ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Огляд новин ОВТ: Безпілотні військові кораблі. Мікродрони, які запускають з гранатомета. Військові авто швидкої допомоги Eagle 6×6 для Бундесверу та автомобілі спеціального призначення HMT Extenda Mk2 для армії Канади

18 Квітня 2020, 10:44
Огляд новин ОВТ: Безпілотні військові кораблі. Мікродрони, які запускають з гранатомета. Військові авто швидкої допомоги Eagle 6×6 для Бундесверу та автомобілі спеціального призначення HMT Extenda Mk2 для армії Канади

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших новин у цій сфері за останній тиждень. Читайте також про випробування найбільшого американського вертольота CH-53K, модернізацію американських висотних розвідників U-2 Dragon Lady, вантажні автомобілі Rheinmetall Mission Master, які надійдуть до Британської армії, бойові модулі Kongsberg Protector CROWS для збройних сил Литви.

ВМС США планують поповнити безпілотними кораблями

Командування ВМС США планує роботизувати частину флоту, розпочнуть зі створення безпілотних патрульних катерів.
До речі, ВМС США вже використовують безпілотні катери для протимінних заходів. Але наразі американське військово-морське командування обговорює перспективу створення безпілотних кораблів, оснащених  спеціальним обладнанням, артилерійським і ракетним озброєнням, які могли б виконувати розвідувальні й навіть ударні функції.

Вагомим аргументом на користь роботизації бойових кораблів є їхня відносно низька вартість. Безпілотні кораблі можуть обійтися американському бюджету значно дешевше, ніж сучасні кораблі з екіпажем із моряків. До того ж, використання безпілотних кораблів мінімізує ризики втрати особового складу, поширення захворювань серед членів екіпажу тощо.

Ще в минулому 2019 році контр-адмірал Вільям Галлінс говорив про те, що ВМС США збираються запустити програму розробки суден із дистанційним управлінням. Ця програма охоплюватиме, як мінімум 2 класу військових кораблів. Перший – це безпілотний надводний корабель середнього розміру, здатний діяти як розвідник і оснащений радіолокаційною і гідролокаційною апаратурою. Другий – передбачається спроєктувати розміром зі звичайний корвет, оснастивши ракетними пусковими установками. Натомість контр-адмірал Джон Ніглі, що відповідає у командуванні ВМС США за малі військові кораблі і безпілотні судна, заявив, що контракт на виробництво такого судна може бути укладено в 2023 році.

Деякі американські військові фахівці пропонують модифікувати катери берегової охорони, роботизувавши їх і перетворивши в безпілотні судна. На їхню думку, замість того, щоб розробляти новий малий безпілотний корабель з нуля, можна модифікувати патрульні катери, вирішивши таким чином дві нагальні проблеми ВМС – заміну патрульних катерів класу Cyclone і створення нового безпілотного судна.

Разом із тим у командуванні ВМС США визнають, що розробка нового безпілотного патрульного катера берегової охорони не буде простим завданням. Звичайно, перші катера все одно будуть виходити в море з екіпажем. Проте, по мірі розвитку і розширення використання штучного інтелекту чисельність особового складу екіпажів катерів має поступово скорочуватися. Роботи поступово замінюватимуть членів екіпажу, поки катер не зможе стати повністю безпілотним, що працює на дистанційному управлінні.

На користь роботизації флоту сигналізують фінансові розрахунки. Як відомо, президент Дональд Трамп взяв курс на збільшення кількості кораблів у складі ВМС США. Але для цього знадобляться значні фінансові ресурси, а ось роботизація плавскладу флоту якраз дозволить вирішити проблему нестачі коштів, забезпечивши ВМС США новими суднами за менших фінансових витрат.

До речі, безпілотні кораблі будуть безсумнівно дешевше пілотованих і в повсякденному обслуговуванні: так, забезпечення функціонування одного есмінця ВМС США обходиться американській скарбниці в сотні тисяч доларів на день, а на експлуатацію безпілотного корабля витрачатиметься приблизно 20 тисяч доларів на день. Різниця – очевидна. Питання лише в тому, як скоро конструкторам вдасться розробити такі безпілотні кораблі й приступити до їхнього виготовлення.

На знімку: Безпілотний морський мисливець DARPA ACTUV

Найбільший американський вертоліт CH-53K планують прийняти на озброєння вже у 2021 році

Фахівці Морської піхоти США провели випробування перспективного важкого транспортного вертольота CH-53K King Stallion на дозаправку в повітрі. Вони проводилися в рамках завершального етапу доводочних випробувань і були визнані повністю успішними.

