ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Військова професія — водій пожежного танка: фахівець ділиться секретами

Наші проєкти
Прочитаєте за: 4 хв. 28 Липня 2021, 19:30

АрміяInform продовжує серію матеріалів про військові професії. Цього разу мова піде про водія пожежного танка.

Що найскладніше у цій професії? До чого треба бути готовою родині водія? Та що головне в процесі гасіння пожежі? На ці запитання відповіді давав механік-водій пожежного танка пожежної роти Навчального центру «Десна» імені Ярослава Мудрого старший солдат Віктор Кривінський.

Віктор Кривінський

«Жодного разу не було, щоб хтось із наших відмовився їхати»

 Пожежний танк зроблено на базі танка Т-55. Офіційна назва  гусенично-пожежна машина 54 (ГПМ-54.  Ред.). У верхній частині  розташовані кабіна та ємності на 10 тонн води і 1,1 тонни піноутворювача. Якщо їхати польовою дорогою з повною ємністю, то швидкість буде не більше 10–20 кілометрів за годину. Висота кабіни 150 сантиметрів… Якось курсанти проходили в нас практику, так один хлопчина заліз у кабіну, каже: ого, як маленький вертоліт! Так багато кнопок, тумблерів. Основна функція цієї машини  гасіння лісових пожеж, загорань на складах, арсеналах. Товщина броні у кабіні, десь як у БТР, тому легкі уламки витримує,  розповідає Віктор.

За його словами, ГПМ—54 спокійно може під’їхати безпосередньо до місця пожежі.

 Струмінь води в пожежного танка б’є на 100 метрів, але оптимальна відстань  60. Вода або піна виходить з лафетного ствола. Екіпаж  командир танка  оператор і механік-водій. Але в машині є місце для третього  пожежника, який може працювати не з лафетного ствола, а пожежними рукавами. У екіпажу є рація, щоб отримувати команди від керівництва, яке більше знає і бачить, ніж ти зі своєї кабіни,  підкреслює старший солдат.

Він каже, що виїжджаючи на пожежу, водій має зробити все, що в його силах.

 Не має такого бути, що на пожежі все палає, розлітається навсібіч і ти, побачивши це, розвернувся й тікати. Звісно, нас не мають права змусити поїхати туди, де геть погано. Але жодного разу не було, щоб хтось із наших відмовився їхати. Взяти ту ж Ічню (мова про пожежу на складах боєприпасів під Ічнею у 2018-му.  Ред.). Було там 7 пожежних танків, якщо не помиляюсь, з усієї України. І всі вважали своїм обов’язком врятувати ситуацію,  згадує механік-водій.

Він стверджує, що правильно гасити пожежу  це не просто приїхати на місце, вилити всю воду на вогонь і поїхати:

 Спочатку треба вогонь локалізувати  по колу гасити, щоб полум’я далі не пішло. Якщо ми не можемо водою це зробити, у нас є «лопата»  спеціальний відвал, яким можна знести, згребти, загорнути те, що палає. Щоб вогонь далі не ширився,  уточнює Віктор Кривінський.

«Буває, що тільки здав чергування, а вже знов треба виїжджати на підмогу»

Щоб стати водієм пожежного танка,  зауважує він спочатку треба вивчитись на механіка-водія танка Т-55.

 У нашому Навчальному центрі вчать цьому. Людина має вивчити базову комплектацію машини. Після теорії триває практична частина навчання  водіння за різних погодних умов, удень-вночі, у складних ситуаціях. Наприклад, є потреба їхати через димову завісу. І водій вчиться рухатись по триплексах, коли у бойовому положенні всі люки зачинені,  додає старший солдат.

ГПМ-54

За його словами, під час роботи на гасінні пожежі головне  опанувати себе, не панікувати:

 Слід відчувати машину, впевнено керувати нею. Комп’ютера, як у надсучасних авто, тут немає  маєш думати, а машина робитиме. І ще одне правило  суто моє  працювати відповідно до обстановки. Підручник  підручником, навчання  навчанням, а всі ситуації не передбачиш. Іще одне з правил  після пожежі одразу повернутись та обслужити свою техніку… До речі, після гасіння кожен по-різному поводиться. Один прийде, помиється і ляже спати, бо втомився. Але більшість навпаки  заснути не можуть. Починається з колегами обговорення. «А як тобі там вдалося переїхати?»  питають. «Та якось переїхав»  відповідаєш, а в самого мурашки шкірою, бо не віриш, що ти це зміг. Але зробив. Бо вважав своїм обов’язком.

