Запорукою спроможності оперативно обмінюватися тактичною інформацією для обох винищувачів стало використання системи зв’язку Link 16, яку інколи умовно називають «військовий Wi-Fi»…
Це реальна історія про те, як у Львові група колишніх військових створила абсолютно нову та дієву «Спілку автомобілістів». До цього в області існували подібні організації, проте їхня функціональність зводилась до радянських шаблонів та бажання швидкого заробітку. Безліч порушень зі встановлення дорожніх знаків і світлофорів, дорожньо-транспортні події на абсолютно неаварійних ділянках та ще багато недоліків обласної та місцевої влади, підрозділи яких неправильно регулюють рух автотранспорту, змусило небайдужих ексармійців втрутитися в цю справу. Як саме? Читайте далі…
Ще наприкінці 2004 року, коли на Львівщині дислокувалось досить багато військових частин, почалось масове скорочення Західного оперативного командування та, водночас, багатьох підрозділів забезпечення. Однією з військових частин, запланованих під розформування була база пунктів управління ЗахОК.
Як розпочати нове життя на «цивілці» – львівський рецепт
– Масове скорочення і розформування армії в той час абсолютно не сприяло бажанню продовжувати військову службу, – розповідає Антон Воловенко – нині офіцер запасу і голова ГО «Спілка автомобілістів Львівщини». – У мене саме тоді закінчувався перший офіцерський контракт, тому думати було нічого.
Антон тоді був начальником фінансово-економічної служби на базі пунктів управління, яка насамперед забезпечувала автотранспортом оперативне командування. Тому він та його товариші, яких військова доля теж змусила покинути армію, без роздумів вирішили зайнятись на «цивілці» тим, чим і займались – відкрили станцію техобслуговування. Біля військової частини орендували приміщення, купили інструменти та обладнання. Власне кажучи, на той час грошей із заробітку вистачало на прожиття, тим паче, що займались улюбленою справою.
– Вже за кілька років знайшли краще та більше приміщення, відкрили і магазин автозапчастин, – розповів Антон. – Ситуація з рухом автотранспорту у Львові завжди була важким питанням. Місцева влада дуже часто бездіяльністю ускладнювала і без того складну ситуацію на дорогах та вулицях міста: то світлофор не працює, то розмітку неправильну зроблять, іще й затори постійно через встановлені неправильні дорожні знаки.
Тоді активісти на чолі з Антоном Воловенком та Володимиром Слушняком, який теж є колишнім військовим, декілька разів зверталися до львівської комісії з питань безпеки дорожнього руху, аби та врегулювала найуразливіші ділянки на шляхах міста, де найчастіше виникають затори і ДТП. Кілька локальних ситуацій вдалось виправити, але докорінно це нічого не змінило.
– У 2017 році вирішили створити «Спілку автомобілістів Львівщини» як неприбуткову громадську організацію, – згадує її співзасновник Володимир Слушняк. – Діяльність спрямували на те, щоб змушувати владу реагувати на згадані проблеми. Тоді навіть просили включити нашу спілку до комісії з безпеки дорожнього руху, аби доносити звернення громади. У відповідь отримували банальні та негативні відписи.
До спілки почали долучатись нові учасники як діючі й колишні військові, так і звичайні автолюбителі. Наразі їхня кількість становить майже двісті осіб.
Серед спілчан є єдина на Львівщині жінка-водій «швидкої» та далекобійниці
– Серед наших учасників є унікальні люди, особливо жінки, – усміхається Володимир Слушняк. – Це і єдина на Львівщині жінка-водій карети швидкої медичної допомоги, і жінки-таксистки, і пані, які працюють далекобійницями у Європі, і багато інших цікавих особистостей. Ближчим часом плануємо організувати автопробіг вулицями Львова на знак рівних прав водіїв-жінок та водіїв-чоловіків.
– З початком війни частенько допомагали українським добробатам: купували і передавали в АТО запчастини, ремонтували їхні автівки, надсилали продукти, амуніцію та спецспорядження. Нині колишні атовці є активними учасниками «Спілки автомобілістів Львівщини».
Останнім часом громадська організація спільно з патрульною поліцією частенько навідують школи, інтернати і садочки, пояснюючи елементарні правила дорожнього руху та поводження в авто й на дорозі.
– Прагнемо, аби наші діти змалечку розуміли важливість пристебнутого ременя в авто чи необхідність застосування дитячого крісла в транспорті, – каже Володимир. – У майбутньому, коли вони матимуть власну машину і стануть водіями, це дасть змогу на підсвідомому рівні уникнути сотень дорожньо-транспортних пригод.
А напередодні професійного свята активісти «Спілки автомобілістів Львівщини» зичать усім водіям гарних доріг і хорошої роботи свого сталевого «коня». Багато подібних рекомендацій уже записані в кодексі «водія Львова», які вони самі й створили. Серед них також і застереження від розмови телефоном за кермом, і рекомендації з паркування тощо.
– Будьте ввічливими на дорогах, поважайте один одного, а якщо здійснили небезпечний маневр, вибачайтесь, моргнувши «аварійкою» один раз, та подякуйте тричі тими ж фарами, коли вас пропустили на шляху, – підсумував Володимир Слушняк.
Фото автора
@armyinformcomua
У Куп’янську тривають важкі бої. Сили оборони продовжують нищити малі групи окупантів в північній частині міста. Логістика для них — лише «повітряним мостом».
Право військовослужбовців на відпустки, порядок їх надання регулює Закон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей». Міністерство оборони роз’яснює, на які відпустки мають право військові під час дії воєнного стану.
Бійці 24-ї механізованої бригади імені короля Данила дають відсіч ворогу, який штурмує наші позиції під прикриттям темряви та користується погодними умовами.
FPV-дрони батальйону Signum знищили групу окупантів та техніку на Лиманському напрямку. Бійці опублікували відео «лісового рейду» — з мотоциклами, хованками за деревами й пілотами ворога серед уламків власних дронів.
Наймолодшим комбатом 101-ї окремої бригади охорони Генштабу став 24-річний майор Владислав (позивний «Ібіс»). Йому довірили керувати батальйоном не в тилу, а на одному з найгарячіших напрямків — у районі Яблунівки на Донеччині.
Під час проходження БЗВП у Силах безпілотних систем роблять акцент саме на роботі з різноманітними дронами. Найголовніше — навчитися пілотувати «мавік» і базову «сімку» FPV.
від 21000 до 24000 грн
Київ, Київська область
від 50000 до 120000 грн
Київ, Київська область
від 21000 до 51000 грн
Степанівка, Сумська область
Запорукою спроможності оперативно обмінюватися тактичною інформацією для обох винищувачів стало використання системи зв’язку Link 16, яку інколи умовно називають «військовий Wi-Fi»…