King Stallion є глибокою модернізацію CH-53E. Розробка CH-53K, найбільшого американського вертольота, ведеться з 2006 року. Машина зробила перший політ в жовтні 2015 року, а з 2018 року до попередніх льотних випробувань King Stallion приступила Морська піхота США.

Максимальна злітна маса нового транспортного вертольота становить 39,9 тонни. Машина здатна перевозити на зовнішній підвісці вантажі масою до 12,2 тонни. Бойовий радіус вертольота становить близько 200 кілометрів. CH-53K оснащений трьома двигунами GE38-1B, здатний розвивати швидкість до 315 км/год.

Випробування CH-53K на дозаправку в повітрі тривали протягом 4,5 години. Під час цього імітувалась дозаправка від літака-заправника KC-130J. У польоті фахівці на борту вертольота оцінювали вплив аеродинамічного сліду літака-заправника на керованість King Stallion.

Крім того, були проведені перевірки щодо приєднання заправної штанги до паливного конуса «літаючого танкера» KC-130J і від’єднання від нього. При цьому паливо на вертоліт під час цих випробувань не перекачували. Всі проведені перевірки були визнані успішними.

До кінця 2020 року CH-53K має пройти ще серію випробувань, а в 2021 році Морська піхота США приступить до дослідної експлуатації вертольота. Його прийняття на озброєння також заплановано на 2021 рік.

На знімку: під час випробувань CH-53K на дозаправку в повітрі

Канада придбає автомобілі спеціального призначення HMT Extenda Mk2

Британська компанія Supacat спільно з канадською компанією DEW Engineering and Development (DEW) пропонує новий автомобіль спеціального призначення HMT Extenda Mk2 в рамках програми NGFV (бойові машини нового покоління) для канадських збройних сил.

У липні 2019 року Міністерство національної оборони Канади оголосило про намір закупити приблизно 55-75 бойових машин нового покоління (NGFV) для заміни наявних багатоцільових колісних транспортних засобів високої рухливості (HMMWV). Вони використовуються Канадським командуванням сил спеціальних операцій (CANSOFCOM) для експедиційних операцій.

На виставці озброєнь DSEI 2019, що проходила у Лондоні, компанія Supacat представила свій автомобіль спецпризначення HMT Extenda в новій версії Mk2. Цей варіант високомобільного транспортера (High Mobility Transporter, HMT) має збільшене корисне навантаження і поліпшену систему підвіски. Проведена модернізація дозволяє збільшити загальну вагу транспортного засобу з 10,5 до 12 тонн, а кількість місць для екіпажу – з 4 до 6. Машина приводиться в рух дизельним двигуном потужністю близько 182 к.с. і розвиває максимальну швидкість у 120 км/год.

Цей транспортний засіб підготовлено для установки розвідувального обладнання та засобів зв’язку, а також збройових лафетів для екіпажу. Захисні елементи від осколків і куль, а також колеса з аварійними елементами встановлюються безпосередньо на підприємстві, але за необхідності під час експлуатації можуть бути прибрані. На вимогу замовника, місце водія монтується або з лівим, або з правим кермом.

Конструкція машини дозволяє також знімати задній міст. Завдяки цьому автомобіль спецпризначення коротшає на 1,25 м до 5,80 м у довжину. Допустима загальна вага зменшується на дев’ять тонн, а корисне навантаження становить 1,8 тонни.

На знімку: автомобіль спеціального призначення HMT Extenda Mk2

У США розробили мікродрони, які запускаються з гранатомета

У дослідницькій лабораторії армії США розробили мініатюрні безпілотні літальні апарати для запуску з 40-мм підствольного гранатомета M203. Випробування відбуваються на Абердинському випробувальному полігоні в Меріленді.

Як повідомляє видання Stars and Stripes, розроблені дві версії безпілотників під назвою GLUAS – один схожий на параплан, а інший виконаний у вигляді вертольота. За розрахунками військових, обидва мікродрона можуть літати на висоті до 2000 футів (610 метрів) протягом 90 хвилин.

Після запуску безпілотники розправляють крила, потім включається двигун. Управляти дроном можна за допомогою джойстика, камера, встановлена на безпілотник, здійснює пряму відеотрансляцію. Передбачається, що мікродрони використовуватимуться для розвідки на складній місцевості, наприклад, у горах.