ГПМ-54

Віктор наголошує, що від родини, яка є у водія пожежного танка, вимагається тільки одне  розуміння й терпіння:

 Бо буває так, що тільки здав чергування, а вже знову треба виїжджати на підмогу. Дружина це розуміє, бо я  в армії. І це не обговорюється. Бо я на пожежу їду, а не у футбол грати із хлопцями. Ну і підтримка потрібна від родини, звісно.

Фото  з особистого архіву Віктора Кривінського, Євген Проворний

 

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
@armyinformcomua
СБУ зірвала спробу підриву потяга та викрила вербування молоді під виглядом «спецоперацій»

СБУ зірвала спробу підриву потяга та викрила вербування молоді під виглядом «спецоперацій»

Контррозвідка Служби безпеки України спільно з Нацполіцією провела масштабну спецоперацію, у результаті якої затримали вісьмох російських агентів в Одесі, та двох у Львові.

«Робота „Граду“ — як музика, може, як „Metallica“»: історія вчителя математики, який став навідником РСЗВ

«Робота „Граду“ — як музика, може, як „Metallica“»: історія вчителя математики, який став навідником РСЗВ

Навідник РСЗВ «Град» на псевдо «Чорний», вчитель математики за освітою та рок-музикант у душі, розповів про свою бойову роботу на Донеччині, про те, як скриня з інструментами врятувала йогу ногу від FPV-дрона, та чому залп «Граду» іноді нагадує йому музику «Metallica».

Нові трупи змішуються зі старими — «Скеля» ганяє переляканих окупантів посадками та дорогами смерті

Нові трупи змішуються зі старими — «Скеля» ганяє переляканих окупантів посадками та дорогами смерті

Бійці 425 окремого штурмового полку «Скеля» показали, як ганяють розгублених та наляканих російських військових посадками та дорогами смерті.

Мріяв стати музикантом, а став грозою Су-24: історія зенітника «Шустрого», який збив ворожий бомбардувальник

Мріяв стати музикантом, а став грозою Су-24: історія зенітника «Шустрого», який збив ворожий бомбардувальник

Начальник зенітної ракетної обслуги, старший лейтенант на псевдо «Шустрий», який у дитинстві мріяв стати музикантом, за час повномасштабного вторгнення разом зі своїм підрозділом знищив російський бомбардувальник Су-24 та два ударні дрони типу «Shahed».

«День прожив — і слава Богу»: розвідка показала настрої серед населення російського прикордоння

«День прожив — і слава Богу»: розвідка показала настрої серед населення російського прикордоння

Українська розвідка перехопила розмову мешканки Бєлгородської області рф, яка у стані апатії та розпачу розповідає про життя під постійними атаками дронів і пригнічені настрої серед місцевих жителів — наслідок війни, розв’язаної Кремлем.

Ухилянт намагався переплисти Тису на каяку

Ухилянт намагався переплисти Тису на каяку

Прикордонники Могилів-Подільського загону затримали 37-річного мешканця Полтавської області, який намагався незаконно покинути країну, перепливши Тису на каяку.

ВАКАНСІЇ

Кулеметник (військова служба за контрактом)

від 50000 до 124000 грн

Івано-Франківськ

Івано-Франківський ОТЦК та СП

Технік стартового і підйомно-транспортного обладнання, військовослужбовець

від 23500 до 53500 грн

Кам'янка-Бузька

Військова частина А4623

Стрілець

від 21000 до 121000 грн

Слов'янськ

1 відділ Сватівського РТЦК та СП

Механік, військовослужбовець

від 20500 до 120500 грн

Київ

Військова частина А7039

Стрілець-Військовослужбовець

від 20100 до 125000 грн

Київ

Косівський РТЦК та СП

Об’єднаний навчально-тренувальний центр “Поділля”, Інструктор

від 25000 до 100000 грн

Кам'янець-Подільський, Хмельницька область

--- ---