Наш кореспондент поспілкувався з інструктором одного з підрозділів, де навчають операторів наземних роботизованих комплексів. Він людина скромна, тому представляється коротко…
 
	
Під час круглого столу на тему «Впровадження інноваційних технологій у сфері оборони на прикладі роботизованих комплексів та безпілотних літальних апаратів (БПЛА)» в «Укрінформ» за участю представників оборонного відомства, профільних підрозділів Збройних Сил України, державних і приватних підприємств заступник начальника Генерального штабу Збройних Сил України полковник Володимир Коваль розповів, що починаючи з 2014 року було проведено комплекс досліджень, як наслідок ‒ побудовано систему управління та підготовки зовнішніх операторів роботизованих комплексів 1-го та 2-го класу.

‒ Системою підготовки для курсантів займаються військові виші у Житомирі та Харкові, де є відповідні методики й програми навчання, відпрацьовуються тренажерні системи. Підготовку операторів здійснює 190-й навчальний центр у смт Гуйва, – зазначив полковник Володимир Коваль. – Великих проблем у цьому питанні немає, є певні недоліки, які усуваються, але варто пам’ятати і про суб’єктивні фактори, такі як плинність кадрів, зміна ментальності.
За його словами, в контексті застосування перспективних зразків у позаминулому році було замовлено дві науково-дослідні роботи, які окреслили правові аспекти застосування перспективних роботизованих систем. До кінця року ця робота повинна бути завершена, а на основі цього готуватимуться відповідні зміни у статути та законодавство, адже спільне застосування традиційної та високотехнологічної зброї повинно бути чимось підкріплено.
Також полковник Володимир Коваль розповів, що Державний науково-дослідний інститут випробувань і сертифікації озброєння та військової техніки – єдина установа, яка відпрацьовує настанови з льотної експлуатації БПЛА.
‒ Безпілотний авіаційний комплекс – таке саме судно, як і традиційний літак, тож без цих настанов він не може бути застосований. Усі проблемні питання, які були озвучені, знайдуть своє відображення у Доктрині безпілотних авіаційних комплексів, яку ми плануємо завершити до кінця цього року. Вона стане підґрунтям для відпрацювання бойових статутів, настанов та інших нормативно-правових документів, ‒ підсумував заступник начальника Генерального штабу Збройних Сил України.
Катерина Магась
Фото Сергія Місюри
@armyinformcomua 
 
   
   
 
    Українські аеророзвідники стали свідками вельми невдалої спроби пораненого російського загарбника позбавити себе страждань.
 
   
   
 
    Один із підрозділів 143-го батальйону 115-ї окремої бригади територіальної оборони, опинившись у глибокому оперативному оточенні на Донеччині, утримував позиції майже 50 днів під постійними атаками та здійснив прорив на світанку, пройшовши кілька кілометрів крізь бойові порядки противника.
 
   
   
 
    46-річний офіцер 101-ї бригади ЗСУ Ігор «Сабат» із Покровська мав законну «бронь» і стабільну кар’єру, але залишив політику, щоб піти на фронт. Тепер він командир роти, який пройшов поранення, оточення і війну — з вірою, що «нам буде важко, але ніколи не соромно».
 
   
   
 
    Пілоти батальйону Signum провели серію точних ударів на Лиманському напрямку, знищивши кількох російських окупантів, які намагалися замаскуватися на місцевості — дехто навіть прикидався мертвим.
 
   
   
 
    З 1 листопада 2025 року в Україні діє нова система оформлення та продовження відстрочок від мобілізації.
 
   
   
 
    На Запорізькому напрямку бойові дії не припиняються ні на мить. Ворог «просочується» між бойовими порядками Сил оборони, паралельно — перетворює міста і села на руїни.
 
                    
                    від 20000 до 50000 грн
Кропивницький
Військова частина А3406
Наш кореспондент поспілкувався з інструктором одного з підрозділів, де навчають операторів наземних роботизованих комплексів. Він людина скромна, тому представляється коротко…
 
             
             
            