Так мешканець Кропивницього відреагував на законні вимоги працівника Національної поліції України та військовослужбовців Збройних Сил України з ТЦК та СП…
Військова освіта з року в рік зазнає все більших інноваційних підходів, покликаних забезпечити її якість і відповідність світовим стандартам. Нині практично всі навчальні центри ЗСУ й військові заклади вищої освіти організовують освітній процес, використовуючи сучасні інформаційні технології.
У контексті модернізації освіти науковці Військового інституту танкових військ НТУ «ХПІ» запропонували свій внесок, розробивши мультимедійний програмний комплекс. Він суттєво покращує підготовку фахівців основних військово-технічних спеціальностей Сухопутних військ ЗС України. В основі інновації військових науковців покладено VR-технології – повне або часткове занурення у віртуальний світ. Це дозволяє людині, поміщеній у заздалегідь змодельоване середовище, краще сприймати і розуміти оточуючу дійсність.
Відтак, технології віртуальної реальності, які зазвичай сприймали як суто розважальну сферу, віднедавна впевнено почали завойовувати нові позиції – у царині військової науки й освіти.
До прототипу цієї розробки входять мультимедійні навчальний посібник, VR-симулятор і клас. Завдяки програмному забезпеченню й технічному обладнанню, перебуваючи за столом у навчальній аудиторії, можна здійснити віртуальну «екскурсію» всередину танка, вивчаючи його озброєння і будову, роботу частин та механізмів.
– Одна зі складових програмного комплексу – тривимірне зображення бойової бронемашини, що імітує взаємодію зі створюваною ним псевдореальністю шляхом впливу на органи чуття людини. У розробці освоєно зір і слух, також є можливість використання рукавичок, які забезпечать відчуття дотику об’єктів у віртуальній реальності, – розповів завідувач науково-дослідної лабораторії ВІТВ НТУ «ХПІ» Ігор Баркатов.
За словами науковця, використання VR-технологій в освітньому процесі має суттєві переваги: краще сприйняття інформації, вищий рівень мотивації тих, хто навчається, розширення функціональних можливостей викладача в поданні матеріалу, дистанційне навчання. Зрештою, це якісно впливає на успішність.
– Для оцінки ефективності застосування мультимедійного програмного комплексу дослідили дві групи курсантів – контрольну, яка навчалася за звичною програмою, і експериментальну, у навчанні якої використовували технології віртуальної реальності, – розповідає Ігор Баркатов. – За результатами складання державних іспитів і захисту магістерських, показники другої групи робіт випускників нашого вишу на 10–12% вищі, ніж у першої.
Методика занять з використанням мультимедійного програмного комплексу може включати як одиночне тренування, так і у двійках або групах. Викладач може ставити завдання, контролювати дії тих, хто навчається, оцінювати виконання вправ у режимі онлайн, перебуваючи поза навчальною аудиторією.
За словами курсантів, лекції, самостійна підготовка чи тренування із застосуванням технологій віртуальної реальності не лише полегшує, а й робить цікавішим процес освоєння матеріально-технічної частини бойової машини.
Після курсу з використанням мультимедійного програмного комплексу курсанти виконують практичні вправи на динамічних тренажерах чи безпосередньо на техніці.
– Це знижує навантаження на тренажерну базу і зберігає моторесурс навчальної техніки, – стверджує Ігор Баркатов. – Без перебільшень, можемо стверджувати: VR-технології відкривають великі можливості для курсантів і викладачів, розвиваючи їхній творчий та науковий потенціал. Тому взаємодія освіти з віртуальною реальністю ставатиме тіснішою.
Фото автора
@armyinformcomua
Водій мінометної батареї 41-ї окремої механізованої бригади з позивним «Херсон» щодня возить боєкомплект і бійців дорогами, де за машинами полюють дрони та артилерія.
Міністерство внутрішніх справ України запустило офіційний застосунок 112 для екстреного виклику допомоги, який може працювати навіть за відсутності мобільного зв’язку.
На Добропільському напрямку російські війська здійснили спробу штурму позицій прикордонної комендатури швидкого реагування 105-го (Чернігівського) прикордонного загону, залучивши до 20 військових і дев’ять квадроциклів.
У TikTok зафіксовано нову хвилю інформаційних атак із використанням згенерованого штучним інтелектом контенту, спрямованих проти Сил оборони України.
У 141 окремій механізованій бригаді створили підрозділ з колумбійськими добровольцями, які виконують бойові завдання і демонструють ефективну бойову роботу.
На Костянтинівському напрямку ситуація стабільно важка. Ворог атакує логістику, використовуючи різноманітні дрони — як повітряні, так і наземні.
Так мешканець Кропивницього відреагував на законні вимоги працівника Національної поліції України та військовослужбовців Збройних Сил України з ТЦК та СП…