бригади армійської авіації з льотної підготовки Олег проходить ЛЛК у Військово-медичному клінічному центрі Центрального регіону з 2000 року. Льотчик відзначає високий фаховий рівень лікарів і медичного персоналу закладу, а також умови проживання.

— Я цілком покладаюсь на вінницьких медиків, вони гарні фахівці своєї справи й мають величезний досвід служби в районі проведення АТО/ООС. Після проходження ЛЛЕ я не тільки отримую допуск до льотної роботи на 3 роки, а й упевнений у своєму здоров’ї на 100 відсотків, — говорить він.

Кореспондент АрміяInform

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
@armyinformcomua
«Готуємо хлопців під реалії саме цього дня»: начальник групи інструкторів 127-ї бригади «Чех» про 14 днів адаптації в частині

«Готуємо хлопців під реалії саме цього дня»: начальник групи інструкторів 127-ї бригади «Чех» про 14 днів адаптації в частині

Чому базові навички піхотинця зобов’язаний мати кожен військовослужбовець? Чи достатньо 14 днів адаптації в бойовому підрозділі? І хто такі «дронхантери»?

Російська пропаганда виправдовує терор по цивільній енергетиці, називаючи електростанції «військовими об’єктами»

Російська пропаганда виправдовує терор по цивільній енергетиці, називаючи електростанції «військовими об’єктами»

Після чергової масованої ракетно-дронової атаки в ніч на 30 жовтня російські пропагандистські ресурси почали масово поширювати дописи про нібито «удари по військових об’єктах у тилових районах України».

Денис Шмигаль: Понад 700 тисяч відстрочок вже продовжено автоматично

Денис Шмигаль: Понад 700 тисяч відстрочок вже продовжено автоматично

Сьогодні в Україні набув чинності новий порядок оформлення і продовження відстрочок від мобілізації. Понад 720 тисяч відстрочок вже продовжено без додаткових дій з боку людини, адже всі потрібні дані вже є в державних реєстрах.

Втрати російської армії у жовтні: три дивізії особового складу та три батальйони танків

Втрати російської армії у жовтні: три дивізії особового складу та три батальйони танків

У жовтні російська окупаційна армія втратила понад 31 000 осіб особового складу.

Ситуація у Покровську, знеструмлення у Підмосков’ї, російські штурми на мотоциклах: стрім

Ситуація у Покровську, знеструмлення у Підмосков’ї, російські штурми на мотоциклах: стрім

У Покровську тривають важкі бої, до стабілізаційних заходів залучені бійці ГУР МОУ, які проникають у тил ворога.

«Оточення чи блокування міст немає» — Олександр Сирський зустрівся з військовими на Покровському напрямку

«Оточення чи блокування міст немає» — Олександр Сирський зустрівся з військовими на Покровському напрямку

Головнокомандувач ЗСУ генерал Олександр Сирський відпрацював у корпусах, військових частинах на Покровському напрямку і заслухав доповіді командирів щодо поточної ситуації та наявних потреб.

ВАКАНСІЇ

Інженер БПЛА

від 30000 до 130000 грн

Вся Україна

Ахіллес, 429 ОП БпС

Психолог

від 13000 до 13000 грн

Київ

Державна прикордонна служба України

Військовослужбовець

від 20000 до 120000 грн

Тлумач

3-й відділ Івано-Франківського РТЦК та СП

Кулеметник

від 20500 до 20500 грн

Ужгород

Військова частина 3115 НГУ

Радіотелефоніст, військовослужбовець

від 20000 до 120000 грн

Дніпро, Дніпропетровська область

Зовнішній пілот (оператор) безпілотних літальних апаратів

від 24000 до 124000 грн

Мукачево

128 окрема гірсько-штурмова Закарпатська бригада

--- ---