У майбутньому їх планують оснастити GPS-приймачами, що дозволить військовим ідентифікувати точне місце розташування об’єктів або осіб, за якими спостерігають з повітря.

На знімку: момент запуску мікродрона з 40-мм підствольного гранатомета

Американські висотні розвідники U-2 Dragon Lady модернізують

Американські стратегічні розвідувальні літаки U-2 Dragon Lady пройдуть модернізацію. У підсумку вони отримають нове бортове радіоелектронне обладнання, комп’ютер управління польотом і приладову панель.

Роботи проводитимуться в рамках програми OMS (Open Mission Systems), яка передбачає оснащення військової техніки обладнанням з відкритою архітектурою. У березні минулого року повідомлялося, що компанія Raytheon завершила розробку нової радіолокаційної станції ASARS-2B із синтезованою апертурою для висотних літаків-розвідників U-2 Dragon Lady.

За планами ВПС США, перші модернізовані U-2 Dragon Lady почнуть надходити в середині 2021 року, а повністю завершити модернізацію планують до початку 2022-го.

Літак-розвідник U-2, створений на початку 50-х років минулого століття, перебуває на озброєнні ВПС США. Він здатний розвивати швидкість до 805 км/год і виконувати польоти на висоті понад 21,3 тисячі метрів протягом 12 годин. При цьому бойовий радіус літака становив 10,3 тисячі кілометрів.

У 2014 році Конгрес США прийняв новий бюджет, в якому передбачав в період до 2019 року списати всі літаки-розвідники, що перебувають на озброєнні, надалі замінивши їх стратегічними безпілотниками RQ-4 Global Hawk. Основною причиною називалося старіння літака і значна в порівнянні з БПЛА вартість одної льотної години ($36000 для U-2 проти $24000 у RQ-4 Global Hawk). Однак у 2017 році від планів списання літаків відмовилися, заявивши про необхідність розробки для U-2 нової апаратури спостереження і розвідки.

Нині на озброєнні ВПС США перебувають 30 літаків U-2S. Середній вік літаків – 36 із половиною років.

На знімку: стратегічний розвідувальний літак U-2 Dragon Lady

Бундесвер отримає 80 машин швидкої допомоги Eagle 6×6

Федеральне управління Бундесверу з обладнання, інформаційних технологій і технічної підтримки (BAAINBw) уклало контракт з General Dynamics European Land Systems на поставку 80 автомобілів швидкої допомоги Eagle 6×6 з високим ступенем захисту для німецької армії. Перші поставки автомобілів розпочнуться в 2021 році й триватимуть до кінця 2024-го.

«Орел» був обраний на конкурсній основі в рамках програми автомобілів швидкої допомоги із середнім ступенем захисту, яка скоротить розрив між парком легкових і важких машин швидкої допомоги. Eagle 6×6 – останній і найбільший представник перевіреного сімейства автомобілів Eagle. У його конфігурації 6×6 автомобіль забезпечує більш просторе відділення для користувача і велике корисне навантаження. Зниження вартості досягається завдяки високому ступеню сумісності з версією 4×4, зручності в обслуговуванні й перевіреним технічним рішенням. Німеччина є другим замовником цієї нової версії Eagle після швейцарської армії.

GDELS буде виготовляти Eagle на своїх виробничих площадках у Швейцарії і Німеччині. Причому значна частина виробництва буде завершена в Кайзерслаутерні і Сембахе із залученням десятків німецьких постачальників. «Цей контракт ще більше зміцнить наші можливості як провідного виробника автомобілів і призведе до багатомільйонних інвестицій в наш німецький центр технічного обслуговування автомобілів в Сембахе», – зазначив з цього приводу Крістіан Каут, керуючий директор GDELS-Deutschland.

Загалом німецька армія і німецька федеральна поліція експлуатують близько 700 автомобілів Eagle. Він доступний у версіях 4х4 і 6х6 і є одним із найсучасніших захищених колісних транспортних засобів у своєму класі. «Орел» вже довів свою ефективність і надійність в різних військових місіях. Завдяки своїм запасам потужності, Eagle пропонує ідеальну платформу для задоволення як поточних, так і майбутніх вимог. На додаток до чудового захисту від мін і саморобних вибухових пристроїв, Eagle має високе корисне навантаження та виконує великий обсяг транспортних завдань при дуже компактних розмірах. Завдяки унікальній системі приводу й масі, Eagle забезпечує високу мобільність по бездоріжжю і виняткову безпеку на дорозі.

