Історії полонених детально фіксували самі російські історики. «У нас немає військовополонених, є зрадники!» — так колись нібито заявив кривавий Йосип Сталін. Жорстокість радянського…
У Повітряних Силах, які недарма вважають найбільш технологічним видом Збройних Сил України, проходить службу чимало військовослужбовців із інженерною освітою. В авіації це, так би мовити, окрема каста, що має назву «інженерно-технічний склад». Ба більше, були часи, коли училища ВПС Радянського Союзу навіть випускали не суто льотчиків, а льотчиків-інженерів, які, крім експлуатації літального апарату, добре зналися на його «нутрощах».
Що ж стосується зенітних ракетних та радіотехнічних військ, то тут взагалі неможливо бути просто командиром підрозділу — без знання техніки нікуди, тож інженером є чи не кожен. У загальновійськовому понятті інженерних військ Повітряних Сил справа трохи інакша, ніж, приміром, у Сухопутних військах, де є окремі частини — батальйони та полки цього роду військ. Там вони є або інженерно-саперними, або ж понтонно-мостовими. Це класика інженерних військ. Серед вартових неба таких інженерів небагато — інженерна служба цього виду налічує близько півтори сотні військовослужбовців. За піхотними мірками це трохи більше ніж механізована чи мотопіхотна роти. Та вирішують ці півтори сотні фахівців питання набагато більші — забезпечують в інженерному сенсі цілий вид Збройних Сил. Тож, з нагоди Дня інженерних військ журналіст АрміяInform вирішив поцікавитися в Командуванні Повітряних Сил, чим живуть інженери в синіх одностроях.
Завдань у фахівців інженерної служби тут насправді чимало. Як розповідає начальник інженерної служби відділу сил підтримки Командування Повітряних Сил полковник Сергій Табаченко, головних — дві: фортифікаційне обладнання позицій та очищення визначених територій від вибухонебезпечних предметів. Так, інженери Повітряних Сил теж сапери, тож навіть до початку війни на Сході багато з них уже були учасниками бойових дій через численні роботи з розмінування.
— Цьогоріч основні зусилля інженерної служби спрямовані на виконання завдань з очищення від вибухонебезпечних предметів території арсеналу у Балаклеї, — говорить офіцер. — Раніше ми працювали і в Калинівському арсеналі, і в інших місцях, та нині Балаклея є основним. Від початку року там наші групи розмінування підняли з поверхні землі та знищили близько 70 тисяч артилерійських боєприпасів різних типів та інших вибухонебезпечних предметів.
Така ж робота триває і на авіаційних полігонах. Там штатні інженерно-саперні підрозділи займаються очищенням території не лише після чергових стрільб чи ракетно-бомбових ударів авіації по наземних цілях, а й постійно. Адже завжди залишиться непоміченим снаряд, випущений і десять, і двадцять років тому, і бомба, що не розірвалася понад пів століття тому, чи навіть боєприпаси часів Другої світової війни. Так, на авіаційних полігонах «Повурськ» та «Шебелинка», площа кожного з яких становить кілька десятків тисяч гектарів, щороку піднімають та знешкоджують понад 100 нерозірваних боєприпасів на кожному.
Та, як кажуть, не розмінуванням єдиним. Періодично то тут, то там, у пунктах постійної дислокації та місцях несення бойового чергування, на полігонах під час підготовки до навчань різного рівня інженерам частин Повітряних Сил доводиться займатися і фортифікацією. Найбільшим у цьому сенсі завданням поточного року було фортифікаційне обладнання позицій зенітних ракетних та радіотехнічних військ на Державному випробувальному полігоні Ягорлик під час підготовки до проведення стрільб у рамках стратегічного командно-штабного навчання «Об’єднанні зусилля — 2021». Весь комплекс інженерних робіт там виконував зведений інженерний підрозділ.
— Взагалі, в інженерної служби Повітряних Сил є три основні напрямки роботи. Перший — це саперна справа, другий — фортифікаційна, і третій — маскування. Якщо про перший і другий ми згадали, то третій заслуговує на окрему невеличку розповідь. У частинах існують спеціальні, незначні за чисельністю, але важливі за рівнем своїх завдань маскувальні підрозділи. Вони займаються маскуванням насамперед пунктів управління, — зауважує Сергій Табаченко.
Цікавим напрямком роботи є створення хибних позицій, для чого потрібні надувні макети зразків озброєння та військової техніки. У спадок від радянської армії три десятиліття тому Україна отримала кілька таких, але всі вони — надувні габаритні макети літаків старих модифікацій, давно знятих з озброєння. Втім, говорять в інженерній службі відділу сил підтримки Командування Повітряних Сил, робота з розробки сучасних надувних макетів нині триває. Це макети літаків, ЗРК та РЛС, які в перспективі зможуть бути прийнятими на озброєння у Збройних Силах України.
Сьогодні Збройні Сили України реалізували правильний удар по окупанту в Джанкої, по аеродрому.
Президент США Джо Байден запевнив, що негайно підпише законопроєкти спікера Палати представників США Майка Джонсона про допомогу Україні, Ізраїлю та Тайваню після його схвалення Конгресом.
Ухвалений у першому читанні законопроєкт про залучення засуджених до захисту України в лавах ЗСУ передбачає обов’язкову згоду не лише самих засуджених, а й командирів частин, де будуть створені такі окремі спеціальні підрозділи.
Командувач Сухопутних військ Збройних Сил України генерал-лейтенант Олександр Павлюк показав ефективну роботу підрозділів Сухопутних військ.
Командувач Військово-Морських Сил ЗС України віцеадмірал Олексій Неїжпапа зустрівся із заступником генсека з морських і водних справ Міністерства клімату Естонії Каупо Ленеранда, під час якої обговорив посилення технічних можливостей ВМС ЗСУ.
Спікер Палати представників Майк Джонсон опублікував текст ініціативи фінансування допомоги Україні, який можуть схвалити вже цієї суботи, 20 квітня.
Захищаємо світ
від 20000 до 50000 грн
Житомир
115 ОБр Сил ТрО
від 20000 до 50000 грн
Старокостянтинів, Хмельницька область
Історії полонених детально фіксували самі російські історики. «У нас немає військовополонених, є зрадники!» — так колись нібито заявив кривавий Йосип Сталін. Жорстокість радянського…