Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…
Це реальна історія про те, як у Львові група колишніх військових створила абсолютно нову та дієву «Спілку автомобілістів». До цього в області існували подібні організації, проте їхня функціональність зводилась до радянських шаблонів та бажання швидкого заробітку. Безліч порушень зі встановлення дорожніх знаків і світлофорів, дорожньо-транспортні події на абсолютно неаварійних ділянках та ще багато недоліків обласної та місцевої влади, підрозділи яких неправильно регулюють рух автотранспорту, змусило небайдужих ексармійців втрутитися в цю справу. Як саме? Читайте далі…
Ще наприкінці 2004 року, коли на Львівщині дислокувалось досить багато військових частин, почалось масове скорочення Західного оперативного командування та, водночас, багатьох підрозділів забезпечення. Однією з військових частин, запланованих під розформування була база пунктів управління ЗахОК.
Як розпочати нове життя на «цивілці» – львівський рецепт
– Масове скорочення і розформування армії в той час абсолютно не сприяло бажанню продовжувати військову службу, – розповідає Антон Воловенко – нині офіцер запасу і голова ГО «Спілка автомобілістів Львівщини». – У мене саме тоді закінчувався перший офіцерський контракт, тому думати було нічого.
Антон тоді був начальником фінансово-економічної служби на базі пунктів управління, яка насамперед забезпечувала автотранспортом оперативне командування. Тому він та його товариші, яких військова доля теж змусила покинути армію, без роздумів вирішили зайнятись на «цивілці» тим, чим і займались – відкрили станцію техобслуговування. Біля військової частини орендували приміщення, купили інструменти та обладнання. Власне кажучи, на той час грошей із заробітку вистачало на прожиття, тим паче, що займались улюбленою справою.
– Вже за кілька років знайшли краще та більше приміщення, відкрили і магазин автозапчастин, – розповів Антон. – Ситуація з рухом автотранспорту у Львові завжди була важким питанням. Місцева влада дуже часто бездіяльністю ускладнювала і без того складну ситуацію на дорогах та вулицях міста: то світлофор не працює, то розмітку неправильну зроблять, іще й затори постійно через встановлені неправильні дорожні знаки.
Тоді активісти на чолі з Антоном Воловенком та Володимиром Слушняком, який теж є колишнім військовим, декілька разів зверталися до львівської комісії з питань безпеки дорожнього руху, аби та врегулювала найуразливіші ділянки на шляхах міста, де найчастіше виникають затори і ДТП. Кілька локальних ситуацій вдалось виправити, але докорінно це нічого не змінило.
– У 2017 році вирішили створити «Спілку автомобілістів Львівщини» як неприбуткову громадську організацію, – згадує її співзасновник Володимир Слушняк. – Діяльність спрямували на те, щоб змушувати владу реагувати на згадані проблеми. Тоді навіть просили включити нашу спілку до комісії з безпеки дорожнього руху, аби доносити звернення громади. У відповідь отримували банальні та негативні відписи.
До спілки почали долучатись нові учасники як діючі й колишні військові, так і звичайні автолюбителі. Наразі їхня кількість становить майже двісті осіб.
Серед спілчан є єдина на Львівщині жінка-водій «швидкої» та далекобійниці
– Серед наших учасників є унікальні люди, особливо жінки, – усміхається Володимир Слушняк. – Це і єдина на Львівщині жінка-водій карети швидкої медичної допомоги, і жінки-таксистки, і пані, які працюють далекобійницями у Європі, і багато інших цікавих особистостей. Ближчим часом плануємо організувати автопробіг вулицями Львова на знак рівних прав водіїв-жінок та водіїв-чоловіків.
– З початком війни частенько допомагали українським добробатам: купували і передавали в АТО запчастини, ремонтували їхні автівки, надсилали продукти, амуніцію та спецспорядження. Нині колишні атовці є активними учасниками «Спілки автомобілістів Львівщини».
Останнім часом громадська організація спільно з патрульною поліцією частенько навідують школи, інтернати і садочки, пояснюючи елементарні правила дорожнього руху та поводження в авто й на дорозі.
– Прагнемо, аби наші діти змалечку розуміли важливість пристебнутого ременя в авто чи необхідність застосування дитячого крісла в транспорті, – каже Володимир. – У майбутньому, коли вони матимуть власну машину і стануть водіями, це дасть змогу на підсвідомому рівні уникнути сотень дорожньо-транспортних пригод.
А напередодні професійного свята активісти «Спілки автомобілістів Львівщини» зичать усім водіям гарних доріг і хорошої роботи свого сталевого «коня». Багато подібних рекомендацій уже записані в кодексі «водія Львова», які вони самі й створили. Серед них також і застереження від розмови телефоном за кермом, і рекомендації з паркування тощо.
– Будьте ввічливими на дорогах, поважайте один одного, а якщо здійснили небезпечний маневр, вибачайтесь, моргнувши «аварійкою» один раз, та подякуйте тричі тими ж фарами, коли вас пропустили на шляху, – підсумував Володимир Слушняк.
Фото автора
@armyinformcomua
Маркетплейс для військових DOT-Chain Defence розвивається, масштабуючи як кількість представлених дронів, так і кількість підрозділів, що долучаються до експлуатації.
Президент Володимир Зеленський провів зустріч із міністром промисловості, бізнесу та фінансів Данії Мортеном Бьодсковом, під час якої подякував за підтримку в рамках «данської моделі», що, за його словами, допомогла суттєво наростити виробництво українських дронів і ракет.
На всьому Південно-Слобожанському напрямку Сили оборони відбивають штурми російської піхоти. Є три «гарячі» точки. В районах Вовчанська, Мілового й на берегах Осколу.
Від початку доби між українськими військами та російськими окупаційними силами відбулося 101 бойове зіткнення. Найбільше ворожих штурмів зафіксовано на Покровському, Південно—Слобожанському та Торецькому напрямках.
Воїни Залізної бригади оприлюднили «бойову хроніку» знищення російської піхоти на Харківщині.
Бійці 3-го механізованого батальйону Окремої президентської бригади провели унікальну рятувальну операцію, пішки та серед білого дня вивівши літню жінку та її онука з села Новогригорівка, що опинилося на лінії бойового зіткнення.
Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…