На знімку: автомобіль швидкої допомоги Eagle 6×6

Британська армія замовила безпілотні вантажні автомобілі Rheinmetall Mission Master

Британські збройні сили замовили чотири амфібії 8×8 Rheinmetall Mission Master (UGV). Ці безпілотні наземні транспортні засоби, що призначені для перевезення вантажів, стануть частиною програми роботизованого взводу в Сполученому Королівстві. Чотири автомобілі Mission Master Cargo будуть поставлені протягом весни 2020 року. Крім того, до обсягу поставки входять дві системи нош, які можна інтегрувати в вантажний автомобіль лише за 60 секунд.

Робототехнічний комплекс (РТК) від «Рейнметалл» базується на універсальному колісному шасі з необхідними характеристиками. Шасі має вантажну площадку, придатну для монтажу різного оснащення. На ньому можуть бути встановлені засоби перевезення вантажів, оптичні системи або різноманітне озброєння. Монтаж цільових модулів не пов’язаний з переробкою самого шасі, хоча готові машини можуть помітно відрізнятися одна від одної. Максимальне корисне навантаження – 600 кг. При цьому деякі модулі помітно легші й залишають деякий запас вантажопідйомності.

Платформа виконана у вигляді компактної чотиривісної машини і має впізнаваний зовнішній вигляд. Усередині корпусу поміщаються силова установка неназваного типу та апаратура керування. Шасі комплектується набором відеокамер для водіння, а також може оснащуватися лідаром (для світлового виявлення та визначення дальності). Бортова апаратура забезпечує постійний двосторонній зв’язок із оператором, а також дозволяє підключати різні цільові навантаження і керувати нею дистанційно.

Шасі Mission Master на шосе розвиває швидкість до 40 км/год. Машина може плавати шляхом обертання коліс, розганяючись до 5 км/год. Управління та зв’язок здійснюються за допомогою переносного пульта. Всі функції РТК контролюються одним оператором.

Mission Master Cargo – найпростіший варіант дооснащення шасі. Він розглядається як «мул» і призначений для перевезення різноманітних вантажів. Корисне навантаження розміщується безпосередньо на даху корпусу або на додаткових рамах-багажниках кількох версій. Такі пристрої можуть кріпитися по бортах або над дахом – залежно від типу вантажу і поставленого завдання.

При цьому спорядження, боєприпаси тощо пропонується перевозити на даху і в бортових пристроях із рам і ременів, що утримують. Mission Master Cargo також може працювати як санітарний транспорт. Для евакуації лежачих поранених використовується пара нош на поздовжніх кошиках на даху. Безпека пораненого забезпечується прив’язними ременями і пристроями, що його утримують.

На знімку: Mission Master Cargo транспортує двох поранених

Литва придбає бойові модулі Kongsberg Protector CROWS

Міністерство оборони Литви уклало контракт на поставку дистанційно керованих бойових модулів Protector Common Remote Weapon Stations (CROWS). Їх установлюватимуть на раніше придбаних американських легкових броньованих машинах Joint Light Tactical Vehicle (JLTV) з колісною формулою 4х4. При цьому точна кількість бойових модулів не називається.

Цей контракт є частиною більш великого контракту норвезької компанії Kongsberg з США на поставку бойових модулів Protector CROWS для Пентагону, який, зокрема, поставить частину придбаних БМ Литві через механізм американської програми міжурядових іноземних військових продажів Foreign Military Sales (FMS) разом із позашляховиками JLTV.

До речі, про укладення контракту на поставку Литві 200 американських броньованих позашляховиків JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) повідомлялося в листопаді минулого року. Вартість контракту склала 145 млн євро, перші бронеавтомобілі повинні бути поставлені в Литву до кінця 2021 року, а останні – до 2024 року. Техніка піде на озброєння Сухопутних військ і сил спеціального призначення республіки.

Заплановані до постачання бронемашини оснащуються дистанційно керованими бойовими модулями M153 Common Remote Weapon Stations (CROWS) з 12,7-мм кулеметами M2 QCB і цілодобовими прицільними системами M230 TAC-FLIR. Угодою також передбачено поставку запасних частин для бронемашин і навчання особового складу литовської армії.

На знімку: JLTV 4х4 в модифікації M1278A1 Heavy Guns Carrier з бойовим модулем M153 CROWS

11
1

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
До Дня всіх закоханих — розкажи історію кохання на передовій Озброєння та техніка, Публікації