Саме вони перебувають на передовій Кримського напрямку інформаційного фронту, попри те, що потерпають від фінансових проблем, втратили передавачі, які поширювали…
Всі знімки, які ви, наші читачі, побачите в цій публікації, зроблені в різний час війни на Сході України – від весни 2014 року і до цієї осені. На них зображені наші бойові друзі – сталеві чотириколісні побратими. Кожен із них має свою потужність двигуна і вантажопідйомність. Кожен із них унікальний у своєму бойовому шляху, більшість мають власні назви. Та всі вони – обпалені війною, на час боїв були для воїнів і рідною домівкою, і захистом. Хоча… не лише. Наприклад, на одній із вантажівок, що воювала на Донецькому напрямку у 2014–2015 роках, було написано Державний Гімн України, а на водійських дверцятах зображено нотний ряд головної пісні держави… На жаль, водій автівки тоді відмовився називати своє ім’я, але сказав, що не лише має оберіг на своєму авто, але й демонструє всім, що гімн України можна співати не лише на офіційних заходах. «Це музика українського серця», – сказав тоді керманич військового авто. А от зображення веселого дельфіна і надпис на борту потужної автівки «Чарлік жив» завжди викликали усмішку, навіть у найважчі часи початку війни.
Були серед залізних воїнів з двигуном внутрішнього згорання і унікальні представники. Наприклад, «Крокодил», якого ви бачите на знімку – це авторський винахід однієї з волонтерських груп. Як розповіли нам хлопці в лютому 2015 року, ця автівка була зібрана з кількох інших. Шасі – від всюдихода. Потужний двигун – від японської моделі. А корпус зробили з української сталі наші вмільці. Тоді «Крокодил» брав активну участь у дебальцівських подіях.
До речі, до подібних унікальних машин належить і «евакобус», що рятував життя нашим воїнам, починаючи з 2015 року. Річ у тім, що транспортування поранених, навіть вже стабілізованих у медичних закладах, на відстань 200–300 кілометрів – це вже випробовування як для медиків, так і для хворих. А якщо додати до того ще якість фронтових доріг, то поїздка перетворюється на тортури.
Власне тому львівський інженер Михайло Палюх розробив і втілив в життя ідею створення медичного «евакобуса». Він взяв за основу стандартний львівський автобус ЛАЗ Лайнер-9. З самого початку з автобуса було викинуто всі стандартні крісла. Їх частково замінили лавки-трансформери вздовж салону. За потреби їх можна підняти, щоб збільшити прохід, або навпаки – опустити, утворивши у такий спосіб додаткові місця для сидіння або ліжка.
Крім цього, конструктор значно посилив каркас автобуса. І на додаткових ребрах жорсткості розмістив кронштейни для польових нош. До речі, кронштейни теж комбіновані і мобільні. Тобто у разі потреби зайві кронштейни ховаються під стелю і не заважають роботі лікарів. Саме розташування нош продумано так, що вони трішки нахилені до вікон. Це унеможливлює скачування хворого з них. Також передбачені спеціальні полички-кріплення для медичного обладнання та медикаментів. А в самій машині встановлено посилювач струму, який зі звичайної автомобільної напруги робить 220 вольт. Тобто це дає можливість включати будь-яку реанімаційну апаратуру. М’які ресори та ходова лайнера дозволяють транспортувати поранених швидко і без зайвих поштовхів. До всього ще додамо, що наразі цей рятівник може перевозити до 29 поранених одночасно.
А от за словами Віктора – водія старенького медичного УАЗа з надписом на борту «Ангел», за ним і його машиною прихильники «русского міра» у 2015 та 2016 роках влаштовували артилерійські полювання. Адже «Ангел» вивозив наших поранених прямо з поля бою.
Та часто автівки отримували і дотепні імена. Наприклад, бойовий «хаммер» отримав назву «Масажист» через те, що після поїздки в ньому вам би вже був не потрібен жоден спеціаліст цього напрямку – металеві крісла цього бойового «хлопця» розімнуть всі частини тіла краще, ніж будь-хто. А за іншою версією – кулемет цієї автівки добре змушував російських окупантів розминати м’язи, тікаючи від влучного вогню наших солдатів.
А от «Черепаху» і «Ласточку» добре знали ті, кому ці машини привозили продукти та питну воду.
Ми не будемо розповідати історій усіх автівок, що зображені на світлинах. Хтозна, може, серед них ви побачите і своїх старих знайомих. Якщо це так, то напишіть у коментарях про те, які машини були поруч з вами на війні.
@armyinformcomua
У Часовому Яру гаряче — ситуація може змінюватися по кілька разів на день. Окупанти підтягують свої резерви, нарощують наступальний потенціал і тиснуть з усіх боків. Все говорить про те, що окупанти мають якісь плани до 9 травня.
На Житомирщині затримали російську агентку, яка коригувала удари країни-агресора під прикриттям прогулянок з дитиною.
Перший заступник міністра оборони України Сергій Боєв провів зустріч із заступником міністра закордонних справ Литви Юлюсом Пранявічусом, на якій обговорив шляхи до посилення та об’єднання Європи.
Сьогодні, 30 квітня, близько 6:30 російська армія атакувала шістьма ударними БПЛА типу «Герань-2» місто Південне. Почались пожежі, пошкоджено багатоквартирний двоповерховий будинок, пʼять приватних домоволодінь, шість автомобілів. 65-річна жінка та двоє чоловіків віком 25 та 64 роки дістали гостру реакцію на стрес.
У середу, 30 квітня, Верховна Рада України продовжила термін добровільного повернення на службу для військовослужбовців, які самовільно залишили свою частину (СЗЧ).
У Торецьку ворог комбінує свої атаки. Це і мотоштурми, і «накати» з використанням бронетехніки. Однак найпопулярніші спроби — просочування невеликими піхотними групами по 2-3 людини.
від 50100 до 190100 грн
Кривий Ріг
Криворізький РТЦК та СП
від 21000 до 121000 грн
Запоріжжя
Заводський РТЦК та СП
від 50000 до 120000 грн
Ужгород
68 окрема єгерська бригада імені Олекси Довбуша
Саме вони перебувають на передовій Кримського напрямку інформаційного фронту, попри те, що потерпають від фінансових проблем, втратили передавачі, які поширювали…